دلیل تمرین نکردن پرسپولیس در استادیوم الجنوب چیست؟

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش خبرنگاران، تیم های فوتبال پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره جنوبی از ساعت 15:30 فردا شنبه در ملاقات فینال لیگ قهرمانان 2020 آسیا در استادیوم الجنوب به مصاف هم خواهند رفت.

دلیل تمرین نکردن پرسپولیس در استادیوم الجنوب چیست؟

پرسپولیس که چند روزی است در کشور قطر به سر می برد، به دنبال برگزاری تمرین در ورزشگاه الجنوب بود که با درخواست نماینده ایران موافقت نشد.

دلیل مخالفت مسئولان برگزاری با درخواست پرسپولیس برای تمرین در ورزشگاه الجنوب به خاطر چمن این ورزشگاه بوده است.

طبق اعلام کانال فوتبال آسیایی در قطر، ورزشگاه های فوتبال در قطر، از دو نوع چمن بهره می برند که در فصل گرما چمن گرمسیری و در فصل سرما چمن سردسیری مورد استفاده قرار می گیرد. تعویض چمن برای فصل سرما، اواسط ماه سپتامبر انجام می گردد تا چمن رشد طبیعی خود را داشته باشد.

تعویض چمن ورزشگاه الجنوب که میزبان مسابقات غرب و شرق لیگ قهرمانان آسیا بوده، به علت برگزاری بازی های منطقه غرب تا 3 اکتبر، 25 روز به تاخیر افتاد و همین مسئله در رشد چمن وقفه ایجاد کرد.

از آنجایی هم که مسابقات منطقه شرق هر سه روز یک بار (دو بازی در یک روز) در ورزشگاه الجنوب برگزار گردید، آسیب چمن بیش از حد معمول بود که برای ترمیم آن، مسابقه نیمه نهایی منطقه شرق نیز به جای این ورزشگاه، در ورزشگاه جاسم بن حمد برگزار گردید تا شرایط چمن برای ملاقات فینال شرایط مناسبی داشته باشد. این در شرایطی است که در روال طبیعی، چنین اتفاقی رخ نخواهد داد و با تعویض به موقع چمن، مسئله ای ایجاد نمی گردد.

از سوی دیگر، در مسابقات بین المللی جهانی و قاره ای، فیفا و کنفدراسیون ها هستند که تصمیم می گیرند تیم ها در زمین اصلی تمرین نمایند یا نه؛ گاهی فقط اجازه قدم زدن به تیم ها داده می گردد و آنها حق تمرین در زمین اصلی را ندارند. یعنی قانون و اجباری برای تمرین تیم ها در چمن اصلی نیست و از همین رو، جهت حفظ چمن و بالا رفتن کیفیت آن اجازه تمرین در ورزشگاه الجنوب، به فینالیست های لیگ قهرمانان آسیا داده نشد.

آموزشگاه ما: آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12398

به "دلیل تمرین نکردن پرسپولیس در استادیوم الجنوب چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل تمرین نکردن پرسپولیس در استادیوم الجنوب چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید