خبرنگاران آزمایش های کرونا در کرمان انجام می گردد

به گزارش کنفرانس هکا، کرمان - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مرکز آزمایشگاهی جواد الائمه (ع) کرمان مرجع این دانشگاه است و تمام آزمایش های مربوط به تشخیص ویروس کرونا توسط پرسنل مجرب و متخصص این مرکز در کرمان انجام می گردد.

خبرنگاران آزمایش های کرونا در کرمان انجام می گردد

حمیدرضا شیدی نژاد عصر یکشنبه در نشست خبری اضافه نمود: از روز گذشته کیت های تشخیص کرونا تحویل استان کرمان شد و 15 نمونه برای آزمایش ارسال که 12 مورد منفی و 2 مورد آن مربوط به یک خانم و یک آقا مثبت شد.

وی با بیان اینکه تست کرونا به صورت سرپایی انجام نمی گردد گفت: مبادی ورودی به استان کرمان کنترل می گردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان توضیح داد: از پنجشنبه شب تیم های بهداشت و فوریت های پزشکی به منظور ارائه آموزش و انتقال بیمارانی که دچار تب معین بودند به مراکز درمانی، در فرودگاه و راه آهن مستقر شدند.

وی با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی طی چند روز آینده در کرمان تاکید نمود: ذخیره های داروخانه ها به دلیلی هجوم مردم کم شد و ما بازرسی های لازم را انجام می دهیم که بحث گران فروشی و احتکار انجام نگردد.

رشیدی نژاد گفت: ماسک و دستکش ابتدا بین کادر درمانی توزیع می گردد و در کنار آن توزیع اقلام بهداشتی را در استان مدیریت می کنیم و پیگیر خرید وسایل حفاظتی برای کادر درمان کرمان هستیم.

وی ادامه داد:: بیشتر بیماران مبتلا به کرونا بدون علامت هستند و عده ای ممکن تب نمایند و ممکن است فردی که تب ندارد ناقل باشد یا اینکه اوایل بیماری باشد و همچنین فردی که تب دارد ممکن به دلیل بیماری دیگر تب داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: هیچ گاه نگفتیم کرمان بیمار مبتلا به کرونا ندارد بلکه اعلام کردیم نمونه مثبت آزمایشگاهی کرونا در این استان وجود ندارد و بنایی بر مخفی کاری نداریم.

وی توضیح داد: روزانه جواب آزمایش ها را می دهیم و از بیش 40 نمونه آزمایش ارسال شده به تهران جواب 22 مورد آنها آمده و منفی بوده است.

وی توضیح داد: 50 مورد از 500 کیت تست تشخیص کرونا کنترلی و مقایسه ای است و از دیروز 15 مورد آن اجرا شده و امروز 27 مورد بوده و روزانه 40 تا 50 تست می توانیم انجام دهیم.

رشیدی نژاد اضافه نمود: اما به دلیل اینکه کیت تشخیص محدود است لذا فقط برای بیمارانی که مورد احتیاج است آزمایش تشخیص کرونا را انجام می دهیم و به دنبال آن هستیم که کیت های بیشتری را دریافت کنیم.

وی ادامه داد: مراکز بهداشتی حاشیه ای شهر کرمان فعال هستند و بنرها و بروشورهای آموزشی توزیع و نصب شده است ضمن آنکه چند خیر نیز برای این مناطق ژل ضد عفونی ارسال کردند و همچنین کمیته امداد برای مددجویان خود یک بسته بهداشتی تهیه نموده که اکنون ضرورتی بر توزیع آنها وجود ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به کنترل خانواده های بیماران کرونا تاکید نمود: با خانواده های 15 مورد مشکوک تماس گرفته و حتی به درب منازل آنها مراجعه شده و اعضای خانواده های آنها مورد آنالیز قرار گرفته اند و تا 2 هفته این اقدام ادامه خواهد داشت باید مدنظر داشت که بیمار یابی اطرافیان مهمترین کار ماست.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا دوره نهفتگی 2 تا 28 روزه است توضیح داد: قرنطینه کردن شهر کرمان الزامی نیست و مخالف این کار هستیم و رعایت بهداشت فردی بهترین راه جلوگیری از سرایت ویروس بیماری کرونا است.

رشیدی نژاد گفت: با هماهنگی با سازمان غله بر نحوه عرضه نان در نانواها نظارت داشته باشند ضمن آنکه مردم از نانواهایی که متصدی دریافت وجه نقد و تحویل نان یکی است خرید ننمایند.

وی با اشاره به تغییر ساعات کاری ادارات گفت: بنده 50 درصد موافق این تغییر ساعات کار ادارات بودیم اما در مجموع مقداری تماس ارباب رجوع با کارمندان کاهش پیدا می نماید و همچنین حجم ورودی ها کمتر می گردد و مردم زودتر به خانه هایشان می فرایند، ضمن آنکه بیشتر نقاط کشور تعطیل کردند که ما نیز موافقت کردیم.

آیان کتاب: مجموعه ای از بهترین کتاب های دنیا را در این مجموعه بخوانید

دبی: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

منبع: ایرنا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 8931

به "خبرنگاران آزمایش های کرونا در کرمان انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آزمایش های کرونا در کرمان انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید