رئیس جمهور آلمان به ازبکستان سفر می نماید

به گزارش کنفرانس هکا، فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهور آلمان اواخر می به ازبکستان سفر و در چارچوب این سفر از خیوه و دریاچه آرال بازدید می نماید.

رئیس جمهور آلمان به ازبکستان سفر می نماید

با تور آلمان از پیشرفته ترین کشور اروپایی دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در تاشکند، نمایندگان سفارت آلمان در ازبکستان می گویند این سفر برای گسترش بیش از پیش همکاری های ازبکستان و آلمان در تمام زمینه ها از جمله در حوزه های مالی و بازرگانی و سرمایه گذاری یاری می نماید.

شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان در چارچوب سفر رسمی خود به آلمان در اواسط ماه ژانویه از فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهور آلمان برای سفر به ازبکستان دعوت نموده بود.

در این سفر فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهور آلمان را تعداد زیادی از نمایندگان محافل بازرگانی همراهی می نمایند.

رئیس جمهور آلمان همزمان با گفت وگوهای دوجانبه در تاشکند با جاذبه های گردشگری خیوه آشنا و به منطقه دریاچه آرال سفر می نماید.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و آلمان در 9 ماه نخست سال 2018 میلادی با 13 درصد افزایش در سطح 526 میلیون دلار قرار گرفته و حجم سرمایه گذاری های آلمانی ها در ازبکستان طی 10 سال اخیر از سطح 750 میلیون یورو فراتر رفته است.

هم اکنون در ازبکستان 132 شرکت با سرمایه سرمایه گذاران آلمانی از جمله 33 شرکت با صد درصد سرمایه سرمایه گذاران آلمانی در زمینه های مختلف فعالیت می نمایند.

آلمان در تاریخ 31 دسامبر سال 1991 میلادی استقلال ازبکستان را به رسمیت شناخته و در تاریخ 6 مارس سال 1992 میلادی میان 2 کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

ح

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 3142

به "رئیس جمهور آلمان به ازبکستان سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور آلمان به ازبکستان سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید