جایزه انجمن فیزیک آمریکا در دستان دختر ایرانی

به گزارش کنفرانس هکا، آزاده کیوانی دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف در راستای توسعه روش های کاربرد هوش مصنوعی از آموزش تا پژوهش پیروز به کسب جایزه سالانه انجمن فیزیک آمریکا شد.

جایزه انجمن فیزیک آمریکا در دستان دختر ایرانی

به گزارش دانشگاه صنعتی شریف، یکی از جوایز سالانه انجمن فیزیک آمریکا 2024 به دکتر آزاده کیوانی، فیزیکدان ایرانی اهدا شد. این جایزه در بخش فیزیک کاربردی و صنعتی به فیزیکدان هایی که در خارج از فضای آکادمیک و دانشگاهی فعالیت می نمایند، اعطا می گردد.

جایزه سال جاری به علت توسعه روش های کاربرد هوش مصنوعی در بخش های گوناگون، از آموزش تا پژوهش درباره سرطان، به آزاده کیوانی اهدا شد.

به گفته آزاده کیوانی از جمله فعالیت های خارج از آکادمیک وی که منجر به دریافت این جایزه شده است می توان به ایجاد و مدیریت یک مؤسسه آموزشی اشاره نمود که هدف اصلی آن توانمند کردن دانشجویان و دانش آموزان با تمرکز در قشر محروم در زمینه های علمی و تکنولوژی است.

وی علاوه بر فعالیت های آموزشی، در زمینه دیتا ساینس و هوش مصنوعی نیز با تمرکز در حوزه های درمانی بهداشت و پزشکی مشغول به فعالیت است.

کیوانی بعلاوه با فراوری مدل های مختلف هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ(Machine Learning) نیز سعی دارد زمینه هایی ایجاد گردد تا بیماری های مختلف از جمله سرطان و بیماری های قلبی زودتر تشخیص داده گردد.

منبع: انتخاب
انتشار: 20 اسفند 1402 بروزرسانی: 20 اسفند 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 15851

به "جایزه انجمن فیزیک آمریکا در دستان دختر ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه انجمن فیزیک آمریکا در دستان دختر ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید