خبرنگاران اولین مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در شاهین دژ ثبت شد

به گزارش کنفرانس هکا، مهاباد- خبرنگاران- مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین دژ گفت: مرد 83 ساله مبتلا به بیماری کرونا به عنوان نخستین فرد فوتی در این شهرستان جان خود را از دست داد.

خبرنگاران اولین مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در شاهین دژ ثبت شد

سیاوش جبارزاده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران افزود: این مرد که از اوایل اسفندماه جاری به بیماری کرونا مبتلا شده بود، به علت کهولت سن و داشتن بیماری زمینه ای دیابت روز گذشته در بیمارستان شهید راثی این شهرستان فوت کرد.

وی با اشاره به آخرین شرایط شیوع کرونا در شاهین دژ افزود: از ابتدای شیوع این بیماری تا به امروز 20 مورد مثبت در این شهرستان ثبت و هم اکنون 9 نفر بستری، 10 نفر با بهبودی کامل ترخیص و یک نفر هم فوت شده است.

وی با بیان اینکه شاهین دژ نسبت به جمعیت خود، آمار مبتلایان زیادی در سطح استان دارد، ادامه داد: مردم باید توصیه های بهداشتی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا را جدی بگیرند که بهترین راهکار در این مورد حضور در منزل و به عبارتی قرنطینه خانگی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین دژ از شهروندان خواست تا از تجمع در مراکز خرید، فروشگاه ها، خیابان ها و شب نشینی های گروهی خودداری کنند.

جبارزاده، همچنین در خصوص حوادث چهارشنبه آخر سال این شهرستان گفت: شاهین دژ یکی از خلوت ترین شهرهای منطقه در این روز بود به طوری که هیچ موردی در رابطه با سوختگی یا زخمی شدن براثر مواد محترقه در این شهرستان ثبت نشده است.

شاهین دژ با 92 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تا به امروز هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا 2 هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آذربایجان غربی 300 نفر به این بیماری مبتلا شده و از این تعداد 17 نفر تا به امروز فوت کرده اند.

طبق آخرین آمار کشوری، 16 هزار و 169 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، 988 نفر جان خود را از دست داده اند.

رپورتاژ رایگان: 10az10: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

روسیه: روسیه: سفر به کشور پهناور تزارها، مسکو، سن پطرزبورگ، سوچی و کازان

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 9326

به "خبرنگاران اولین مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در شاهین دژ ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اولین مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در شاهین دژ ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید