تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در سیستان وبلوچستان به 11 نفر رسید

به گزارش کنفرانس هکا، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان تا ساعت 15 روز سه شنبه 13 اسفندماه به 11 مورد رسید.

تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در سیستان وبلوچستان به 11 نفر رسید

ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در اطلاعیه شماره 7 آخرین شرایط بیماری کرونای جدید در زاهدان و استان را تشریح کرد.

در این اطلاعیه آمده است: تا ساعت 15 روز سه شنبه 13 اسفند ماه تعداد موارد مثبت آزمایشگاهی بیماری کرونا در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به 11 مورد رسیده است. موارد فوق صرفا شامل موارد مثبت و تائید شده آزمایشگاهی است و بعضی از بیماران که دارای علائم هستند با تشخیص بالینی پزشکان متخصص، تحت درمان و مراقبت لازم قرار گرفته اند. در مجموع در موج اخیر بیماری های تنفسی تعداد 257 نفر با این علائم به بیمارستان های تابعه دانشگاه مراجعه که از این تعداد، هم اکنون 23 نفر بستری و سایر افراد با حال عمومی مساعد مرخص شده اند. خوشبختانه تا به امروز هیچگونه مرگ و میر بیماران با تست کرونای مثبت در بیمارستان ها تابعه این دانشگاه گزارش نشده است.

در ادامه اطلاعیه آمده است: ضمن دعوت مجدد از هم استانی ها برای خویشتنداری، حفظ خونسردی و ادامه اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی، با توجه به احتمال افزایش موارد مثبت جدید در استان و کشور در هفته جاری، توصیه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همانند گذشته ماندن در منزل، عدم حضور در مجامع عمومی و عدم شرکت در برنامه های جمعی، خودداری از مسافرت های غیر ضروری، حفاظت از افراد در معرض خطر مانند افراد مسن و بیماران مزمن و رعایت بهداشت تنفسی و بهداشت دست می باشد. این در حالی است که متاسفانه همچنان شاهد فعالیت بعضی باشگاه های ورزشی، گیم نت ها، سالن های بیلیارد، تالارهای عروسی و برگزاری برنامه هائی مانند بازارهای روز هستیم که پی گیری لازم در زمینه تعطیلی این فعالیت های نیز صور ت گرفته است.

در این اطلاعیه آمده است: شایعات مربوط به پراکندگی اتباع کشور پاکستان در سطح شهر

به دنبال اقدام دولت پاکستان در امتناع از پذیرش اتباع خود، علاوه بر بعضی تسهیلات محدود اقامتی در مرز میرجاوه، زائر سرای امام رضا(ع) نیز برای اسکان این زوار اختصاص یافت و ضمن ارائه خدمات مراقبتی و بیمار یابی به این افراد، نیروی انتظامی مانع از حضور آنان در سطح شهر شد. خوشبختانه با پی گیری های مستمر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، استانداری سیستان و بلوچستان، وزارت بهداشت و کنندگی وزارت امور خارجه در زاهدان کشور پاکستان مجاب به پذیرش اتباع خود شد و اتباع این کشور پس از دریافت مراقبت های بهداشتی و معاینات لازم در مرز میرجاوه به کشور خود مراجعت نمودند به طوری که از صبح آدینه تا امروز ظهر برای 3305 نفر از آنان گواهی سلامت صادر شده است. با این وجود صبح دیروز یک دستگاه اتوبوس حامل اتباع بیگانه که وارد زاهدان شده بود اشتباها و بدون برنامه قبلی وارد پایانه مسافربری گشت امّا پس از اطلاع عوامل انتظامی و بدون اینکه این افراد از محل پایانه خارج شوند، اتوبوس مزبور به سمت مرز راهنمایی شده است. این در حالی است که در فضای مجازی بعضی از افراد شایعه ای در زمینه انتشار این افراد در سطح شهر زاهدان را منتشر نمودند که این خبر کذب همان روز تکذیب گشت.

در این اطلاعیه آمده است: ضمن دعوت مجدد از هم استانی های برای حفظ آرامش و عدم توجه به شایعاتی که به کراّت در فضای مجازی مطرح و بازنشر می گردد به استحضار می رساند، ارائه مستمر اطلاعات اصیل، معتبر و علمی در خصوص ویروس کرونا به وسیله وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه دارد و هم استانی های عزیز می توانند آخرین اطلاعات لازم در این زمینه را به وسیله پایگاه های اطلاع رسانی رسمی دانشگاه های علوم پزشکی و همچنین صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران کسب کنند.

رپورتاژ آگهی: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 8986

به "تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در سیستان وبلوچستان به 11 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در سیستان وبلوچستان به 11 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید