تصویب جانمایی 134 اسکله تفریحی و گردشگری در سواحل مازندران

به گزارش کنفرانس هکا، استانداری مازندران از تصویب 134 نقطه جهت ایجاد اسکله های تفریحی و گردشگری در سواحل استان اطلاع داد.

تصویب جانمایی 134 اسکله تفریحی و گردشگری در سواحل مازندران

ایرنا: در جلسه تسهیل ایجاد اسکله های تفریحی و گردشگری استان که بر اساس ماده 100 برنامه ششم توسعه تشکیل شد، گفت: پس از آنالیز توسط دستگاه های اجرایی جانمایی 134 اسکله در خط ساحلی استان مازندران تایید و تصویب شد.

احمد حسین زادگان اضافه نمود: جانمایی این اسکله ها به تفکیک شهرستان ها در رامسر، تنکابن، جویبار، عباس آباد، چالوس، نوشهر، نور، بابلسر، فریدونکنار، میاندرود، بهشهر و محمودآباد تایید شد.

استاندار مازندران ادامه داد:جهت حذف بروکراسی زاید و تسهیل سرمایه گذاری کلیه مجوزها برای این نقاط توسط دستگاه های اجرایی متولی صادر و سرمایه گذار فقط به 2 سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان بنادر مراجعه می نماید.

به گفته وی، این مجوزها بی نام و به لحاظ سازه و موقعیت مکانی صادر و پس از تصویب اهلیت سرمایه گذار توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری طبق قانون واگذار می گردد.

حسین زادگان با بیان اینکه اسکله های گردشگری ارتباط مردم با دریا را تسهیل و موجب رونق گردشگری دریایی می گردد، اضافه نمود: فرصت های مالی زیادی از قبیل صنایع دستی ،حمل و نقل، شیلات و … برای مردم استان به وسیله ایجاد اسکله ها فراهم می گردد.

وی همچنین به عدم استفاده از ظرفیت گردشگری رودخانه ها و آب بندان ها در استان مازندران اشاره نمود و گفت: بسیاری از رودخانه ها و آببندان های استان از نظر جذابیت با نمونه های مشابه در کشورهای توریستی برابری می نماید که مغفول مانده است.

استاندار مازندران همچنین تاکید نمود که این کارگروه ظرفیت رودخانه ها و آببندان های استان را نیز آنالیز و جهت ایجاد پروژه های گردشگری معرفی کند.

اعلام آمادگی 122 سرمایه گذار برای اسکله سازی در مازندران

استاندار مازندران با اشاره به اینکه استقرار اسکله های تفریحی و گردشگری در اشتغالزایی و همچنین استفاده از ظرفیت دریایی در گردشگری استان یاری موثری خواهد نمود، اضافه نمود: تصویب این لکه ها در مدیریت سرمایه گذاری و جلوگیری از سردرگمی نیز موثر خواهد بود.

حسین زادگان با اشاره به اینکه تاکنون 122سرمایه گذار برای ساخت اسکله اعلام آمادگی نموده اند، گفت: دولت تدبیر و امید اعتباری بالغ بر 40میلیارد تومان جهت ساماندهی واستفاده گردشگری معین نموده است.

بر اساس آمارهای رسمی ، مازندران سالانه میزبان بیش از 20 میلیون نفر گردشگر و مسافر است که بیشتر آنها به منظور بهره گیری از طبیعت زیبا و دریا به این استان سفر می نمایند.

همچنین از 22 شهرستان مازندران 15 شهرستان در خط ساحلی واقع هستند که 338 کیلومتراز ساحل دریای خزر را در بر گرفته اند.

maeaedu.ir: آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 5830

به "تصویب جانمایی 134 اسکله تفریحی و گردشگری در سواحل مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب جانمایی 134 اسکله تفریحی و گردشگری در سواحل مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید