جزئیات طرح وزارت صنعت برای اعطای تسهیلات خرید ارزان قیمت لوازم خانگی

به گزارش کنفرانس هکا، دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: معاونت صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت طرحی پیشنهاد نموده که تسهیلات ارزان قیمت 12 درصدی در اختیار مصرف کنندگان لوزام خانگی قرار گیرد.

جزئیات طرح وزارت صنعت برای اعطای تسهیلات خرید ارزان قیمت لوازم خانگی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمدرضا کلامی در سرانجام نشست خبری در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران اضافه نمود: در حوزه تامین منابع ریالی مورد احتیاج فراوری لوازم خانگی، وقتی ارز 4200 تومانی به نیمایی تغییر می نماید، افزایش قیمت ها اجتناب ناپذیر است و به همین دلیل معاونت صنایع وزارت صنعت طرحی پیشنهاد نموده که تسهیلات ارزان قیمت 12 درصدی در اختیار مصرف نمایندگان قرار گیرد تا قدرت خریدشان افزایش یابد.

وی بیان داشت: در حوزه ساماندهی فراوری، مقرر شد ارز مورد احتیاج قطعات یدکی لوازم خانگی با اولویت ویژه از سوی بانک مرکزی تامین گردد و بانک مرکزی نیز در این زمینه همکاری دارد.

کلامی ادامه داد: در موضوع افزایش عمق ساخت داخل، مقرر شد ضریب وابستگی با برگزاری میزهای تعمیق ساخت داخل کاهش یابد، همچنین فراوری تا 30 درصد افزایش خواهد یافت و در تلاشیم تا فراوریات جدید را به بازار تزریق کنیم.

وی تاکید نمود: مهمترین عامل تغییرات قیمت لوازم خانگی، افزایش نرخ ماده اولیه ورق است که برای ساماندهی آن مقرر شد معاونت امور صنایع وزارتخانه ظرف تقاضا را در حوزه فولاد ساماندهی کند.

دبیر ستاد تنظیم بازار شرح داد: این بدان معناست که با مراجعه به واحدهای فراوریی، مقادیر فراوریشان را در گزارش های حسابرسی و غیره معین کند تا ورق فراوریی آنها را به نرخ کشف شده در بورس با قیمت معین تامین کنیم تا احتیاجها در این زمینه برطرف گردد.

وی در ادامه به تاکید سرپرست وزارت صنعت بر کاهش ضریب وابستگی ارزی خودروها و حتی توجه به فراوری خودروهای برقی اشاره نمود و گفت: در این زمینه تکالیف برای ایدرو برای برنامه ریزی و سرمایه گذاری معین شده تا صنعت خودروسازی بتواند همپای فناوری روز دنیا حرکت کند.

کلامی در ادامه درباره افزایش این روزهای قیمت تخم مرغ گفت: برای تخم مرغ قیمت مصوب وجود دارد، اما از آنجایی که نرخ هزینه انتقال ارز دچار تغییر شده، مقرر شد سازمان حمایت نرخ نهاده های مرتبط با فراوری اقلامی همچون مرغ، تخم مرغ و شیر و همچنین اثر آن بر زنجیره بعدی را محاسبه کند.

وی بیان داشت: سازمان حمایت در حال برگزاری نشست های مربوط به تشکل ها و همچنین 17 کمیته ذیل تنظیم بازار است و به محض نهایی شدن قیمت ها و انجام بررسی قیمتی از سوی تشکل ها، قیمت ها را به ستاد تنظیم بازار ارائه خواهد نمود.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت گفت: در حوزه محصولات لبنی، فراوریات مختلف انواع برندها را داریم، اما در مجموع فقط 11 قلم از این کالاها قیمت گذاری می شوند.

وی اضافه نمود: در تفاهمی با کارخانجات لبنی مقرر شد 11 قلم از کالاهای دهه های نخست تا ششم و کالاهای پرمصرف جامعه نرخ تثبیتی داشته باشند و اجازه داده شد تا اثر شیر خام را در محصولات لوکس شان اعمال نمایند.

  • اعلام نرخ لوازم خانگی | سقف افزایش قیمت معین شد

رپورتاژ رایگان: 10az10: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

روسیه: روسیه: سفر به کشور پهناور تزارها، مسکو، سن پطرزبورگ، سوچی و کازان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 10905

به "جزئیات طرح وزارت صنعت برای اعطای تسهیلات خرید ارزان قیمت لوازم خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات طرح وزارت صنعت برای اعطای تسهیلات خرید ارزان قیمت لوازم خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید