خبرنگاران آیا جانسون انگلیسی ها را گمراه کرد

به گزارش کنفرانس هکا، لندن - خبرنگاران - شهروندان انگلیسی روز دوشنبه در اولین روز کاری در حالی طبق دستورالعمل نخست وزیر پس از هفت هفته قرنطینه به محل کار خود بازگشتند که او امروز با ایراد سخنانی در مجلس عوام شرح داد که محدودیت های قرنطینه از پس فردا (چهارشنبه 24 اردیبهشت) آسان خواهد شد.

خبرنگاران آیا جانسون انگلیسی ها را گمراه کرد

بوریس جانسون افزود که از روز چهارشنبه، افراد شاغل در حوزه های ساختمانی، مواد غذایی، تولید، ساخت و ساز و حمل و نقل که قادر به دور کاری نیستند برای بازگشت به محل کار تشویق خواهند شد. این در حالی است که او دیشب (یکشنبه) در سخنانی با اعلام برنامه دولت برای کاهش سطح قرنطینه گفته بود که محدودیت ها از روز دوشنبه 22 اردیبهشت آسان می شود.

تصاویر منتشر شده از ایستگاه ها و قطارهای مترو لندن در صبح دوشنبه موجی از مسافرانی را نشان می دهد که بدون رعایت فاصله ایمنی برای رفتن به محل کار در تردد هستند.

صادق خان شهردار لندن امروز هشدار داد که به دلیل شرایط قرنطینه تنها 5 درصد ظرفیت مترو و 10 درصد اتوبوس های پایتخت فعال است. وی افزود که افزایش ناگهانی سطح خدمات بدون نقض دستورالعمل های بهداشتی امکان پذیر نیست.

کی یر استارمر رهبر حزب اصلی مخالف دولت (کارگر) هم اظهارات ضد و نقضی نخست وزیر را به باد انتقاد گرفت و گفت او در حالی برنامه دولت برای عبور از قرنطینه را دیشب ارائه کرد که هنوز نهایی نشده و این مساله باعث ایجاد سردرگمی و ابهام در جامعه شده است.

وی با ایراد سخنانی در مجلس، با بیان اینکه مردم به دنبال برنامه روشن، جامع و اطمینان بخش از سوی دولت هستند افزود که راهکارها ارائه شده به جای پاسخ به ابهامات، پرسش های تازه ای ایجاد کرده است.

نتایج نظر سنجی ها در انگلیس حاکی از نوعی سردرگمی مردم درباره برنامه دولت در خصوص کاهش سطح قرنطینه است.

بر اساس نظرسنجی نشریه تایمز لندن که دوشنبه منتشر شد، 44 درصد مردم حامی برنامه دولت و 43 درصد مخالف هستند.

جانسون می گوید که اجرای هرگام از برنامه دولت، مشروط به رعایت نکات بهداشتی توسط شهروندان و آمار شیوع کرونا در کشور است. این بدین معناست که اگر آمارها افزایش پیدا کند، دولت محدودیت ها را بر می گرداند.

او دو هفته پیش ادعا کرد که این کشور از رشد همه گیری کرونا (کووید-19) عبور کرده و شیب نزولی را طی می کند. با این حال نهادهای علمی در اتحادیه اروپا معتقد است که انگلیس و چند کشور اروپایی هنوز به پیک کرونا نرسیده اند.

آموزشگاه ما: آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 10503

به "خبرنگاران آیا جانسون انگلیسی ها را گمراه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آیا جانسون انگلیسی ها را گمراه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید