تکمیلی، اتهام زنی های ضدایرانی نماینده آمریکا در شورای امنیت

به گزارش کنفرانس هکا، نماینده آمریکا در سازمان ملل در جلسه شب گذشته شورای امنیت با متهم کردن ایران به بی ثبات کردن اوضاع منطقه غرب آسیا، مدعی شد ایران قطعنامه 2231 را نقض کرده است.

تکمیلی، اتهام زنی های ضدایرانی نماینده آمریکا در شورای امنیت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کلی کرافت نماینده آمریکا در سازمان ملل بامداد امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای امنیت حول موضوع ایران با تکرار اتهامات بی اساس علیه ایران، خواستار محدود شدن فعالیت های منطقه ای ایران شد.

در حالی که قرار بود این نشست به بررسی هشتمین گزارش آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل درباره قطعنامه 2231 شورای امنیت بپردازد اما کرافت با ادعای اینکه ایران به یمن تسلیحات ارسال می کند، گفت: ما بیکار نمی نشینیم تا ایران به بی ثبات کردن منطقه ادامه دهد.

به نوشته وبگاه جروزالم پست وی ضمن تکرار ادعای نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت توسط ایران، گفت: ایران به اشباع کردن خاورمیانه از تسلیحات ادامه می دهد، که نقض قطعنامه 2231 است. این شامل ارسال نارنجک انداز به عدن، موشک کروز برای حوثی ها و پهپاد و مواد انفجاری به سوریه می شود.

نماینده آمریکا در حالی مجددا ایران را به اجرای عملیات پهپادی علیه تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی متهم کرد که چند روز پیش گوترش در گزارش خود تاکید کرده بود نمی تواند ادعای دست داشتن ایران در این حمله را تایید کند. همچنین، سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز گفته بود که یگان های پهپادی آنها بوده که این عملیات را انجام داده است.

کرافت با درخواست از شورای امنیت برای تنبیه ایران گفت: این اقدام تحریک آمیز (حمله به آرامکو) باید از سوی تمام کشورها محکوم شود، فارغ از اینکه چه موضعی در قبال توافق هسته ای دارند.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس کرافت با تکرار مجدد شروط آمریکا برای مذاکره با ایران، هشدار داد اگر تهران به بی ثبات کردن خاورمیانه ادامه بدهد، واشنگتن نیز هر آنچه در توان داشته باشد برای محدود کردن رفتارهای شرورانه ایران به کار می بندد.

وی همچنین افزود که دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ، متوسل شدن ایران به سیاست لبه پرتگاه جهت کم رنگ کردن رفتارهای خود را نمی پذیرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد بامداد جمعه (به وقت تهران) برای بحث درباره هشتمین گزارش گوترش درباره اجرای قطعنامه شماره 2231 در تأیید برجام تشکیل جلسه داد. رزماری دی کارلو، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی در این جلسه از ایران خواست از انجام آزمایش موشکی خودداری کند. (جزئیات بیشتر)

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

طفره: طفره: تارنمای خبری تحلیلی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7873

به "تکمیلی، اتهام زنی های ضدایرانی نماینده آمریکا در شورای امنیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیلی، اتهام زنی های ضدایرانی نماینده آمریکا در شورای امنیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید