تعداد پرستاران شاغل در بیمارستان های خراسان رضوی نصف استاندارد کشوری است

به گزارش کنفرانس هکا، مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یعنی شاخص تعداد پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی در این دانشگاه نصف استاندارد کشوری است.

تعداد پرستاران شاغل در بیمارستان های خراسان رضوی نصف استاندارد کشوری است

امیررضا صالح مقدم مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شاخص تعداد پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی 1.8 است در حالی که این شاخص در منطقه ها زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد 0.9 است.

او افزود: این دانشگاه برای جبران کمبود یاد شده نیازمند 10 هزار کادر پرستاری شامل پرستار اتاق عمل، هوشبری و کمک پرستار دیگر است تا به استاندارد کشوری برسد.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: سالانه بسته به مجوز های استخدامی که به دانشگاه های علوم پزشکی تعلق می گیرد آزمون استخدامی برگزار و جذب نیرو صورت می گیرد که این سهمیه استخدامی با توجه به رشد، توسعه و احداث بیمارستان ها، افزایش تخت های بیمارستانی، بازنشسته شدن و یا اتمام طرح پرستاری پرسنل در مشهد متناسب نیست و محدود است که این مشکل نیز در سطح کشور هم وجود دارد.

صالح مقدم در خصوص این که سالانه چه تعداد پرستار به جمعیت پرستاران زیر پوشش این دانشگاه اضافه می شود بیان نمود: هم اکنون حدود 10 هزار نفر کادر پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد شاغل هستند و حدود چهار هزار نفر کادر پرستاری در بیمارستان های غیردانشگاهی زیر پوشش این دانشگاه فعالیت دارند که حدود 65 درصد آنان زن و بقیه مرد هستند.

او شرح داد: بیش از 80 درصد از کادر پرستاری زیر پوشش این دانشگاه به اشکال مختلف استخدام هستند و اکثریت آنان استخدام رسمی و بخش کمی از آنان در قالب طرح نیروی انسانی و قرارداد های شرکتی مشغول به فعالیتند.

خبرنگاران خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 آبان 1401 بروزرسانی: 29 آبان 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13996

به "تعداد پرستاران شاغل در بیمارستان های خراسان رضوی نصف استاندارد کشوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد پرستاران شاغل در بیمارستان های خراسان رضوی نصف استاندارد کشوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید