خبرنگاران رونق مالی در گرو ثبات سیاسی و مالی است

به گزارش کنفرانس هکا، تهران- خبرنگاران- عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به بهبود نسبی روابط بین المللی در دولت دوازدهم می گوید: رونق مالی در گرو ثبات سیاسی و مالی جامعه است.

خبرنگاران رونق مالی در گرو ثبات سیاسی و مالی است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش خبرنگاران، سید امین منصوری روز چهارشنبه در هشتمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت؛ پیشران ها، چالش ها و الزامات تحقق با اشاره به مفهوم تاب آوری مالی گفت: این مفهوم تحت عنوان اقتصاد مقاومتی نیز شناخته می گردد.

وی در این برنامه که در دانشگاه تهران برگزار گردید، اضافه کرد: افزایش ظرفیت تحمل مخاطرات، بازگشت سریع پس از مخاطرات و همچنین کاهش تخریب در اثر مقدار معینی از مخاطرات بدین مفهوم اشاره می نماید.

به گفته این استاد دانشگاه استحکام، افزونگی، پرتدبیری، بازیابی و پاسخ دهندگی نیز از مؤلفه های تاب آوری شناخته می شوند.

منصوری همچنین با اشاره به شاخص های مالی ادامه داد: وجه تمایز تاب آوری مالی با شاخص های مالی نیز در مقاومت پذیری این شاخص ها در برابر مخاطرات است.

وی با اشاره به بعضی از نقاط کشور نظیر خوزستان توضیح داد: این استان از منظر شاخص های مالی در وضعیت مطلوبی قرار گرفته است؛ اما در عرصه تاب آوری نیازمند بهبود وضعیت است.

منصوری اعلام کرد: ساختار مالی جامعه باید از تأثیرپذیری شوک های طبیعی و انسانی جلوگیری کند و به عبارت دیگر تاب آوری مالی را افزایش دهد.

ضرورت تدوین نقشه در تعاملات بین المللی

استادیار دانشگاه امام صادق و یکی دیگر از سخنرانان این نشست نیز در یک مقاله با عنوان صندلی استراتژی توسعه مبتنی بر تجارت در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مطرح نمود: تعاملات بین المللی نیازمند تدوین یک نقشه جهت دستیابی به منافع مالی است. چرا که تعاملات بین المللی با هریک از جوامع باید سبب افزایش سرمایه گذاری، بهره وری فراوری و رشد فناوری باشد.

وی توضیح داد: تعاملات بین المللی اگر منجر به رشد و توسعه مالی، اجتماعی و… نگردد؛ به ویژه برای کشورهای در حال توسعه هزینه بر و زیان بار خواهد بود.

کیایی ادامه داد: ارزیابی و انتخاب صحیح صنایع و شرکا نیز به میزان قابل توجهی ریسک تعاملات تجاری را کاهش و فراوری و رقابت پذیری را افزایش می دهد.

این مدرس دانشگاه همچنین کاهش هزینه ها به همراه قدرت قیمت گذاری برای واحدهای فراوریی و صنعتی را از دیگر مزایای روابط موثر با جهان عنوان و اظهار کرد: این مسائل باید مورد توجه قرار گیرد؛ درغیر این صورت تعاملات و ارتباطات بین المللی مثمر ثمر نخواهد بود.

ayrokh.ir: مجله گردشگری و مسافرتی

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 3658

به "خبرنگاران رونق مالی در گرو ثبات سیاسی و مالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رونق مالی در گرو ثبات سیاسی و مالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید