درد دل مردم شهرری با رئیس جمهور، قبله تهران در انتظار کلید روحانی

به گزارش کنفرانس هکا، خبرنگاران-گروه استان ها:شهرستان ری در جنوب شرقی استان تهران و از مهم ترین مراکز مذهبی، دینی، سیاسی و اجتماعی این استان محسوب می شود. این شهرستان از مناطق کهن ایران به دلیل وجود بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به قبله تهران شهرت دارد و همواره موردعنایت علما، مراجع و بزرگان قرار داشته است.

درد دل مردم شهرری با رئیس جمهور، قبله تهران در انتظار کلید روحانی

پتانسیل و ظرفیت های شهرستان ری در حوزه های اقتصادی به ویژه کشاورزی و دام پروری بسیار بالاست و محصولاتی نظیر گندم، نباتات، علوفه، پنبه، چغندرقند و ذرت در این منطقه کشت می شود.

شهرری مقصد سومین مرحله سفر رئیس جمهور به استان تهران

رئیس جمهور در حالی روز دوم دی ماه میهمان مردم شهرستان ری است که این منطقه با مسائل عدیده ای روبرو است و مردم و شهفرایندان این خطه امیدوار هستند تا با حضور رئیس دولت تدبیر و امید، قفل مسائل باز شود.

سفر روحانی به شهرستان ری، سومین مرحله سفر کاروان تدبیر و امید به شهرستان های استان تهران خواهد بود و در طول دو سفر گذشته، مناطق غرب استان تهران مورد بازدید رئیس جمهور قرار گرفت.

بر اساس تصمیم رئیس جمهور، سومین مرحله سفر استانی به شهرستان های استان تهران به صورت اختصاصی به یک شهرستان و آن هم قبله تهران اختصاص پیداکرده است که مسئولان شهرری آن را نشان دهنده نگاه ویژه دولت به این منطقه می دانند.

بر اساس اعلام مسئولان، تا به امروز کاروان دولت تدبیر و امید، بیست وسه سفر استانی انجام داده و سفر به شهرستان ری، بیست و چهارمین سفر رئیس جمهور خواهد بود.

آرزوی مردم شهرری برای باز شدن قفل مسائل

سید حسین هاشمی استاندار تهران طی روزهای اخیر و در جمع خبرنگاران، سفر رئیس جمهور به شهرستان ری را بیست و چهارمین مرحله سفر استانی کاروان تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: این سفر برکات و دستاوردهایی را به همراه خواهد داشت.

استاندار تهران اضافه کرد: پیشنهاد هایی برای این سفر ارائه شده است و تلاش داریم تا دو برنامه افتتاح را در برنامه سفر رئیس جمهور قرار دهیم که امیدواریم مورد تأیید دفتر رئیس جمهور قرار گیرد.

وی عنوان کرد: آبیاری تحت فشار به مساحت هزار هکتار و تصفیه خانه انتقال آب سد ماملو در جنوب شرق استان تهران ازجمله پروژه هایی است که پیشنهاد افتتاح آن در سفر رئیس جمهور داده شده است.

مطالباتی که در انتظار کلید رئیس جمهور است

طی روزهای اخیر جلسات هماهنگی برای سفر رئیس جمهور در شهرستان ری با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار و مردم و مسئولان شهرری خود را آماده استقبال از رئیس جمهور در دوم دی ماه کرده اند.

استقلال اداری شهرستان ری، ایجاد اشتغال و کاهش معضل بیکاری، توجه به ظرفیت های اقتصادی شهرستان ری، ارتقای سرانه بهداشتی و درمانی، بهبود شرایط جاده های مواصلاتی و توجه ویژه به مسائل آموزشی و پژوهشی ازجمله مطالبات مردم شهرستان ری در سفر رئیس جمهور به این شهرستان است.

شهرری با مسائل عدیده ای روبرو است

محمد محمدی یکی از شهفرایندان شهرستان ری در گفت وگو با خبرنگاران گفت: شهرستان ری با مسائل متعدد و قابل توجهی روبرو است که فرایند توسعه و آبادانی این منطقه را کند می کند.

وی اضافه کرد: بدون تردید، شهرستان ری در حوزه های مختلف فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، اقتصادی و غیره از ظرفیت های بالایی برخوردار است که باید زیرساخت های لازم برای استفاده از این پتانسیل ها فراهم شود.

شهرری در ساختار اداری مرتبط با پایتخت گم است

محمدی ادامه داد: یکی از مسائلی که سبب می شود، نتوان از تمامی ظرفیت های شهرستان ری به خوبی بهره گرفت، نداشتن استقلال اداری این شهرستان است.

وی اضافه کرد: امروز باید برای خدمت رسانی بهتر به شهرستان ری که به عنوان قبله تهران شناخته می شود، این منطقه را جدا از تهران دید.

محمدی عنوان کرد: هم اکنون شهرری در ساختار اداری مرتبط با پایتخت گم شده است و باید از سوی دولت در این زمینه فکری اساسی و عملیاتی صورت پذیرد.

حوزه گردشگری مذهبی و تاریخی شهرری تقویت شود

محمد عبداللهی یکی دیگر از شهفرایندان شهرستان ری در گفت وگو با خبرنگاران گفت: شهرستان ری در حوزه های فرهنگی، تاریخی و مذهبی از پتانسیل بالایی برخوردار بوده و می تواند به یکی از قطب های مهم گردشگری کشور تبدیل شود.

وی اضافه کرد: وجود بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و اماکن کهن تاریخی، فرصت کم نظیری را در اختیار شهرری قرار داده که باید با برنامه ریزی اصولی و مدون از سوی مسئولان، شاهد رونق گردشگری تاریخی و مذهبی در شهرری باشیم.

عبداللهی ادامه داد: قطعاً گسترش گردشگری تاریخی و مذهبی و فرهنگی در شهرری برای جوانان این خطه نیز اشتغال زایی خواهد کرد.

توجه به اشتغال جوانان شهرری یک ضرورت است

عبدالله ترابی یکی دیگر از شهفرایندان شهرری در گفت وگو با خبرنگاران گفت: امروز درصد بالایی از جمعیت شهرری را جوانان تشکیل می دهند و یکی از نیازهای مهم جوانان، اشتغال است.

وی اضافه کرد: امروز جوانان زیادی در شهرستان ری به دنبال شغل هستند و باید دولتمردان زمینه های لازم را برای حضور آینده سازان کشور در حوزه کار فراهم کنند.

ترابی ادامه داد: حضور رئیس جمهور، فرصت مناسبی را ایجاد می کند که برای حل موانع موجود بر سر راه ایجاد اشتغال جوانان شهرری، تصمیمات اساسی گرفته شود.

طرفداران رونالدو: مجله فوتبال و طرفداران بازکن محبوب رونالدو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 8870

به "درد دل مردم شهرری با رئیس جمهور، قبله تهران در انتظار کلید روحانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درد دل مردم شهرری با رئیس جمهور، قبله تهران در انتظار کلید روحانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید