خبرنگاران کرونا در قم؛ فرایند مبارزه با کرونا با حضور نماینده وزیر بهداشت و رئیس مجلس آنالیز شد

به گزارش کنفرانس هکا، قم - خبرنگاران - فرایند فعالیت های استان قم در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا، با حضور بهرام سرمست استاندار قم و دکتر کریم همتی نماینده مشترک وزیر بهداشت و رییس مجلس شورای اسلامی جهت پیگیری شرایط خدمات بهداشتی درمانی شهر قم برگزار گردید.

خبرنگاران کرونا در قم؛ فرایند مبارزه با کرونا با حضور نماینده وزیر بهداشت و رئیس مجلس آنالیز شد

به گزارش عصر دوشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، نماینده ویژه وزیر بهداشت و رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز به قم سفر کرد و از نزدیک فرایند فعالیت های اجرا شده استان در خصوص مبارزه با ویروس کرونا را مورد آنالیز قرار داد.

وی در حاشیه سفر به قم گفت: خوشبختانه کارهای خوب و ارزنده ای در قم اجرا شده است و شیب تندی که تعداد مبتلایان داشتند کمی در حال کاهش بوده و از سوی دیگر فرایند بهبودیافتگان نیز بیشتر است.

نماینده ویژه وزیر بهداشت و رئیس مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بیشتر کوشش این است که مردم با کمترین مسائل بتوانند خدمات را دریافت و فرایند و شیب مبتلایان را کم کنیم.

همتی با اشاره به مسائل دارویی در استان قم گفت: خوشبختانه دارو نیز در اختیار استان نهاده شد تا بیماران در مراکز درمانی بتوانند از آن استفاده نمایند و با توجه به اینکه شهر قم کارخانجات زیادی دارد امیدواریم با همکاری سازمان صمت، لوازم محافظتی در استان فراوری گردد.

استاندار قم نیز گفت: شرایط قم باید به صورت ویژه دیده گردد و این نکته به نماینده وزیر بهداشت و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز بیان شده و اگر بتوانیم در قم موضوع ویروس کرونا را کنترل کنیم، قطعا از الگوی مقابله ای قم در سایر استان ها نیز می توان استفاده کرد.

سرمست گفت: همچنین موضوع فعالیت های کادر درمانی آنالیز و با توجه به اینکه پزشکان و پرستاران قمی نسبت به دیگر استان ها از مدت ها قبل فعالیت خود را شروع نموده اند، باید ویژه تر دیده شده و امکانات و پرداختی ها به روز باشد.

وی در خصوص فعالیت های اجرا شده در راستای تامین نیازهای ضروری استان از جمله ماسک و محلول شستشوی دست گفت: بعضی از واحد های فراوریی که امکان تغییر خط فراوری آنها بوده است، برنامه ریزی ها در خصوص آنها اجرا شده و در تامین مواد اولیه و ماشین آلات آنها نیز با معاون مالی رئیس جمهور صحبت کردیم و مقرر شد تا اینها از تعرفه صفر در امر واردات اقلام برخوردار شوند و در صورتی که تجار و وارد نمایندگان در این خصوص ورود نمایند از تسهیلات ویژه برخوردار شوند.

وی بیان داشت: اگر در زمینه ورود ماشین آلات نیز اقدام نمایند، حمایت انجام می گردد که بعضی از کارخانه ها نیز فرایند فعالیت خود را تغییر داده اند و با استانداران دیگر استان ها مکاتبات اجرا شده تا بتوانیم مواد اولیه این کارخانه ها را نیز تامین کنیم.

شایان ذکر است همچنین جلسه ویدئو کنفرانس نیز با حضور مسئولان وزارت بهداشت و استاندار قم و نماینده ویژه وزیر بهداشت و رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار گردید.

در همین حال کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، روز دوشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی و فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور اعلام کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، 595 مورد بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به 7161 نفر افزایش یافت.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون دو هزار و 394 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 بهبود یافته و ترخیص شده اند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 43 نفر از مبتلایان جدید کووید 19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به 237 مورد رسید.

مردم باید مراقبت های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه شده، بیش ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

شهفرایندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در خصوص ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 36620023، 36620999، 36706030 و 36704368 (با پیش شماره 025) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی (پیغام رسان های ایتا و تلگرام) و یا تارنمای آن به نشانی ایترنتی www.muq.ac.ir مراجعه نمایند./

پارمیس: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای پارمیس

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 9128

به "خبرنگاران کرونا در قم؛ فرایند مبارزه با کرونا با حضور نماینده وزیر بهداشت و رئیس مجلس آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا در قم؛ فرایند مبارزه با کرونا با حضور نماینده وزیر بهداشت و رئیس مجلس آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید