راهکارهای ارتقا و سامان دهی موزه شوش در شورای فنی بررسی شد

به گزارش کنفرانس هکا، در جلسه شورای فنی پایگاه میراث جهانی شوش، طرح فنی موزه شوش، سامان دهی فضای این موزه و طراحی دانشکده باستانشناسی شوش، مورد بررسی قرار گرفت.

راهکارهای ارتقا و سامان دهی موزه شوش در شورای فنی بررسی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، جلسه شورای فنی پایگاه میراث جهانی شوش با حضور مدیران حوزه میراث فرهنگی این شهرستان و استادان دانشگاه شهید چمران اهواز در محل سالن کنفرانس پایگاه واقع در قلعه باستانشناسی شوش برگزار شد.

این جلسه پیرامون طرح فنی موزه شوش، ساماندهی فضای موزه و همفکری در راستای طراحی دانشکده باستانشناسی شوش انجام شد.

در این جلسه همزمان با بررسی مسائل و نیازهای موزه و محوطه میراث جهانی شوش از منظر فنی، درخصوص طراحی کاربردیتر این مکانها جهت رفاه حال بازدیدکنندگان و گردشگران و همچنین طراحی بخشهای تخصصی به منظور آموزش و سرگرمی بچه ها با مضامین آشنایی با مواریث فرهنگی و جهانی در قالب فضاهای اختصاصی بچه ها، پیشنهادهایی ارائه و راهکارهای مهندسی نیز برای ارتقای موزه باستانشناسی شوش و ساماندهی فضای موزه، ارائه شد.

همچنین باتوجه به تعاملات دوجانبه و مستمر حوزههای میراث فرهنگی شوش با دانشکده باستانشناسی شوش همفکریهایی به منظور طراحی اصولیتر فضای این دانشکده در جلسه شورای فنی پایگاه انجام شد.

پس از این نشست، استادان دانشگاه شهیدچمران اهواز با حضور و همراهی بیژن حیدریزاده مدیر پایگاه میراث جهانی شوش و رضا چنانی رئیس اداره میراث فرهنگی این شهرستان، بازدیدهای میدانی را از قلعه، موزه، مخزن اشیاء تاریخی و محوطه میراث جهانی شوش ترتیب دادند.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 4870

به "راهکارهای ارتقا و سامان دهی موزه شوش در شورای فنی بررسی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای ارتقا و سامان دهی موزه شوش در شورای فنی بررسی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید