خبرنگاران حمله موشکی به فرودگاه طرابلس لیبی

به گزارش کنفرانس هکا، تهران- خبرنگاران- منابع خبری جمعه شب گزارش دادند؛ نیروهای ژنرال خلیفه حفتر موسوم به ارتش ملی لیبی فرودگاه طرابلس را هدف حملات موشکی قرار دادند.

خبرنگاران حمله موشکی به فرودگاه طرابلس لیبی

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، یک مقام در دولت وفاق ملی لیبی گفت که نیروهای خلیفه حفتر فرودگاه معیتیقه طرابلس را با موشک های گراد هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، فرودگاه معیتیقه پس از این حمله موشکی تعطیل شده و حملات به مناطق اطراف فرودگاه ادامه دارد.

بنابر اعلام منابع دولت وفاق ملی لیبی هنوز خسارت های احتمالی حمله موشکی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی معین نشده است.

دولت وفاق ملی اضافه کرد: نیروهای حفتر منطقه القاسی واقع در جنوب طرابلس را نیز هدف قرار دادند که باعث تخریب 2 منزل مسکونی شد.

پیش تر نیز دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرده بود؛ در حمله هوایی نیروهای دولتی به اطراف شهر سرت واقع در شمال شرق این کشور 24 نیروی وابسته به خلیفه حفتر کشته شدند.

این حملات در حالی صورت می گیرد که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد تا به امروز بارها خواستار توقف درگیری ها در لیبی و مناطقی از جهان که شاهد درگیری است شده بود تا امکان کمک رسانی برای مقابله با شیوع کرونا در این کشورها امکان پذیر باشد.

نیروهای ژنرال خلیفه حفتر که توسط امارات متحده عربی، عربستان سعودی، روسیه، مصر و اردن و برخی کشورهای اروپایی حمایت می شوند، از 4 آوریل 2019 حملات خود به طرابلس را آغاز و از 12 دسامبر گذشته نیز به منظور تصرف این شهر حملات خود را تشدید کرده اند.

یگان های وابسته به شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی لیبی نیز که توسط سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته می شود، در واکنش به تحرکات نظامی حفتر در طرابلس عملیات برکان الغضب را آغاز کرده اند.

مجله عکسها: مجله تفریحی و سرگرمی عکسها

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 9675

به "خبرنگاران حمله موشکی به فرودگاه طرابلس لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حمله موشکی به فرودگاه طرابلس لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید