خبرنگاران آمریکایی ها دلواپس عواقب طولانی شدن فرایند شمارش آرا

به گزارش کنفرانس هکا، تهران- خبرنگاران- دو روز پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تعیین نشدن نتیجه شمارش آرا در چند ایالت کلیدی این کشور هواداران دو نامزد انتخاباتی را مضطرب و عصبی نموده است.

خبرنگاران آمریکایی ها دلواپس عواقب طولانی شدن فرایند شمارش آرا

به گزارش روز پنج شنبه خبرنگاران، ادامه یافتن فرایند شمارش آرا در چهار ایالت کلیدی پنسیلوانیا ، کارولینای شمالی ، جورجیا و نوادا هیجان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را همچنان حفظ نموده اما از سوی دیگر موجب عصبی شدن طرفداران هر دو نامزد جمهوری خواه و دموکرات شده است. در حالی که نتایج شمارش آرا در این ایالت ها بسیار نزدیک است این دو رقیب واکنش های متفاوتی از خود نشان داده اند: بایدن هشدار می دهد که تک تک آراء باید شمرده گردد، اما ترامپ خواهان توقف فرایند شمارش است.

ترامپ که خود را در آستانه شکست مقابل رقیب دموکرات خود می بیند، سعی دارد با مطرح کردن ادعای تقلب در انتخابات و تکرار این ادعا، در صورت پیروزی بایدن، این نتیجه را به چالش بکشد و حتی خیابان های کشورش را صحنه آشوب و درگیری کند.

شاید به همین دلیل است که بسیاری از صاحبان فروشگاه ها و مدیران بانکها در کلانشهرهای امروز از قبل از شروع انتخابات، اقدام به حصارکشی مقابل مغازه ها بانک ها نموده اند تا در صورت بروز درگیری های خیابانی، آسیب کمتری ببیند.

خبرگزاری د.پ.آ. آلمان علت واکنش های متفاوت اینگونه شرح می دهد: با ادامه این فرایند جو بایدن دموکرات شانس بسیار خوبی برای پیروزی در انتخابات دارد و هرچه زمان بیشتری می گذرد، احتمال پیروزی دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

در ایالت های هنوز بلاتکلیف آلاسکا ، پنسیلوانیا ، کارولینای شمالی ، جورجیا و نوادا ، مسئولان انتخابات به شمارش آرا ادامه می دهند. در این میان به استثنای آلاسکا ، نتیجه در ایالات دیگر بسیار نزدیک به هم است. در همین حال و با توجه به بلاتکلیفی در اعلام نتایج و طولانی شدن غیرمعمول شمارش آرا ، اعتراضاتی که بعضی از آنها خشونت آمیز بوده، در چندین شهر آمریکا شروع شده است.

این در شرایطی است که پیروزی فقط در یک ایالت کافی است تا جو بایدن بتواند اکثریت لازم را با 270 رای الکترال بدست آورد. اگر نتایج کنونی در ایالت آریزونا برای بایدن حفظ گردد ، ترامپ در پنج ایالت که هنوز شمارش آرا در آنها به خاتمه نرسیده، به اکثریت احتیاج دارد.

در چندین ایالت ، تیم مبارزات انتخاباتی ترامپ وکلائی را برای رسیدگی به شکست قریب الوقوع خود اعزام نموده است. خود ترامپ هم در پیغام های توییتری پی در پی خواسته تا شمارش آرا متوقف گردد. وی همچنین ادعا نموده که شواهد زیادی در مورد تقلب در انتخابات وجود دارد. توییتر در واکنش به چندین پیغام ترامپ هشدار داده است.

طبق محاسبات خبرگزاری AP و شبکه تلویزیونی فاکس نیوز ، بایدن تا به امروز 264 رای الکترال را کسب نموده است. سایر رسانه ها مانند شبکه سی ان ان و نیویورک تایمز آراء الکترال بایدن را فقط 253 رأی اعلام نموده اند. دلیل این امر این است که آنها هنوز نتیجه شمارش آرا در ایالت آریزونا را قطعی نمی دانند.

در مجموع شرایط شمارش آرا در ایالت های باقی مانده تا کنون از این قرار است:

پنسیلوانیا (20 رأی الکترال)

با ادامه شمارش آرا پستی ، فزونی ترامپ در آنجا کاهش یافته است. اخیراً ، با شمارش حدود 90 درصد آرا ترامپ 50.5 درصد و بایدن 48.4 درصد آرا را به دست آورده اند.

کارولینای شمالی (15 رأی الکترال)

در ایالت ساحل شرقی نیز هنوز نتیجه نهایی اعلام نشده است. با شمارش 95 درصد آرا، ترامپ 50.1 درصد از بایدن (48.7 درصد) جلوتر است. طبق قوانین کارولینای شمالی ، آرا پستی دریافت شده می تواند تا 12 نوامبر نیز شمارش گردد.

جورجیا (16 رأی الکترال)

یک رقابت شانه به شانه و بسیار نزدیک در این ایالت جنوبی وجود دارد. ترامپ با 49.5 درصد قبل از بایدن با 49.2 درصد قرار گرفته و این در حالی است که فقط حدود 60 هزار رای تا خاتمه شمارش باقی مانده است. گابریل استرلینگ یک افسر ارشد در دفتر انتخابات این ایالت در مورد علت به طول انجامید شمارش آرا گفت: من فکر می کنم همه ما می توانیم توافق کنیم که شمارش دقیق و منصفانه بسیار مهمتر از شمارش سریع است. او در مورد اینکه چه زمانی نتیجه نهایی در دسترس خواهد بود، اظهار بی اطلاعی کرد.

نوادا (6 رأی الکترال)

در نوادا ، بایدن با 49.5 درصد آرا کمی جلوتر از ترامپ (48.5 درصد) قرار گرفته است. بایدن پس از شمارش حدود 87 درصد از برگه های رای ، حدود 12 هزار رأی بیشتر از ترامپ کسب نموده است. تیم بایدن امیدزیادی دارد که نتیجه را در این ایالت از آن خود کند. با این حال آسوشیتدپرس و فاکس نیوز اعلام نتیجه هنوز زود می دانند.

و آلاسکا هم سه رای الکترال.

در مجموع شمارش آرا در تمامی ایالت های آمریکا تا عصر پنجشنبه به وقت محلی ، بایدن با شمارش 86 درصد آرا، با 50.4 درصد از ترامپ با 47.9 درصد پیش است. بایدن تا اکنون بیش از 72 ومیلیون 500 هزار رای جمع نموده ترامپ هم 69 میلیون و 900 هزار رای را به خود اختصاص داده است.

مدیران ستاد انتخاباتی هر دو طرف گفته اند که نامزدهای آنها از پیروزی خود اطمینان دارند. جن اومالی دیلون مدیر تبلیغات بایدن می گوید: اطلاعات ما نشان می دهد که جو بایدن رئیس جمهور بعدی ایالات متحده خواهد بود. همچنین بیل استپین مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ گفته که رئیس جمهور از شرایط خوبی برخوردار است و در انتخابات پیروز خواهد شد.

آموزشگاه ما: آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12122

به "خبرنگاران آمریکایی ها دلواپس عواقب طولانی شدن فرایند شمارش آرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکایی ها دلواپس عواقب طولانی شدن فرایند شمارش آرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید