خبرنگاران مهم ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته ای که گذشت

به گزارش کنفرانس هکا، اصفهان- خبرنگاران- سامانه رصد و توزیع اقلام بهداشتی در اصفهان راه اندازی می گردد، حجم ذخیره آب سد زاینده رود به 460 میلیون مترمکعب رسید و زلزله عصر آدینه در اصفهان خسارتی نداشت از مهم ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته گذشته بود.

خبرنگاران مهم ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته ای که گذشت

کاسبان اصفهان خواستار بازگرداندن واحدهای صنفی به حالت عادی هستند

رییس اتاق اصناف اصفهان با تاکید بر اینکه شرایط کسب و کار در این استان خوب نیست، گفت: کاسبان و بازاریان خواستار بازگرداندن هرچه زودتر واحدهای صنفی به حالت عادی با رعایت نکات بهداشتی و خود مراقبتی هستند.

رسول جهانگیری با اشاره به اینکه فعالان صنفی منتظر اعلام هرچه زودتر دستورهای متولیان بهداشت و مسوولان کشوری درباره نحوه فعالیت خود در روزهای آینده هستند، توضیح داد: بسیاری از کاسبان استان اصفهان خواستار بازگشایی واحدهای صنفی از امروز شانزدهم فروردین بودند.

وی با تاکید بر اینکه اکنون زمان آن است که همه مردم به سمت خود مراقبتی برای پیشگیری از بیماری کرونا پیش فرایند، گفت: تعطیلی واحدهای صنفی اگر از بیستم فروردین به بعد ادامه پیدا کند از نظر مالی ضربه ملی خواهیم خورد به همین دلیل این بخش مالی باید به چرخه خود برگردد.

خیران اصفهانی 200 میلیارد ریال برای مقابله با کرونا یاری کردند

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در امور مشارکت های اجتماعی از یاری 200 میلیارد ریالی مردم این استان به مراکز درمانی و بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا اطلاع داد.

محمد صافی دستجردی گفت: مردم این استان از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور در کنار مسوولان و کادر درمانی و پزشکی قرار گرفتند و یاری های بسیاری را در بخش های سلامت، فراوری و اقتصاد به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان داشتند.

وی گفت: مردم، خیران، واحدهای مالی، صنعتی و صنفی مانند اتاق بازرگانی، اصناف، صنایع مختلف، فولاد مبارکه، سازمان های مردم نهاد (سمن ها)، شرکت ها و گروه های داوطلب و جهادی از پانزدهم اسفند تا به امروز بیش از 200 میلیارد ریال به حساب های بانکی هدایای خیران و مشارکت های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان واریز کردند که برای برطرف احتیاجهای مصرفی و تجهیزاتی هزینه خواهد شد.

استاندار: سامانه رصد و توزیع اقلام بهداشتی در اصفهان راه اندازی می گردد

استاندار اصفهان گفت: با توجه به بحران توزیع اقلام بهداشتی برای مقابله و پیشگیری از این ویروس، استانداری با همکاری یک شرکت دانش بنیان سامانه ای رهتاب (راه حل هوشمند تنظیم الکترونیکی بازار) را ایجاد کرد که رصد و توزیع عادلانه این اقلام را داراست.

عباس رضایی اضافه نمود: شرکت های دانش بنیان زیرمجموعه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای مقابله با ویروس منحوس کرونا محصولاتی فراوری کردند تا هرچه سریع تر این ویروس ریشه کن گردد.

استاندار اصفهان ادامه داد: در این سامانه شهفرایندان به وسیله سامانه پیامک و براساس کد ملی نسبت به ثبت نام اقدام می نمایند و پس از آن با مراجعه به فروشگاه های منتخب (فیزیکی یا مجازی) اقلام را خریداری می نمایند.

21 درصد از سطح تالاب بین المللی گاوخونی اصفهان مرطوب است

سرپرست معاونت پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: تحلیل و مقایسه تصاویر ماهواره ای تالاب بین المللی گاوخونی نشان می دهد که حدود 21 درصد از سطح آن مرطوب است.

حسین اکبری اضافه نمود: به استناد تحلیل و مقایسه تصاویر ماهواره ای تالاب بین المللی گاوخونی در خاتمه اسفند سال 1398 حدود 21 درصد از سطح آن مرطوب شده است در حالی که در تاریخ مشابه سال 97 این شاخص حدود 3 درصد بود.

وی با اشاره به مساحت 47 هزار هکتاری تالاب گاوخونی گفت: تامین بخشی از حقابه این اکوسیستم طبیعی و آبگیری آن در سال گذشته به افزایش حدود 20 درصدی رطوبت این زیست بوم منجر شد.

حجم ذخیره آب سد زاینده رود به 460 میلیون مترمکعب رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: در زمان حاضر حجم ذخیره آب سد زاینده رود حدود 460 میلیون مترمکعب است و با این شرایط وارد آبدهی قسمت دوم کشت پاییزه در استان شدیم.

مسعود میرمحمد صادقی با بیان اینکه اکنون میزان بارش ها در کوهرنگ هزار میلی متر است، اضافه نمود: بارش میانگین در بلند مدت 1189 میلی متر است که نشان می دهد 16 درصد کاهش داشتیم.

وی توضیح داد: بارش سال گذشته 1956 میلی متر بوده که نسبت به سال گذشته حدود 50 درصد کاهش را نشان می دهد.

18500 نفر پس از شیوع کرونا در اصفهان متقاضی بیمه بیکاری شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان از ثبت نام 18 هزار و 500 نفر در این استان برای دریافت بیمه بیکاری پس از شیوع بیماری کرونا اطلاع داد.

محسن نیرومند با بیان اینکه پیش بینی می شد بین 30 تا 40 هزار نفر در استان با توجه به شرایط بوجود آمده پس از شیوع ویروس کرونا، شغل خود را از دست بدهند، اظهارداشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای برطرف آسیب های ناشی از این شرایط و جلوگیری از مراجعه مردم به اداره ها، سامانه bimebikari.mcls.gov.ir را اواخر اسفند سال گذشته برای ثبت نام متقاضیان دریافت بیمه بیکاری ناشی از بیماری کرونا معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه از بیست و هشتم اسفند گذشته تا شانزدهم فروردین دست کم 18 هزار و 500 نفر از استان اصفهان در این سامانه ثبت نام کردند، گفت: این رقم نگران نماینده است و اگر باز هم افزایش یابد حتی اگر کل اعتبار کشور را به اصفهان تخصیص دهند بازهم نمی تواند همه این تقاضاها را پوشش دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: مردم بهداشت فردی پیشگیری از بیماری کرونا را جدی بگیرند

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به افرادی که قرار است به کسب و کار خود بازگردند توصیه کرد که حفاظت های فردی و بهداشتی پیشگیری از بیماری کرونا را بیش از پیش جدی بگیرند.

طاهره چنگیز اضافه نمود: شهفرایندانی که می خواهند سر کسب و کار برگردند باید سلامت خود و دیگران را جدی بگیرند و دستورهایی که برای بازگشت به مشاغل مختلف توسط وزارت بهداشت مصوب و اعلام می گردد را به صورت دقیق و جدی مد نظر قرار دهند.

وی اظهارداشت: اگر در ابتدای اپیدمی (همه گیری) کرونا، تعداد بسیار کمی در جامعه به عنوان ناقل و در معرض این بیماری قرار داشتند اکنون و پس از تثبیت اپیدمی، دامنه افراد بیمار و ناقل آنقدر وسیع است که احتمال مواجهه با افراد ناقل در اماکن عمومی به شدت بالا رفته است بنابراین رعایت پروتکل حفاظت فردی و دستورهای بهداشتی اهمیت دوچندانی دارد.

برخورد با مُخربان منابع طبیعی اصفهان بطور جدی در دستور کار است

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: برخورد و مقابله با سودجویان و تخریب نمایندگان عرصه های طبیعی از اولویت های این نهاد در امسال خواهد بود.

امیرمحسن ولی اضافه نمود: جدیت و قاطعیت در برخورد با کسانی که منابع خدادادی و عمومی را از آن خود می دانند و با تصرف و تخریب های متعدد سبب ضربه زدن به طبیعت می شوند ضروریست، از این رو با همکاری یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری از کوچکترین سودجویی و تصرفی نخواهیم گذشت.

وی با اشاره به افزایش گروه های گشت و مراقبت در یک سال اخیر در اصفهان گفت: در کنار این گروه ها که وظیفه پایش و آنالیز محیط های گوناگون طبیعی مانند بیابان ها، جنگل و مراتع را بر عهده دارند، گزارش های مردمی نیز نقش ویژه ای در جلوگیری از فعالیت های غیرقانونی متخلفان دارد.

طرح های شهری کلانشهر اصفهان در پساکرونا بدون توقف ادامه می یابد

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در مدیریت شهری به دنبال سیاستگذاری برای دوران پساکرونا هستیم تا طرح های شهری بدون توقف عملیاتی گردد.

علیرضا نصراصفهانی اضافه نمود: فعالیت های شهرداری به لحاظ تنوع و به روز بودن به ویژه در بخش خدمات شهری تعطیل بردار نیست.

وی اجرای فعالیت ها و طرح های شهری را مستلزم برنامه ای هدفمند دانست که کمترین آسیب را برای این فعالیت ها داشته باشد و ادامه داد: اگر بودجه های شهری در امسال استحصال نگردد در اجرای طرح های مختلف شهری دچار مشکل خواهیم شد.

جهش فراوری در کشاورزی اصفهان با ورود سرمایه و دانش محقق می گردد

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: با ورود هرچه بیشتر سرمایه و دانش به صنعت کشاورزی این استان، جهش فراوری در ابعاد مختلف تحقق پیدا خواهد نمود.

مهرداد مرادمند با اشاره به جهش فراوری شعار سال 99 اضافه نمود: تحقق این راهبرد مستلزم شناسایی موانع و برطرف آن است و پس از آن آسان سازی صدور مجوزها راه حلی مناسب برای ورود هرچه بیشتر بخش خصوصی خواهد بود.

وی به لزوم کاهش زمانبری صدور مجوزها اشاره و توضیح داد: برای این مقوله هم برنامه ریزی شده که در سال 99 فرایند امور، حذف استعلام های غیرضروری، برطرف انحصار، مکاتبه ها و درخواست ها به حداقل خود برسد.

ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان جز مترو فعالیت خود را از سرمی گیرد

سخنگوی ستاد استانی مقابله و پیشگیری با بیماری کرونا در اصفهان گفت: روز شنبه 23 فروردین ناوگان حمل و نقل عمومی جز مترو با حداکثر ظرفیت و رعایت پروتکل های بهداشتی در اختیار مردم قرار می گیرد.

حجت الله غلامی در حاشیه سیزدهمین جلسه کمیته حمل و نقل اصفهان درگفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: قرار است از 23 فروردین دو سوم کارکنان دولت و کارگران واحدهای فراوریی برسر کار حاضر شوند که برحجم سفرهای درون شهری اضافه نموده می گردد.

وی گفت: همچنین اصناف کم خطر بر حجم سفرها می افزایند و دیگر ممنوعیت تردد بین شهری نخواهیم داشت بنابراین پیش بینی می گردد حجم سفرها قابل ملاحظه باشد از این رو برای کنترل حجم سفرها در مورد فعالیت اتوبوسرانی و حمل و نقل عمومی با حداکثر ظرفیت تصمیم گیری شد.

مردم در موارد خاص به کلینیک های دندانپزشکی اصفهان مراجعه نمایند

رییس جامعه دندانپزشکی ایران شعبه اصفهان گفت: مردم فقط در صورت داشتن درد شدید و آبسه دندان می توانند در این روزهای شیوع بیماری کرونا در جامعه، به کلینیک های دندانپزشکی استان مراجعه نمایند.

مهرداد برکتین اضافه نمود: با توجه به اینکه درد دندان از نظر شدت پس از سنگ کلیه، دومین درد به شمار می آید و تحمل آن بسیار مشکل است و همچنین آبسه (عفونت) خطر انتشار دارد، احتیاج است که به صورت اورژانسی به آنها رسیدگی گردد لذا افرادی که دچار این مسائل باشند در کلینیک های دندانپزشکی پذیرش می شوند.

وی ادامه داد: اگر این افراد احتیاج به مراجعه به بیمارستان پیدا کردند به بیمارستان های الزهرا(س) یا آیت الله کاشانی منتقل می شوند.

زلزله عصر آدینه در اصفهان خسارتی نداشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: زمین لرزه ای به بزرگی 3.6 ریشتر عصر آدینه نقاط مرزی بین استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری را لرزاند که در این استان خسارتی در پی نداشت.

منصور شیشه فروش اضافه نمود: کانون این زمین لرزه که در 33 کیلومتری شهر چلگرد حدود 40 کیلومتری فریدون شهر، واقع در نقطه مرزی استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری بود، ساعت 18و 59 دقیقه در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد.

وی گفت: این زلزله به صورت لرزه در ساختمان ها از سوی ساکنان مناطق روستایی منطقه احساس شد و به محض اطلاع، تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شدند و آنالیز های اولیه نشان می دهد که خسارتی در بر نداشته است.

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

طفره: طفره: تارنمای خبری تحلیلی

منبع: ایرنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 9849

به "خبرنگاران مهم ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته ای که گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مهم ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته ای که گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید