تراز اقتصادی سرخابی ها باید شفاف گردد

به گزارش کنفرانس هکا، عضو فراکسیون ورزش مجلس گفت: در حال حاضر و طبق بعضی از اطلاعات ما می شنویم که بازیکنی حتی در یک الی دو فصل تیمی بازی نمی نماید اما برای حضورش در این دو فصل دو میلیارد و خرده ای حقوق دریافت می نماید که این جای تعجب دارد.

تراز اقتصادی سرخابی ها باید شفاف گردد

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، محمدجواد جاقتصادی نوبندگانی در گفت وگو با میزان، با اشاره به ممنوعیت پرداخت هر نوع وجه به ورزش حرفه ای از بودجه کل کشور و نظارت مجلس در این رابطه گفت: ما دو تیم دولتی داریم که وزیر ورزش و جوانان رئیس مجمع این دو تیم است.

وی با بیان اینکه سایر تیم های ورزشی خصوصی هستند، اضافه کرد: به عنوان مثال تیم هایی چون نساجی و تراکتورسازی خصوصی و البته یکسری از تیم ها هم به مانند ذوب آهن و سپاهان و ... خصولتی هستند.

این نماینده مجلس ادامه داد: بعضی تیم های خصولتی و دولتی از بودجه هایی که در رابطه با ورزش همگانی و حرفه ای شان مدنظر قرار گرفته و قانون به آن ها اجازه داده است استفاده می نمایند که به اعتقاد بنده مشکل کار هم همین جاست.

عضوفراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه بدهی تیم های ورزشی از چند جنبه حایز اهمیت است، گفت: یکی از این موضوعات مربوط به مسئله ورود بازیکنان بی کیفیت به تیم های ورزشی است که این موضوع تحت تاثیر دلالان قرار می گیرد و دلالان می کوشند این بازیکنان را به تیم های ورزشی پیشنهاد دهند.

وی تاکید نمود: دومین عامل بدهی تیم های ورزشی، به کار گیری مربیانی است که پول های کلانی را به جیب می زنند که این مربیان به مربیان میلیاردی شناخته می شوند.

عضو فراکسیون ورزش مجلس اضافه کرد: در حال حاضر و طبق بعضی از اطلاعات ما می شنویم که بازیکنی حتی در یک الی دو فصل تیمی بازی نمی نماید اما برای حضورش در این دو فصل دو میلیارد و خرده ای حقوق دریافت می نماید که این جای تعجب دارد.

جاقتصادی در ادامه با اشاره به مقوله حقوق و دستمزد مربیان ملی توضیح داد: البته مربیان ملی به دلیل اینکه حقوق شان به وسیله ارز اختصاص می یابد، این حقوق مشمول تغییراتی می گردد چرا که وقتی ارز از سه هزار تومان به 11 هزار تومان می رسد دیگر معلوم است که این رقم چه افزایشی خواهد داشت، با این حال احتیاج است که مجلس در این زمینه هم نظارت جدی داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به عدم واگذاری سرخابی های پایتخت در فرابورس وفق قانون بودجه سال 98 گفت: بنده پیشتر هم اعلام نموده بودم که این دو تیم تا شهریور ماه سال 98 واگذار نخواهند شد آن هم به این دلیل که این تیم هواداران زیادی دارد و در سطح ملی نقش آفرینی می نماید.

جاقتصادی با اشاره به اینکه ما در زمینه واگذاری ها عملکرد ناموفقی داشته ایم گفت: در این زمینه افراد به خوبی اهلیت لازم را ندارند به عنوان مثال این مسئله در واگذاری تیم هایی چون نفت تهران و چند تیم شهرستانی دیگر به مانند ابومسلم، مشاهده شد.

وی اضافه کرد: جالب است بدانیم که وقتی پیشتر مسئله واگذاری سرخابی ها به مزایده گذاشته شده بود افرای می خواستند به این مزایده وارد شوند که تیم هایی چون نفت را خریده و آن را نابود نموده بودند.

این نماینده مجلس بیان داشت: با این حال سرخابی ها پیش از هر نوع واگذاری باید تراز اقتصادی شان درست و شفافیت اقتصادی پیدا نمایند تا بتوانند در بورس و فرابورس شرکت نمایند.

عضو فراکسیون ورزش مجلس تاکید نمود: حتما باید واگذاری تیم های استقلال و پرسپولیس به فرابورس انجام گردد چرا که قانون بر این مسئله تاکید دارد.

آموزشگاه ما: آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7315

به "تراز اقتصادی سرخابی ها باید شفاف گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراز اقتصادی سرخابی ها باید شفاف گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید