خودروسازان؛ قربانی اصلی برگزیت بدون توافق

به گزارش کنفرانس هکا، تحقیقات و آنالیز های جدید انجام شده نشان می دهد که چهار پنجم شرکت های فعال در صنعت خودروسازی از تبعات منفی ناشی از خروج بدون توافق بریتانیا از اروپا ابراز نگرانی می نمایند.

خودروسازان؛ قربانی اصلی برگزیت بدون توافق

به گزارش خبرنگاران، کارشناسان و تحلیلگران فعال در صنعت خودرو به تازگی با انجام آنالیز و تحقیقات جدید دریافته و اعلام نموده اند که چهار پنجم شرکت های فعال در این حوزه به طور جدی در مورد خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا ابراز نگرانی نموده و به صنایع مربوطه هشدار داده اند که در صورت بروز این اتفاق، با مسائل و چالش های متعددی روبه رو خواهند شد.

همچنین آمارها نشان می دهد که در طول یک سال گذشته که احتمال برگزیت بدون توافق (Brexit) اوج گرفته است، بسیاری از شرکت های خودروسازی و تولیدکنندگان قطعات خودرو اقدام به تعدیل نیروهای انسانی و اخراج کارگران و کارکنان خود نموده اند؛ این بدان معناست که همان اتفاقی که پیشتر توسط بسیاری از تحلیلگران پیش بینی شده بود، با سرعت بالایی در حال اتفاق است.

بر اساس گزارش اتواکسپرس، در چند ماه اخیر بعد از انتصاب بوریس جانسون به نخست وزیری بریتانیا، خروج این کشور از اتحادیه اروپا حتی بدون توافق، تبدیل به نخستین و بزرگترین هدف این کشور و کابینه دولت وی شده است ولی صدای بسیاری از شهروندان بریتانیا، اسکاتلند و ایرلند و همچنین منتقدان سیاسی و اقتصادی را درآورده است؛ چراکه پیامدهای منفی و مخرب متعددی بر زیرساخت های اقتصادی، تجاری و اقتصادی این کشور ایجاد خواهد نمود.

بر اساس نتایج آخرین نظرسنجی های انجام شده از سوی انجمن تولیدکنندگان خودرو، 80.3 درصد از شرکت های خودروسازی در مورد احتمال سقوط ارزش برند و عملکرد موفقیت آمیز آنها در آینده، 79.6 درصد درمورد احتمال ریزش شدید سودآوری و 62.2 درصد نیز درباره توانایی آنها در تجارت های برون کشوری ابراز نگرانی نموده اند.

در پی یک همه پرسی در سال 2016 برای خروج از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت، بریتانیا خاطرنشان کرد در 29 مارس 2017 مراحل رسمی برای خروج را شروع خواهد نمود، که در دیرترین حالت تا 31 مارس 2019، بریتانیا را از اتحادیه اروپا خارج خواهد نمود. خروج از اتحادیه هدفی سیاسی بوده است که از سوی افراد، گروه های مدافع و احزاب سیاسی در بریتانیا از زمان پیوستن آن به اتحادیه اروپا در سال 1973 دنبال گرفته شده است. خروج از اتحادیه اروپا طبق معاهده اتحادیه اروپا از حقوق کشورهای عضو فهرست کشورهای عضو اتحادیه اروپا آن است.

وبلاگ پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

کالارنا: کالارنا: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 6526

به "خودروسازان؛ قربانی اصلی برگزیت بدون توافق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروسازان؛ قربانی اصلی برگزیت بدون توافق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید