خبرنگاران افزایش نمونه گیری ها علت رشد آمار مبتلایان کرونایی در خراسان شمالی است

به گزارش کنفرانس هکا، بجنورد- خبرنگاران- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: افزایش نمونه گیری های ابتدای اردیبهشت ماه و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از عوامل رشد آمار مبتلایان کرونایی در این استان 863 هزار نفری است.

خبرنگاران افزایش نمونه گیری ها علت رشد آمار مبتلایان کرونایی در خراسان شمالی است

دکتر سیداحمد هاشمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه تعداد نمونه گیری ها هم اکنون 2 تا 3 برابر افزایش یافته است، گفت: پیش از اردیبهشت ماه روزانه 60 نمونه گیری انجام می شد که این میزان 170 مورد در مدت 24 ساعت گذشته توسط متخصصان در آزمایشگاه مرکز تشخیص کووید 19 استان نهایی شد.

وی اضافه کرد: تا پیش از این تنها بیماران مراجعه نماینده به مراکز درمانی و افرادی که شرایط جسمی مشکوک به کرونا داشتند آزمایش می شدند ولی اکنون شهفرایندان با علایم اولیه و اطرافیان مبتلا به کرونا هم نمونه گیری می شوند، که همین امر منجر به افزایش کشف مبتلایان شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی توضیح داد: علاوه برشناسایی بیماران بیشتر به دلیل افزایش نمونه های تشخیص، هم اکنون شاهد رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی از جانب مردم، آغاز مسافرت ها و تجمعات در بوستان ها هستیم به گونه ای که گمان می نمایند، این بیماری کم و یا تمام شده است.

وی با بیان اینکه تا اواسط فروردین شاهد سیری نزولی کرونا بودیم، اضافه کرد: از ابتدای اردیبهشت این فرایند در شهرستان های رازوجرگلان، بجنورد، مانه و سملقان فرایندی صعودی پیدا کرد که در این بین اسفراین و گرمه شرایط بهتری نسبت به شهرستان های دیگر دارند زیرا تا حدودی پیک این بیماری را گذرانده اند.

هاشمی با بیان اینکه استان خراسان شمالی در شرایط هشدار واقع شده است، توضیح داد: یکی از دلایل خارج شدن بعضی از استان ها از شرایط قرمز، افزایش ضریب نمونه گیری ها است به گونه ای که در بعضی از استان روزانه به طور متوسط 2 هزار تست افراد مشکوک به کرونا انجام می گردد.

شمار مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی در هفته اخیر فرایندی افزایشی به خود گرفته که به گفته مسوولان بهداشتی اگر بخواهد به سمت نزولی شدن آمار مبتلایان پیش برود چاره ای جز رعایت پروتکل های وزارت بهداشت، همکاری همه جانبه مردم، پرهیز از تشکیل تجمعات و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به خصوص در فعالان صنفی وجود ندارد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا به امروز 120 هزار و 198 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 51 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 6 هزار و 988 نفر رسید.

ویروس کرونا که عامل شیوع بیماری کووید - 19 در دنیا به شمار می رود یک بیماری ویروسی است که تا به امروز بیش از چهار میلیون نفر را در سراسر دنیا مبتلا نموده است.

استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

ترکیه: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

مجله دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 10674

به "خبرنگاران افزایش نمونه گیری ها علت رشد آمار مبتلایان کرونایی در خراسان شمالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش نمونه گیری ها علت رشد آمار مبتلایان کرونایی در خراسان شمالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید