حکمتیار اطلاع داد: رشوه 27 میلیون دلاری به پشتیبان فنی انتخابات افغانستان

به گزارش کنفرانس هکا، رهبر تیم انتخاباتی صلح و عدالت اسلامی با اشاره به تیم حاکم اعلام نمود که به شرکت آلمانی درمالوگ که وظیفه پشتیبانی از تجهیزات بیومتریک در انتخابات را دارد 27 میلیون دلار رشوه پرداخت شده است.

حکمتیار اطلاع داد: رشوه 27 میلیون دلاری به پشتیبان فنی انتخابات افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، گلبدین حکمتیار رهبر تیم انتخاباتی صلح و عدالت اسلامی امروز به خبرنگاران درباره مفقود شدن دستگاه های بیومتریک از راستا انتقال به دفتر مرکزی کمیسیون انتخابات در کابل گفت: این دستگاه ها توسط کسانی دزدیده شدند که احساس می کردند در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به موفقیت نمی رسند.

وی درباره شرکت آلمانی درمالوگ (dermalog) که مسئولیت پشتیبانی از تجهیزات بیومتریک را برای انتخابات افغانستان دارد نیز توضیح داد که به این شرکت توسط یکی از تیم های انتخاباتی، 27 میلیون دلار رشوه پرداخت شده است.

به گفته حکمتیار، به این دلیل با شرکت آلمانی درمالوگ قرارداد پشتیبانی از فرایند انتخابات افغانستان بسته شد تا بتوانند در نتایج نهایی آرا تغییر ایجاد نمایند و این درحالی بود که بعضی شرکت ها از توانایی خود برای اعلام آنلاین و به موقع نتایج انتخابات خبر داده بودند.

رهبر دسته انتخاباتی صلح و عدالت اسلامی توضیح داد: 44 درصد آرای اعلام شده در صندوق های انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تقلبی هستند و در صورت ادامه فرایند کنونی انتخابات بطور قطع به دور دوم کشیده خواهد شد.

وی اضافه کرد: در دو هزار و 432 محل اخذ رای اسناد و دستگاه های بیومتریک دزدیده شده اند و به همین خاطر باید در این محل ها رأی گیری مجدد انجام گردد و براساس آن نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام گردد.

اظهارات حکمتیار در حالی مطرح می گردد که روز گذشته نیز عبدالله عبدالله رهبر تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی ضمن تاکید بر توقف بازشماری و متهم کردن تیم حاکم به مهندسی انتخابات گفت که اگر افغانستان به بحران برود مسئولیت آن با تیم دولت ساز است.

پیش از این نیز کمیسیون انتخابات افغانستان از مفقود شدن 100 دستگاه بیومتریک و 495 کارت حافظه این دستگاه ها خبر داده بود، همچنین این کمیسیون مدعی شده که در روز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از 22 هزار و 588 دستگاه بیومتریک استفاده شده بود که سرنوشت 737 دستگاه و اطلاعات آن تعیین نیست.

.

آیان کتاب: مجموعه ای از بهترین کتاب های دنیا را در این مجموعه بخوانید

دبی: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7237

به "حکمتیار اطلاع داد: رشوه 27 میلیون دلاری به پشتیبان فنی انتخابات افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکمتیار اطلاع داد: رشوه 27 میلیون دلاری به پشتیبان فنی انتخابات افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید