حمله شدیداللحن اردوغان به عربستان سعودی؛ در آیینه خودت را نگاه کن

به گزارش کنفرانس هکا، رئیس جمهور ترکیه با حمله شدید اللحن علیه عربستان، گفت که ریاض به جای انتقاد از ترکیه، بببیند که یمن را به چه روزی انداخته است.

حمله شدیداللحن اردوغان به عربستان سعودی؛ در آیینه خودت را نگاه کن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز (پنجشنبه) در سخنانی در مقر حزب عدالت و توسعه به عملیات نظامی در شمال سوریه پرداخت و مدعی شد که ترکیه مصمم به مبارزه با تروریسم است.

به نوشته آناتولی، او گفت: ترکیه برای از بین بردن تهدیدات اقدام نموده است؛ بسیاری از تهدیدات داخلی و خارجی ترکیه را در بر گرفته است؛ از کوشش برای کودتا تا حملاتی که از خارج مرزها صورت می گیرد.

اردوغان بدون اشاره به طرف خاصی، اضافه کرد: آنها اقدام به ایجاد داعش در نزدیکی مرز ترکیه کردند و سپس گروهک های YPG را ایجاد کردند... آنها به تروریست ها سلاح و تجهیزات دادند و گمان می کردند که ترکیه برای مبارزه با تروریسم به سخن دیگران گوش می دهد.

او با انتقاد صریح از کشورهایی که عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه را محکوم نموده اند، دولت عربستان سعودی را به باد انتقاد گرفت و گفت: عربستان سعودی به جای انتقاد از ترکیه خود را در آیینه ببیند؛ چه کسی یمن را به این روز انداخته است؟

اردوغان به دولت مصر نیز اشاره نموده و گفت که رئیس جمهور مصر به هیچ وجه حق سخن گفتن در این باره را ندارد؛ چرا که به گفته اردوغان او دموکراسی را در کشورش کشته است.

او همچنین گفت که کشورهای اروپایی عامل صدور داعش به ترکیه بودند.

در حال تکمیل...

ص

maeaedu.ir: آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 6387

به "حمله شدیداللحن اردوغان به عربستان سعودی؛ در آیینه خودت را نگاه کن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله شدیداللحن اردوغان به عربستان سعودی؛ در آیینه خودت را نگاه کن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید