دوربین سلفی آیفون 11؛ بهتر از آیفون XS، ضعیف تر از رقبا!

به گزارش کنفرانس هکا، طبق بررسی هایی که وب سایت معروف Dxomark انجام داده، دوربین سلفی گوشی آیفون 11 توانست به نسبت محصول سال قبل اپل به امتیاز بهتری دست پیدا کند، اما در مقایسه با رقبای اصلی خود در این بخش ضعیف تر ظاهر شده!

دوربین سلفی آیفون 11؛ بهتر از آیفون XS، ضعیف تر از رقبا!

وب سایت Dxomark همیشه دوربین گوشی های آیفون و اندروید را با تست های مختلف، از تمامی جهات مورد بررسی قرار داده و آن ها را با یکدیگر مقایسه می کند. چند روز پیش نیز این وب سایت تصمیم گرفت با بررسی دوربین سلفی آیفون 11 و آیفون 11 پرو، عملکرد آخرین و قدرتمندترین پرچم دارهای اپل را نیز زیر ذره بین قرار دهد تا ببیند آیا گوشی های قدرتمند اپل می توانند در بخش دوربین سلفی با رقبای اندرویدی قدرتمند خود مقابله کنند یا خیر!

البته تستی که Dxomark انجام داد صرفا روی آیفون 11 پرو بود اما خب از آن جایی که هر سه محصول جدید اپل از یک دوربین سلفی با فناوری های مشابه بهره می برند، نتیجه بررسی نیز عملا باید مشابه و قابل تعمیم به هر دو محصول دیگر (آیفون 11 و آیفون 11 پرو مکس) باشد.

با بررسی هایی که صورت گرفت به این نتیجه رسیدیم که آیفون 11 در بخش دوربین سلفی عملکرد بهتری از آیفون XS، پرچم دار سال گذشته اپل داشت. یکی از این موارد، محدوده پوشش عریض تر دوربین سلفی آیفون های جدید است. با عریض تر شدن لنزها، نه تنها امکان قرارگیری سوژه های بیشتر در یک تصویر فراهم شد، بلکه کیفیت فوکوس نیز بسیار بهتر شده و جزئیات خوبی در عکس ها ثبت می شود. قابلیت بوکه کردن تصاویر در آیفون 11 به شدت مورد تحسین Dxomark قرار گرفت و این گوشی توانست به لطف عمق میدان گسترده تر، در پرتره های گروهی، در بیشتر فواصل فوکوس فوق العاده ای داشته باشد.

بهترین دوربین سلفی گوشی های 2019 از نگاه Dxomark

به گفته Dxomark، فناوری Smart HDR اپل باعث می شود نور نقاط روشن در تصاویر مختلف به بهترین شکل ممکن کنترل شود. البته در برخی موارد شاهد عملکرد ضعیف این قابلیت بودیم، اما در مجموع باید عملکرد آن را عالی در نظر گرفت. در مقایسه با آیفون XS، آیفون 11 در نمایش رنگ ها و فوکوس عملکرد بسیار بهتری دارد.

از عکاسی گه بگذریم به فیلم برداری می رسیم که خب در این بخش هم همه چیز، از بافت ویدئو گرفته تا نوردهی، به نسبت آیفون XS بهبود پیدا کرده. Dxomark می گوید:

مقایسه دوربین گوشی های آیفون 11 پرو و هواوی میت 30 پرو

علی رغم این بهبودی ها، دوربین سلفی آیفون 11 هنوز در برابر رقبا عملکرد ضعیف تری دارد. اگرچه در شرایط نوری مساعد عملکرد دوربین سلفی آیفون 11 فوق العاده است، اما مسائل اصلی زمانی پدیدار می شوند که در نور شب به عکاسی با آن بپردازیم. جایی که مسائل در تعادل نور سفید، نویز، از دست رفتن فوکوس روی سوژه هایی با فاصله دور و همچنین حالت غیر طبیعی چهره ها به خصوص در کناره های تصویر به وضوح قابل مشاهده است.

مسائل اشاره شده اما در ضبط ویدئو نیز خود را نشان داد. در نور کم، چه درون خانه و چه بیرون آن، ویدئو های ضبط شده با دوربین سلفی آیفون 11 نویز زیاد داشته و جزئیات نیز آنطور که انتظار می رفت در آن به نمایش گذاشته نمی شود. بنابراین دوربین سلفی آیفون 11 (و دو مدل پرو) در این بررسی با امتیاز 91، جایگاه دهم را به خود اختصاص داد! آیفون XS در این مقایسه با امتیاز 82 در رده 15 واقع شده است. شما عزیزان می توانید لیست 10 گوشی برتر در بخش دوربین سلفی را در زیر مشاهده کنید.

  1. هواوی نوا 6 5G - با امتیاز 100
  2. سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس 5G - با امتیاز 99
  3. ایسوس زنفون 5 - با امتیاز 98
  4. سامسونگ گلکسی اس 10 5G - با امتیاز 97
  5. سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس - با امتیاز 96
  6. هواوی میت 30 پرو - با امتیاز 93
  7. گوگل پیکسل 3 - با امتیاز 92
  8. گوگل پیکسل 4 - با امتیاز 92
  9. سامسونگ گلکسی نوت 9 - با امتیاز 92
  10. آیفون 11 پرو مکس - با امتیاز 91

البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که معیارهای Dxomark برای بررسی کیفیت دوربین ها و امتیاز دادن به آن ها شاید برای خیلی از کاربران پسندیده نباشد! برخی ها به دنبال مشخصه های متفاوتی هستند که Dxomark ممکن است وجود آن را در گوشی های هوشمند ضعف تلقی کند! بنابراین در درجه اول سلیقه کاربر است که تعیین کننده خواهد بود.

دوربین سلفی مدل 5G هواوی نوا 6 بالاترین امتیاز DxOMark را دریافت کرد

منبع: 9to5mac

آموزشگاه ما: آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 8398

به "دوربین سلفی آیفون 11؛ بهتر از آیفون XS، ضعیف تر از رقبا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربین سلفی آیفون 11؛ بهتر از آیفون XS، ضعیف تر از رقبا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید