دکوراسیون تابستانی و ایده های طراحی آن

به گزارش کنفرانس هکا، با فرا رسیدن فصل گرم تابستان بهتر است تغییری اساسی در دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید. تغییر حال و هوای خانه با اعمال یکسری ایده های جدید و فصلی امکان پذیر است, بنابراین برای رهایی از سردی و سنگینی دکوراسیون زمستان ایده های مربوط به دکوراسیون تابستانی را در خانه اجرا کنید و دکوراسیونی بی نظیر به نمایش بگذارید. به خانه خود همانند یک مکان زیبا برای استراحت در روزهای گرم تابستان نگاه کنید. پرده ها را کنار کشیده و به نور اجازه دهید تک تک اشیاء و لوازم را لمس کند. وسایل و لوازم اضافی و غیر ضروری که تنها اتاق را اشغال نموده اند جمع آوری نمائید. با خلوت نمودن فضای خانه می توان ایده های جدید تابستانی را اعمال نمود و برای لذت بردن از روزهای گرم تابستان، دیزابن خانه را متفاوت و دوست داشتنی طراحی کرد. ایده هایی که در ادامه به آنها پرداخته شده می توانند تغییری اساسی در طراحی داخلی خانه شما ایجاد نموده و حال و هوای تابستانی به فضا ببخشند. با ما همراه باشید.

دکوراسیون تابستانی و ایده های طراحی آن

ایجاد یک نقطه کانونی جدید

شومینه یک نقطه کانونی بی نظیر در دکوراسیون زمستانی محسوب می گردد اما در فصل تابستان سعی کنید به دنبال یک نقطه کانونی دیگر نظیر پنجره باشید. چیدمان مبلمان را به گونه ای انجام دهید که پنجره مرکز توجه قرار گیرد. پرده های روشن و سبک برای پنجره انتخاب کنید تا نور را از خود عبور دهند و با وزش نسیم با حرکت ملایم خود تحرک و زیبایی به فضا بیفزایند.

رنگ های روشن

تابستان فصل رنگ های روشن, شاد, پرانرژی و پر جنب و جوش است. با استفاده از این رنگ ها انرژی را وارد دکوراسیون داخلی کنید. مبلمان، کوسن، پرده، فرش و وسایل دکوراتیو را با رنگ روشن انتخاب کنید و از به کار بردن رنگ های تیره بپرهیزید. رنگ آمیزی دیوار, سقف و کفپوش را با استفاده از رنگ های روشن انجام دهید. شما می توانید از آب و هوای ساحلی و دریایی الهام بگیرید و دکوراسیونی خنک با استفاده از رنگ های سفید و آبی در خانه ایجاد کنید.

گل و گیاه طبیعی

حضور گل و گیاهان طبیعی در خانه حال و هوای طبیعت را وارد فضای آن می نماید. گیاهان علاوه بر نقش مهمی که در تصفیه هوا ایفا می نمایند زیبایی و لطافت را وارد خانه می نمایند. حضور گیاهان سبز باعث می گردد هوا خنک تر شده و آرامش بیشتری در فضا حس گردد.

نو کردن وسایل قدیمی

وسایل کهنه و قدیمی را جمع آوری کنید یا با اعمال تغییرات اساسی جلوه ای تازه به آنها ببخشید. مبلمان قدیمی را با پارچه های کتانی زیبا و رنگارنگ روکش کنید و جایگاه های قدیمی را رنگ آمیزی نموده و با اسپری روی آنها برق بیندازید. رنگ های براق ظاهری مدرن به وسایل می بخشند و آنها را جذاب و دوست داشتنی نشان می دهند. نوسازی وسایل قدیمی یکی از ارزان ترین و موثرترین روش های تغییر دکوراسیون می باشد.

آثار هنری

طراحی دکوراسیونی که بدون استفاده از آثار هنری صورت می گیرد از جذابیت بالایی برخوردار نخواهد بود. بنابراین سعی کنید از آثار هنری در دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده نمائید. اشیاء تزئینی، تابلوهای زیبا، قاب عکس و … از جمله عناصری هستند که نمایی لوکس و زیبا به فضا می بخشند.

آشپزخانه تابستانی

آشپزخانه را با رنگ های تند و شاد آراسته کنید. استفاده از ظروف، جایگاه و ابزارهای رنگی در آشپزخانه تاثیر بسزایی در زیبایی دکوراسیون می گذارد. با استفاده از المان های رنگی فضای آشپزخانه را دگرگون نمائید. اگر رنگ دیوارها و کابینت شما تیره است در صورت امکان از رنگ های روشن برای رنگ آمیزی آنها استفاده نمائید. دکوراسیون روشن و رنگارنگ حال و هوای تابستان را وارد آشپزخانه می نماید.

فضای نشیمن در بالکن

در فصل تابستان اکثر افراد ترجیح می دهند غذای خود را در محیط باز میل نمایند و از عصرها و شب های خنک تابستان لذت ببرند. بنابراین در فضای حیاط یا بالکن خانه خود یک فضای نشیمن تابستانی طراحی کنید. با قرار دادن میز و جایگاه و پهن نمودن یک قالیچه فضا را گرم و صمیمی تر نشان دهید.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7590

به "دکوراسیون تابستانی و ایده های طراحی آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون تابستانی و ایده های طراحی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید