رئیس جمهور هند: بندر چابهار سکوی پرش تجارت هند به آسیای میانه است

به گزارش کنفرانس هکا، ایرنا نوشت: رام نات کوویند رئیس جمهوری هند، گفت بندر چابهار در ایران که هند در توسعه آن مشارکت داشته است، سکوی اوج گیری روابط تجاری هند با آسیای میانه است و می تواند موجب بهبود روابط تجاری ما گردد.

رئیس جمهور هند: بندر چابهار سکوی پرش تجارت هند به آسیای میانه است

به گزارش خبرگزاری ای ان آی رام نات کوویند رئیس جمهوری هند در سفر به ترکمنستان و ملاقات با همتای ترکمنستانی خود در کاخ اوگزهار در عشق آباد، بر اهمیت بندر چابهار در بهبود و توسعه روابط تجاری هند با کشورهای آسیای میانه تاکید نمود.

رهبران دو کشور هند و ترکمنستان در این سفر با امضای 4 توافقنامه دوجانبه بر اهمیت کریدور نقل و انتقال شمال-جنوب بین المللی و توافقنامه حمل و نقل بین المللی و کریدور ترانزیت عشق آباد تاکید نمودند.

برپایه این گزارش رئیس جمهوری هند گفت رهبران 2 کشور بعلاوه حوزه های جدیدی از همکاری از جمله مدیریت بحران را مورد توجه قرار می دهند که یکی از حوزه ها در همکاری مشترک دو کشور، می تواند فضا باشد.

رام نات کوویند با تاکید بر وجود پیوندهای فرهنگی و تمدنی تاریخی میان 2 کشور گفت: اهمیت برگزاری رویدادهای فرهنگی منظم باید مورد آنالیز قرار گیرد. یکی از توافقنامه هایی که در این سفر میان هند و ترکمنستان امضا شد در زمینه همکاری فرهنگی و هنری در مقطع زمانی 2022 تا 2025 بود.

رئیس جمهوری هند روز آدینه برای سفری 3 روزه دهلی را به مقصد عشق آباد ترک کرد و در بدو ورود به مرکز ترکمنستان نشان افتخار دریافت کرد. او پس از خاتمه سفرش به ترکمنستان، از تاریخ 4 تا 7 آوریل به هلند خواهد رفت.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 خرداد 1401 بروزرسانی: 2 خرداد 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13808

به "رئیس جمهور هند: بندر چابهار سکوی پرش تجارت هند به آسیای میانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور هند: بندر چابهار سکوی پرش تجارت هند به آسیای میانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید