خبرنگاران چهار هزار و 660 ماموریت اورژانسی در شاهرود انجام شد

به گزارش کنفرانس هکا، شاهرود- خبرنگاران - رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود گفت: چهار هزار و 660 ماموریت اورژانسی طی سه ماهه نخست امسال در شهرستان شاهرود انجام شد که 190 مورد از آن مربوط به انتقال بیماران کرونایی بود.

خبرنگاران چهار هزار و 660 ماموریت اورژانسی در شاهرود انجام شد

آرش صیدآبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با همه گیری ویروس کرونا قسمت بیشتر کار اورژانس بر اقدامات اولیه این بیماران متمرکز شد.

وی با بیان اینکه در این مدت انتقال بیماران کرونایی به نحو مطلوب انجام شد، شرح داد: این بیماران با تمهیدات اندیشیده شده و تجهیز آمبولانس های ویژه از تمامی مراکز دولتی، خصوصی و منازل بیماران به بیمارستان مرجع انتقال یافتند.

صیدآبادی با اشاره به اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا ترددهای جاده ای کاهش یافت، ابراز داشت: در طی این مدت تصادف های جاده ای کاهش داشت و تمرکز اورژانس بر بیماران کرونایی قرارگرفت.

وی ماموریت های اورژانس در سال 1398 را 21 هزار و 768 مورد بیان کرد و گفت: در سه ماه اول سال گذشته پنج هزار و 304 مورد ماموریت انجام شد که امسال درهمین بازه زمانی چهار هزار و 660 مورد ماموریت به ثبت رسید.

عضو هیات علمی آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ابراز داشت: در طی سال گذشته 85 سورتی پرواز توسط اورژانس هوایی این مرکز انجام شد.

وی تعداد سورتی های پروازی در سه ماه نخست امسال را 9 مورد برشمرد و گفت: در سه ماه نخست پارسال هم 23 سورتی پرواز انجام شد که 2 مورد آن حمل مادرباردار از مناطق دور دست بود.

صیدآبادی هدف از انجام این تعداد ماموریت را خدمت رسانی بهینه به شهروندان دانست و شرح داد: مرکز فوریتها ،حوادث و اورژانس 115 وظایف بسیار زیادی دارد که خدمت رسانی بهینه به بیماران اورژانس قسمتی از وظایف این مرکز است.

وی با اشاره به اینکه این مرکز دارای 19 پایگاه زمینی و یک پایگاه هوایی است، اضافه کرد: از 19 پایگاه زمینی تعداد چهار پایگاه شهری و 15 پایگاه جاده ای در سراسر شهرستان فعال هستند.

به گفته وی در هر 19 پایگاه یک آمبولانس مستقر بوده و 10 آمبولانس پشتیبان هم آماده ارائه خدمات هستند.

صیدآبادی با بیان اینکه این مرکز مجهز به امکانات و آمبولانس های به روز دنیا است، یادآور شد: به همت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سال های گذشته این امکانات جذب شده و این مرکز یکی از اورژانس های توانمند کشور است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود ادامه داد: حجم ماموریت ها با توجه به شرایط تصادف های جاده ای و سایرمختصات جغرافیایی منطقه بسیار بالاست.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از خدمات اورژانس 115 خدمات بالگرد هوایی است بدین ترتیب قادر هستیم مناطق صعب العبور در گستره وسیع تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود را خدمت رسانی کنیم .

این متخصص طب اورژانس گفت: این مرکز دارای یک دستگاه اتوبوس آمبولانس است که به صورت یک بیمارستان سیار طراحی شده و در شرایط لزوم از آن استفاده می گردد.

صیدآبادی ازفعالیت 150 تکنسین فوریت های پزشکی در تمامی طول سال به صورت شبانه روزی در این مرکز خبر داد و ابراز داشت: تکنسین های فوریت این مرکز تلاش بی وقفه ای می کنند تا اورژانس های پزشکی خارج از بیمارستان در بالاترین کیفیت و در کوتاه ترین زمان ممکن ارائه گردد.

تمام پایگاه ها از استاندارد لازم برخوردارند

وی با بیان اینکه فواصل پایگاه های جاده ای در جاده های اصلی استاندارد شده است، گفت: رسیدن همکاران بر سر صحنه با رعایت زمانبندی مناسب اتفاق می افتد.

عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اضافه کرد: درجاده های اصلی پوشش 100 درصدی داریم و درجاده های فرعی نیز پوشش 95 درصدی با حمایت بالگرد در حال انجام است که با ایجاد پایگاه های جدید این پوشش هم به 100 درصد خواهد رسید.

به گفته وی مناطق صعب العبور و کوهستانی مجهز به آمبولانس های ویژه ای هستند که در شرایط جوی نامناسب قادر به خدمات دهی هستند.

صیدآبادی با بیان اینکه پایگاه های شهری با تمام توان در حال فعالیت هستند، شرح داد: پوشش خدمات در سطح شهر به ویژه در خصوص بیماران کرونایی در چند ماه گذشته حجم کاری وسیعی را ایجاد کرده و تا به امروز کارنامه قابل قبولی داشتیم.

آموزش مستمر از سلسله اقدامات در دست اجرا ست

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود گفت: اورژانس از جهات مختلف مانند آموزش، عملکرد همکاران و نوع برخورد با موارد اورژانس به صورت مداوم در حال پایش است تا موجب ارتقا عملکرد مجموعه گردد.

صیدآبادی یادآور شد: در حوزه کنترل عفونت و آموزشهای همکاران در مبارزه با ویروس کرونا تلاش زیادی اجرا شده است

وی با بیان اینکه آموزش های همگانی هم در دست اجراست، شرح داد: در طرح همیار اورژانس 115 تلاش میگردد تا دانش و مشارکت در جامعه اشاعه یابد .

اورژانس در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا

وی اورژانس را در خط مقدم مبارزه با همه گیری کرونا خواند و اضافه کرد: همکاران از روزهای نخست شیوع این ویروس تمام تلاش خود را برای کنترل این بیماری انجام دادند و تمام ماموریت های مرتبط با کرونا به خوبی و با ملاحظات اورژانس پیش بیمارستانی مسایل عفونی و ملاحظات پزشکی مرتبط با کرونا هدایت و عملیاتی شده است .

صیدآبادی از شهروندان خواست با توجه به حجم بسیار بالای کار نیروهای درمان و ویژگی این بیماری به لحاظ شیوع، حداکثر تلاش در مراقبت های بهداشتی ، خصوصا فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را مد نظر قرار دهند تا بتوانیم به بهترین نحو این همه گیری را کنترل کنیم .

وی توصیه کرد: برگزاری مراسم ، گردهمایی ها، حضور در اماکن ورزشی و برنامه های دیگر که افراد در فضای بسته مشترک تنفس می کنند می تواند خطر ساز و آلوده کننده باشد و لازم است مردم به پرهیز و رعایت مراقبت های بهداشتی در این زمینه داشته باشند.

شهروندان در موارد ضرور با اورژانس 115 تماس بگیرند

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود گفت: اورژانس 115 برای ماموریت هایی طراحی شده که احتیاج به اقدامات اورژانسی دارند و لازم است برای آنها اقداماتی به فوریت انجام گردد.

صیدآبادی از شهروندان خواست از تماس در موارد غیر ضرور و مواردی که لازم است بیمار به صورت سرپایی به درمانگاه یا بیمارستان مراجعه کند و یا فوریت زمانی و شرایط خاص برای بیمار مطرح نیست پرهیز گردد تا اورژانس 115 بتواند تمام توان خود را برای بیماران اورژانس و مواردی که جان بیماران در خطر است بکار بندد

زمان رسیدن اورژانس ازاستاندارد کشوری بهتر است

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود گفت: میانگین رسیدن اورژانس به بیمار در این شهرستان 5.8 دقیقه بوده که این زمان درمیانگین کشوری 8 دقیقه است.

به گفته وی زمان رسیدن اورژانس به محل در جاده ها نیز در زمان کوتاهتری از استانداردهای کشوری است

نهایت دقت در ماموریتهای بالگرد اعمال میگردد.

صیدآبادی اضافه کرد: برای انجام هرماموریت نهایت استاندارهای پروازی بر اساس قوانین پروازی و هواناجا انجام می گردد.

وی از درخواست اختصاص یک دستگاه موتورلانس خبر داد و گفت: باید در سطح شهر تمهیداتی را برای تسهیل دسترسی آمبولانس ها و خدمات اورژانس در نظر گرفت که تسهیل و آزاد سازی معابر از تعاملات این مرکز با سایر دستگاه هاست.

اتوماسیون خدمات 115 برای خدمت دهی بهتر به شهروندان

صیدآبادی با بیان اینکه سیستم تماس شهروندان با 115 به صورت اتوماسیون انجام می گردد، اضافه کرد: تماس ها و ماموریت ها بر اساس سیستم هوشمند آسایار مدیریت شده و از ابتدای امسال پاسخگویی از یک روش سنتی به یک سیستم اتوماسیون تغییر پیدا کرده است که موجب نظارت بیشتر شده است.

وی ادامه داد: سیستم های ارتباطی این مرکز مجهز به فیبر نوری شده تا تماس ها با ضریب اطمینان بالاتری حاصل گردند

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود یادآورشد: سامانه اعزام بیماران MCMC در این مرکز فعال است که مدیریت انتقال بیماران بعد از خدمات بیمارستانی را عهده دار است .

رپورتاژ آگهی: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: ایرنا
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 11350

به "خبرنگاران چهار هزار و 660 ماموریت اورژانسی در شاهرود انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چهار هزار و 660 ماموریت اورژانسی در شاهرود انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید