درگیری کردهای سوری با نیروهای ارتش ترکیه

به گزارش کنفرانس هکا، شبکه تلویزیونی المیادین لبنان بامداد چهارشنبه گزارش داد: درگیری های شدید میان نیروهای سپر فرات (ترکیه) و نیروهای آزادی بخش عفرین در حومه شمالی شهر حلب در شمال غرب سوریه روی داده است.

درگیری کردهای سوری با نیروهای ارتش ترکیه

به گزارش المیادین، این درگیری ها در اطراف روستای مرعناز در حومه شمالی شهر حلب روی داده است.

به گزارش ایرنا از سوی دیگر بعضی رسانه ها گفتند که ارتش ترکیه به یکی از پایگاه های نیروهای دمکراتیک سوریه موسوم به قسد در شهر رأس العین حمله کدند.

نیروهای دمکراتیک کرد سوریه گفتند که آنها هیچ پاسخی به این حمله ترکیه که تلفاتی دربر نداشته است، نداده اند.

این خبرها درحالی منتشر می گردد که مجلس ترکیه سه شنبه شب لایحه تمدید یکساله حضور نظامی این کشور در خارج را تصویب کرد، لایحه ای که به رجب طیب اردوغان این اجازه را می دهد، عملیات این کشور در عراق و سوریه را برای یکسال دیگر ادامه دهد.

وزارت دفاع ترکیه نیز دیروز (دوشنبه) گفت، مقدمات عملیات نظامی در شرق فرات (داخل سوریه) فراهم شده است.

این سومین بار است که نیروهای ترکیه عملیاتی را در شمال سوریه علیه کردها انجام می دهند. نخستین عملیات ترکیه به نام سپر فرات در آگوست (مرداد و شهریور) سال 2016 منجر به اشغال مناطق اعزاز تا جرابلس سوریه شد و دومین عملیات با عنوان شاخه زیتون در شروع سال 2018 صورت گرفت که به اشغال منطقه عفرین انجامید.

اما این عملیات که بنابر اعلام رسانه های ترکیه چشمه صلح نام دارد، مانند دو عملیات سابق نیست. این عملیات در مساحتی به میزان 460 کیلومتر از کرانه غربی رود فرات تا مرزهای مشترک سوریه و عراق و به عمق 30 تا 40 کیلومتری خاک سوریه را شامل می گردد.

کارشناسان نظامی پیش بینی کردند که گرچه ترکیه به راحتی می تواند چند کیلومتر در خاک سوریه پیشروی کند اما تامین امنیت این منطقه و پاکسازی آن، مدت زیادی طول خواهد کشید.

maeaedu.ir: آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: عصر ایران
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 6348

به "درگیری کردهای سوری با نیروهای ارتش ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری کردهای سوری با نیروهای ارتش ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید