رئیس جمهور تا یک ماه آینده به اردبیل سفر می کند

به گزارش کنفرانس هکا، خبرنگاران/اردبیل استاندار اردبیل گفت: رئیس جمهور تا یک ماه آینده با سفر به استان اردبیل در جریان مسائل و مطالبات مردم قرار می گیرد.

رئیس جمهور تا یک ماه آینده به اردبیل سفر می کند

سید حامد عاملی روز یکشنبه 18 مهرماه در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل اظهار کرد: برای آمادگی بیشتر استان در بهره مندی از سفر رئیس جمهور تلاش خواهیم کرد تا طرح های پیشران توسعه استان را در حوزه های مختلف احصا و شناسایی کرده و مجوزهای لازم را از هیئت دولت و وزرا بگیریم.

وی شرح داد: تلاشمان بر این است تا از این سفر بهترین بهره برداری را بکنیم تا با عنایت ویژه رئیس جمهور به استان اردبیل بتوان بخش عظیمی از نارسایی ها و مسائل را رفع و به تقویت نظام توسعه پایدار استان کمک کرد.

استاندار اردبیل گفت: در آستانه تدوین لایحه بودجه 1401 تلاشمان بر این خواهد بود تا قبل از بررسی بودجه در دولت و مجلس، طرح های پیشنهادی خودمان را از طریق سازمان برنامه و بودجه ارائه کنیم تا هم در بودجه سال آینده و هم برنامه ششم توسعه توجهی جدی به طرح های توسعه ای استان و هدف گذاری های مشخص بر اساس سند آمایش و طرح های توسعه ای شهرستان ها به انجام برسد.

عاملی افزود: امیدواریم در سفر پیش روی رئیس جمهور با جمع بندی خواسته ها و مطالبات به حق مردم در راستا حرکت کنیم تا هدف گذاری تا انتها چهار سال آینده در توجه جدی و نگاه ویژه به طرح ها و پروژه های پیشران به انجام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ظرف یک هفته مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران شهرستان ها فرصت دارند تا پروژه ها و طرح های پیشران توسعه شهرستان ها و همچنین استان را شناسایی و به سازمان برنامه و بودجه اعلام کنند تا در پوشه مشخص برای هر شهرستان هدف گذاری در راستا سیاست گذاری های کلان ملی و منطقه ای به انجام برسد.

عاملی افزود: قطعا این شناسایی طرح ها و پروژه های پیشران بر محور سند آمایش، سند توسعه شهرستان ها و اشتغال روستاها انجام می شود تا ما بتوانیم با اجرایی شدن این طرح ها تولید ثروت، اشتغال مؤثر و کارآمدی حوزه های مختلف را ببینیم.

وی گفت: با مشخص این پروژه های تأثیرگذار و مهم در حقیقت گامی جدی در راستا تحول استان به انجام خواهد رسید که نمونه این طرح ها توسعه بزرگراه ها از شمال تا جنوب استان، پروژه مهم راه آهن، همچنین طرح های زیربنایی در بخش کشاورزی، توسعه شهرک های گلخانه ای و دامپروری و همچنین ایجاد زیرساخت ها در شهرک های صنعتی است.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در هفته آینده در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان سعی خواهیم کرد این طرح ها و پروژه های پیشران توسعه را در حوزه های مختلف مورد بحث و بررسی قرار دهیم تا برای سفر پیش روی رئیس جمهور لیستی از این اولویت ها را تهیه و به هیئت دولت ارائه کنیم.

وی اظهار کرد: قطعا در جمع بندی نهایی از نظرات کارشناسان و متخصصان در حوزه های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری استفاده می کنیم که این پروژه ها شامل طرح های توسعه ای دولتی و بخش خصوصی است و قطعا ظرفیت سرمایه گذاری ها نیز در این بخش احصا خواهد شد.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان شرح داد: امیدواریم با همبستگی و هماهنگی استانی و نگاه واقع بینانه به این طرح ها بتوانیم در راستا توانمندی اقتصادی استان گام های جدی را برداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12890

به "رئیس جمهور تا یک ماه آینده به اردبیل سفر می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور تا یک ماه آینده به اردبیل سفر می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید