ثوری: نتایج بوکس در بازیهای آسیایی قابل دفاع نیست، اعزام سه بوکسور با خواست وزارت و کمیته بود

به گزارش کنفرانس هکا، رئیس فدراسیون بوکس معتقد است که عملکرد بوکس در بازیهای آسیای 2018 جاکارتا قابل دفاع نیست.

ثوری: نتایج بوکس در بازیهای آسیایی قابل دفاع نیست، اعزام سه بوکسور با خواست وزارت و کمیته بود

به گزارش خبرنگاران، صبح امروز (سه شنبه) 13 شهریور 1397 نشست خبری حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس با حضور اکبر احدی سرمربی و مدیر تیم های ملی، احسان روزبهانی ملی پوش بوکس ایران، در خصوص عملکرد تیم ملی بوکس بزرگسالان در بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا و تیم ملی جوانان در مسابقات قهرمانی جهان(کسب سهمیه المپیک جوانان 2018 بوینس آیرس) برگزار گردید.

حسین ثوری در مورد ناکامی تیم ملی بوکس در بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا شرح داد: نمی خواهم تقصیر را گردن کسی بیاندازم اما سال ها است که در کشورهای جهان عملکردی با برنامه را شاهدیم اما ما در بوکس یک عقب ماندگی قدیمی داریم. وقتی به رقبا نگاه می کنیم شاهدیم که رقبا کار در بوکس را از گذشته آغاز نموده اند. ما در اوزان میان وزن مدال آور بوده ایم اما اینبار در اندونزی اوزان سبک بودند که باید مدال آوری می کردیم و با توجه به پیشینه بوکس ایران، همه دوستان و حتی خود ما در اوایل آغاز اردوها امید به مدال آوری نداشتیم اما، در اواخر راه با توجه به عملکرد سه ملی پوش ما در مسابقات تدارکاتی امیدواری ها برای کسب مدال بالا بود اما متاسفانه اینگونه نشد. با این حال فدراسیون همه کارهایی که برای آماده سازی تیم ملی احتیاج بود را انجام داد تا بهترین تیم را عازم جاکارتا کنیم. اگر به تاریخ بعد از انقلاب بوکس ایران نگاه کنیم، هیچگاه چهار اعزام منظم و اردوهایی با این نظم وجود نداشته است و این یعنی فدراسیون فعلی هر کاری که برای رشد بوکس احتیاج باشد را انجام می دهد.

او ادامه داد: در بازیهای آسیایی شاهد بودیم که قزاقستان با آن همه سابقه در بوکس از کسب مدال طلا بازماند و تنها ازبکستان توانست 5 مدال طلا در دو بخش بانوان و آقایان کسب کند. نتایج بوکسورهای ایران در بازیهای تداکاتی انتظارات را بالا برد و ما امیدوار به کسب حداقل مدال بودیم اما اینگونه نشد و همین موضوع نشان دهنده عقب افتادن بوکس ما از سایر کشورها است که فدراسیون کوشش خود را بیشتر نموده است تا این مسئله رفع کند. با این حال خود من هم از نتایج بوکس راضی نیستم و کادرفنی هم همینطور. اما مطمئن باشید کوشش ما این است تا بوکس را به شرایط بهتری برسانیم. با این حال من باز هم تکرار می کنم که نتایج ما در جاکارتا قابل دفاع نیست اما همه کوشش خود را نموده ایم تا تیم ملی در بهترین شرایط روند آماده سازی را طی کند.

ثوری در مورد فعالیت ملی پوشان تیم ملی بوکس در بازیهای آسیایی در رشته کیک بوکس، شرح داد: این نفرات همه در مسابقات قهرمانی کشور حضور داشتند و بعد ا انتخابی ها به تیم ملی وارد شدند. شاید آغاز ورزش آنها از رشته کیک بوکس بوده اما این نفرات در قهرمانی آسیایی بوکس شرکت نموده اند و مدت ها است در مسابقات بوکس حضور دارند. در مورد نتیجه هم باید بگویم که اگر ما با 5 بوکسور می رفتیم و می باختیم نقدها بیشتر بود و با توجه به اینکه بازیهای آسیایی جای کسب تجربه نیست، با خواست مسئولان وزارت و کمیته سه بوکسور را اعزام کردیم. متاسفانه اتفاقی که باید می افتاد نیفتاد و نتیجه کسب گردیده رضایت بخش نیست.

رئیس فدراسیون بوکس در پاسخ به سؤالی درباره وعده هایش مبنی بر حضور اسپانسر میلیاردی در این فدراسیون مطرح نمود: در مدت هفت ماه حضورم چند بار تا پای امضای قرارداد با حامیان مالی پیش رفته ام، اما برخی دوستان با تماس های خود اسپانسرها را از همکاری با فدراسیون منصرف نموده اند. مطمئن باشید اتفاقات خوبی در بوکس رخ خواهد داد و ما به زودی حامی مالی میلیاردی را نیز برای بوکس جذب می کنیم. ما در حال فراهم کردن شرایطی برای برگزاری مسابقات بین المللی بوکس در چابهار هستیم و در این راه با برخی کشورها نیز مذاکراتی انجام دادیم.

ثوری در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه مشکل اصلی بوکس ایران نبود برنامه ریزی است ادامه داد: در این مسابقات نتایجی که می خواستیم به دست نیامد و این مسئله را قبول داریم اما قول می دهیم که در مسابقات کسب سهمیه المپیک این نتیجه را جبران کنیم و برای آن برنامه ریزی دقیقی را انجام داده ایم.

او در مورد مدیر فنی تیم های ملی نیز شرح داد: از امروز اکبر احدی به عنوان مدیر فنی امور تیم های ملی را در کنار سرمربی گری بزرگسالان در اختیار دارد که امیدواریم نتایج خوبی در روزهای آینده کسب گردد. البته قرار است شورای فنی را نیز متشکل از افراد کارکشته در بوکس مانند قهرمانان سابق و افرادی که در این رشته تحصیل نموده هستند را خواهیم داشت و تصمیمات نهایی توسط این شورا گرفته خواهد شد، البته برای رده های پایه با مربیان درجه یک خارجی ازبک، روس و کوبایی وارد مذاکره گردیده ایم و هر کدام از این مربیان بتواند خواسته های ما را اجرا نمایند بدون شک با آنها وارد کار خواهیم شد.

رئیس فدراسیون بوکس با اشاره به دیدار خود با رئیس فدراسیون جهانی اظهار کرد: با آقای غفور دیدار و جلسه ای یک ساعته داشتم که از نتایج قابل قبولی برخوردار بود. توانستیم در این جلسه یک سهمیه وایت کارت المپیک جوانان کسب کنیم و آن در وزن 81 کیلوگرم یعنی آقای سید سجاد موسوی است. همچنین در مورد بوکس بانوان لباسی را به آنها پیشنهاد دادیم که فکر می کنم با آن موافقت خواهد شد. همچنین در خصوص کسب میزبانی رویدادهای بین المللی بوکس صحبت کردیم. قرار شد مسابقات آسیایی به ایران داده گردد.

اکبر احدی سرمربی تیم ملی بوکس ایران نیز در مورد نتایج ملی پوشان ایران در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا شرح داد: حدودا هفت ماهی است که با تیم ملی کار می کنم اما یک ماه از اردوهای ما به تعطیلات سپری شد. ما 70 بوکسور را به اردوهای تیم ملی دعوت نموده ایم و از بین آنها هفت نفر را انتخاب کردیم تا آنها به عنوان ملی پوشان فیکس عازم بازی های آسیایی شوند و من علاقه زیادی برای این داشتم که ملی پوشان ما به صورت یک تیم کامل هفت نفره عازم بازی های آسیایی شوند که اینطور نشد و تنها توانستیم سه بوکسور را عازم جاکارتا کنیم. نتایجی که حاصل شد از نظر مدالی رضایت بخش نیست و من دلیل آن را از خود می بینم که جا دارد بابت این موضوع معذرت خواهی کنم و نقدها را به جان می خرم.

اکبر احدی در خصوص نقدها سجاد محرابی و فروتن گل آرا نیز گفت: درست است که آنها از بوکسورهای با تجربه برای تیم ملی ایران هستند اما شما اگر رزومه آنها را ببینید شاهد این هستید که در دوران اوج خود به بوکسورهایی از آسیا باختند که اصلا در جمع بهترین های آسیا نیستند و این مختص سجاد محرابی است اما در خصوص فروتن گل آرا نیز باید بگویم در دو دوره ای که به بازی های آسیایی اعزام شد نتایج او قابل مشاهده است که اصلا رضایتبخش نیست. این تنها یک بخش مسئله بود چرا که من آنها را نیز به اردوی تیم ملی دعوت نموده بودم اما بدون اجازه از اردوها رفتند و اعتراضات زیادی داشتند. اگر در مورد انتخابی ها نیز اعتراضی دارند باید بگویم که من از روند مبارزه آنها روی رینگ رضایت نداشتم و حتی فروتن گل آرا مقابل یک بوکسور جوان عملکرد خوبی نداشت. او 35 سال سن دارد و اینگونه مقابل جوان ها مسابقه می دهد. چگونه باید آینده بوکس را فدای این کار می کردم.

او همچنین در خصوص سمت جدیدش (مدیر تیم های ملی) شرح داد: من همه روزه و همه ساعته در آموزشگاه ملی المپیک هستم و روی عملکرد و تمرینات بوکسورها نظارت دارم و رئیس فدراسیون هم ناظر بر فعالیت های من خواهد بود. در مورد انتخاب انصاری به عنوان سرمربی تیم جوانان نیز باید بگویم دو ماه مانده تا مسابقات قهرمانی آسیا بهترین گزینه کسی جز انصاری نبود چرا که با این بوکسورها آشنایی کامل داشت و نباید انقدر غیرمنصفانه در مورد او قضاوت کرد. هیچ کس نمی توانست در این مدت کوتاه نتایج خیلی شاقی کسب کند.

اکبر احدی در پاسخ به این سوال که آیا با دعوت کردن دوباره گل آرا به اردوی تیم ملی با شخصیت او بازی ننموده است شرح داد: اگر فروتن را به اردوها دعوت نمی کردم که در انتخابی ها حاضر گردد جور دیگری انتقاد می کرد. من وام دار یا بدهکار نیستم. او را به اردوها دعوت کردم تا شانسی دوباره به او بدهم اما نتوانست عملکرد خوبی را از خود نشان دهد. من می خواستم تیم جوان و هفت نفره ای را به بازی های آسیایی اعزام کنیم که مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با این مسئله مخالفت کردند. البته قبول دارم حرف آنها درست است و میدان بازی های آسیایی جای کسب تجربه نیست.

parmisfun.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای پارمیس

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 452

به "ثوری: نتایج بوکس در بازیهای آسیایی قابل دفاع نیست، اعزام سه بوکسور با خواست وزارت و کمیته بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثوری: نتایج بوکس در بازیهای آسیایی قابل دفاع نیست، اعزام سه بوکسور با خواست وزارت و کمیته بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید