خبر بد برای جاماندگان سهام عدالت، سهامی نداریم که به جاماندگان بدهیم!

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش خبرنگاران، علی رغم وعده های دو ساله برای اختصاص سهام به جاماندگان سهام عدالت، امروز نماینده دولت در مجلس آب پاکی را روی دست جاماندگان ریخت.

خبر بد برای جاماندگان سهام عدالت، سهامی نداریم که به جاماندگان بدهیم!

حمید پورمحمدی در صحن علی مجلس گفت: کمیسیون تلفیق بودجه 130 هزار میلیارد پیشنهاد نموده تا سهام عدالت به مشمولان زیرمجموعه تأمین اجتماعی و ایثارگران واگذار گردد، اما کسی درباره اندازه سهام صحبت نمی نماید. چنین سهامی وجود ندارد و با وعده دادن به مردم و قانونی کردن آن نتیجه ای جز نارضایتی مشاهده نخواهیم کرد.

او درباره حل این مشکل جاماندگان می گوید که بهتر است سهام قابل واگذاری معین و در یک سال برای آن تصمیم گیری گردد.(خانه ملت)

موضوع نبود سهام برای جاماندگان در دولت روحانی نیز مطرح شد اما مجلسی ها در آن موقع گفتند که مرکز پژوهش های مجلس اعلام نموده است که سهام های برگشتی همچنان وجود دارد.

در واقع بین مجلس دولت دوازدهم برای بود و نبود سهام اختلاف وجود داشت. اما نکته قابل این است که دولت سیزدهم در ابتدا حل مشکل جاماندگان را پذیرفت ولی حالا می گوید سهامی وجود ندارد

وعده دولت برای حل مشکل جاماندگان سهام عدالت

تعداد کل کسانی که در حال حاضر سهام عدالت دارند حدود 49 میلیون نفر است. برآورد می گردد 20 میلیون نفر جزو بازماندگان باشند و از خرداد سال 1399 به طور جدی پیگیر گرفتن سهام هستند.

نمایندگان مجلس به جاماندگان وعده دادند که درباره 10 میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت در سال آینده مشخص تکلیف می گردد. دولت نیز در اولین ماهی که روی کار آمد بارها گفت مشکل کسانی که سهام عدالت ندارند را حل می نماید.

14 شهریور ماه سال جاری رئیس کمیسیون اقنصادی مجلس اعلام نموده که رئیس جمهور با اختصاص سهام برای جاماندگان تا سرانجام سال و ارجاع موضوع به سازمان برنامه و بودجه موافقت نموده است.

وزیر اقتصاد نیز روی حل مشکل جاماندگان تاکید نمود و گفت: پیگیر برطرف این مشکل و بعلاوه شرایط جاماندگان از سهام عدالت خواهیم بود.

حتی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به حل این مشکل تا سرانجام سال وعده داد. حجت الله عبدالملکی در شهریور ماه گفت: دولت این عزم را دارد که در یک بستر و فرایند قانونی به جاماندگان، سهام واگذار گردد و با تصمیم دولت و موضوع وزارت اقتصاد تا سرانجام سال این واگذاری انجام گردد.

چرا جاماندگان در پی سهام هستند؟

در حال حاضر ارزش سبد 532 هزار تومانی سهام عدالت معادل 12 میلیون تومان است. سهام یک میلیون تومانی نیز 22 میلیون و 699 هزار تومان ارزش دارد.

قرار است تا سرانجام اسفند ماه به سهامدار 532 هزار تومان مبلغ 550 هزار تومان سود پرداخت گردد. بعلاوه سهامدار یک میلیون تومانی حدود یک میلیون تومان سود دریافت می نماید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 29 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13481

به "خبر بد برای جاماندگان سهام عدالت، سهامی نداریم که به جاماندگان بدهیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر بد برای جاماندگان سهام عدالت، سهامی نداریم که به جاماندگان بدهیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید