حمله به کاروان نظامی آمریکا در دیوانیه عراق

به گزارش کنفرانس هکا، رسانه های محلی عراق از حمله افراد ناشناس به ستون نظامی آمریکا در استان دیوانیه عراق و آتش دریافت تجهیزات نظامیان آمریکایی خبر دادند.

حمله به کاروان نظامی آمریکا در دیوانیه عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه ها و منابع محلی عراق شنبه شب از حمله به کاروان نظامیان آمریکا در استان الدیوانیه عراق (مرکز) خبر دادند.

بعضی کاربران در شبکه های اجتماعی مانند توییتر و رادیو صوت عراق دقایقی پیش مدعی شدند که کاروان نظامی مذکور در بزرگراه دیوانیه هدف قرار گرفته و شماری از خودروها و نفربرها آتش گرفته اند.

رادیو صوت عراق گزارش داد که در این حمله، تا به امروز سه خودروی ارتش آمریکا آتش گرفته و در حال سوختن هستند.

هنوز ائتلاف آمریکا به این حمله ادعایی واکنشی نشان نداده است. بعضی کاربران عراقی تصاویر آتش دریافت خودروها را منتشر نموده اند.

تصاویر منتشر شده از سوختن تجهزات نظامیان آمریکا

منبعی امنیتی به رادیو صوت عراق در خصوص این حادثه گفت که گروهی مسلح اقدام به آتش زدن سه عدد یدک کش ارتش آمریکا را که با خود خودرو و تجهیزات نظامی حمل می کردند، نموده اند.

به گفته این منبع، تیم اطفای حریق وزارت دفاع عراق در حال خاموش کردن آتش سوزی است.

همزمان با انتشار این خبر، از دیوانیه خبر می رسد که بالگردهای آمریکا به پرواز درآمده و در حال انتقال مصدومان به بیمارستان های استان دیوانیه عراق هستند.

بعضی منابع می گویند کاروان نظامی آمریکا از سمت بصره به دیوانیه حرکت نموده و قصد داشت تجهیزات و خودروهای نظامی را به پایگاه های نظامیان آمریکایی منتقل کند. مقصد این کاروان نظامی معین نیست.

شبکه المیادین لبنان به نقل از منابع عراقی گزارش داد که این حمله بین منطقه السماوه و الدیوانیه اجرا شده است.

کانال تلگرامی صابرین نیوز به نقل از منبعی ویژه گزارش داد که گروهی موسوم به سرایا ثورة العشرین مسئولیت این حمله را برعهده گرفته و گفته است که حمله از طریق کار گذاشتن بمب در راستا حرکت کاروان نظامیان آمریکایی اجرا شده است.

این کانال همچنین فیلم های آتش دریافت کاروان را منتشر کرد و نوشت که گروه مذکور قبل از انجام عملیات، عراقی ها را از این ماجرا مطلع نموده اند و کسی از عراقی ها در این حمله آسیبی ندیده است.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که افراد مسلح، تریلی ها و یدک کش ها را مجبور به توقف نموده و راننده های عراقی را قبل از آنکه خودروهای آمریکا را آتش بزنند، از محل دور نموده اند.

به گفته خبرنگار المیادین در عراق، هواپیماهای نظامی که احتمال می رود آمریکایی باشند، بر فراز منطقه مذکور به پرواز درآمده اند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از صابرین نیوز، تیم اطفای حریق وزارت دفاع عراق بعد از آنکه حاضر نشده است آتش را خاموش کند، چهارمین خودروی نیز آتش گرفته است.

طبق این گزارش، انفجارهای اجرا شده در محل حادثه، به دلیل منفجر شدن مهمات و تسلیحاتی بوده است که کاروان نظامی آمریکا با خود حمل می کرد.

انتهای پیغام/

مجله آزات وب: مجله آموزشی توسعه اسکریپت های تحت وب

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 11279

به "حمله به کاروان نظامی آمریکا در دیوانیه عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله به کاروان نظامی آمریکا در دیوانیه عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید