تحولات اصلی انتخابات آمریکا

به گزارش کنفرانس هکا، خبرنگاران - گروه بین الملل: انتخابات ریاست جمهوری همراه با انتخابات کنگره آمریکا روز سه شنبه 13 آبان برگزار گشت و شمارش آرا از ساعت ابتدایی روز چهارشنبه به وقت تهران آغاز شد.

تحولات اصلی انتخابات آمریکا

بر همین اساس هر چند تا ساعت 10:22 هم در آرا مردمی و هم در آرا الکترال، جو بایدن نامزد حزب دموکرات از دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه، جلو بوده اما هر دوی این افراد در سخنرانی و پیام هایی که در توئیتر منتشر کرده اند مدعی پیشتازی در انتخابات شده اند.

بر همین اساس مهمترین تحولات پسا انتخاباتی آمریکا از صبح امروز چهارشنبه به شرح زیر است:

پیشتازی بایدن در میشیگان / ‬ کمپین ترامپ خواهان توقف شمارش آرا در میشیگان شد

جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در یک ایالت حساس و کلیدی دیگر یعنی میشیگان، با ترامپ برای کسب 270 رأی الکترال جهت راه یابی به کاخ سفید بطور تنگاتنگی رقابت می کند.

با توجه به اینکه ترامپ در انتخابات 2016 اکثریت آرا در ایالت های ویسکانسین و میشیگان را از آن خود ساخت، اکنون با پیروزی بایدن در ایالت ویسکانسین و پیشتازی او در ایالت میشیگان، کمپین انتخاباتی ترامپ عصر روز چهارشنبه گفت که برای توقف فرایند شمارش آرا در ایالت میشیگان یک دادخواست حقوقی تنظیم کرده است و مدعی شد که این کمپین انتخاباتی به مراکز شمارش آرا جهت نظارت بر فرایند گشایش آرا دسترسی کافی نداشته است.

گفتنی است که بایدن با اختلاف 45 هزار رأی در ایالت میشیگان از ترامپ پیش است.

افزایش شانس جمهوری خواهان برای حفظ اکثریت در مجلس سنا

سوزان کالینز سناتور جمهوریخواه و میانه روی ایالت مِین روز چهارشنبه در انتخابات مجلس سنا بار دیگر پیروز شد و بدین ترتیب، شانس جمهوری خواهان را برای حفظ اکثریت در مجلس سنا افزایش داد.

کالینز 67 ساله که توانست در یکی از سخت ترین چالشهای حرفه ای خود سوزان گیدئون 48 ساله و دموکرات را شکست دهد، به خبرنگاران گفت: من احساس می کنم که این [پیروزی] مُهر تأییدی است بر کار و فعالیت من در واشنگتن در جهت مبارزه ای سخت و هر روزه برای مردم ایالت مین.

ترامپ خواهان بازشماری آرای ویسکانسین می شود

کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ روز چهارشنبه گفت که به زودی خواهان بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین خواهد شد.

این در حالی است که طبق قوانین ایالتی ویسکانسین، تا زمانی که کمیسیون انتخاباتی این ایالت فرآیند جمع آوری آرا از کمیته های انتخاباتی بخش های این ایالت را به سرانجام نرساند، هیچ کمپین انتخاباتی نمی تواند خواهان بازشماری آرا شود.

بیل استپین مدیر کمپین انتخاباتی ترامپ در بیانیه ای مدعی شد: به رغم نظرسنجی های عمومی و مضحکی که به عنوان تاکتیکی برای جلوگیری از [شرکت] رأی دهندگان استفاده شد، ویسکانسین شاهد یک رقابت بسیار تنگاتنگ بود؛ همانگونه که همیشه انتظار داشتیم. گزارش هایی مبنی بر اقدامات خلاف قانون در چندین بخش این ایالت در دست است که باعث بروز تردیدهای بسیار جدی در خصوص اعتبار این نتایج می شود. رئیس جمهور در شرف ارائه درخواستی برای بازشماری [آرا] است و ما فوراً این کار را انجام خواهیم داد.

آدام شیف: تمام آرای انتخاباتی باید شمرده شود

آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات مجلس کنندگان آمریکا روز چهارشنبه در پیامی توئیتری و در واکنش به درخواست ترامپ مبنی بر توقف شمارش آرا گفت: تا زمانی که همه آراء شمارش نشود، (نتیجه) انتخابات تمام نشده است.

وی در ادامه افزود: مهم نیست رئیس جمهور (ترامپ) چه می گوید. همه آرا شمرده می شود؛ همه آرا باید شمرده شود. همه آرا را شمارش کنید.

این در حالیست که ساعاتی قبل دونالد ترامپ بدون توجه به ادامه فرایند شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری، مدعی شد که در این رقابت ها پیروز شده و دیگر نیازی به شمارش مابقی آرا نیست.

ترامپ همچنین در صحبت های خود تهدید کرد که اگر کار شمارش آرا ادامه بیابد به دیوان عالی آمریکا متوسل می شود.

ایالت تنسی به رنگ قرمز درآمد

با ادامه شمارش آرای حضوری انتخابات ریاست جمهوی آمریکا در ایالت تنسی، پیروزی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تا این لحظه در آرای حضوری ثبت شده است.

بدین ترتیب، ترامپ در این ایالت از جو بایدن رقیب دموکرات خود جلو زده است.

شبکه تلویزیونی فاکس نیوز در این خصوص گفت: با شمارش 97 درصد از آرای ایالت تنسی، بایدن 37.4 و ترامپ 60.7 درصد آراء را به خود اختصاص داده اند.

گفتنی است که ایالت تنسی 11 رأی الکترال دارد.

جدیدترین واکنش ترامپ

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات 2020 امروز چهارشنبه در واکنش به پیش افتادن بایدن در ایالت های کلیدی در پیامی توئیتری ادعا کرد: آنها همه جا در پنسیلوانیا، ویسکانسین و میشیگان آرا بایدن را پیدا می کنند. این شرایط برای کشور ما خیلی بد است.

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات 2020 در توئیت دیگری نوشت: آنها سخت تلاش می کنند تا درست مثل میشیگان و بقیه جاها 500 هزار فزونی آرا در ایالت پنسیلوانیا هم از بین برود.

بایدن در ایالت ویسکانسین پیروز شد

ادامه شمارش آرای حضوری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت ویسکانسین، پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را نشان می دهد.

بدین ترتیب، بایدن در این ایالت از دونالد ترامپ رقیب جمهوریخواه خود جلو زده است.

سایت انتخابات آمریکا در این خصوص گفت: با شمارش 95 درصد از آرای ایالت کلیدی ویسکانسین، بایدن 49.6 و ترامپ 48.9 درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.

این در حالیست که ویسکانسین 10 رأی الکترال دارد.

رهبر اکثریت جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا: منتظر شمارش کامل آرا و نتایج نهایی آن خواهیم ماند

میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوریخواه در مجلس سنای آمریکا که تصدی کرسی ایالت کنتاکی را در حال حاضر در این مجلس برعهده دارد، امروز چهارشنبه در سخنانی گفت: منتظر شمارش کامل آرا و نتایج نهایی آن خواهیم ماند. شاید تا سرانجام امروز به وقت محلی از نتیجه نهایی انتخابات آگاه شویم.

رهبر اکثریت جمهوریخواه در مجلس سنای آمریکا در این خصوص ادامه داد: حرف ترامپ درباره استفاده از تیم حقوقی خود فرایندی است که در صورت نزدیک بودن نتایج آرا به انجام می رسد. منتظر معین شدن آرای مردم آمریکا می مانیم.

وی در این باره افزود: منتظر معین شدن نتایج آرا در ایالت های جورجیا، کارولینای شمالی و میشیگان خواهیم ماند.

با شمارش 94 درصد از آرای ایالت اوهایو، بایدن 45.2 و ترامپ 53.4 درصد آرا را به خود اختصاص داده اند

ادامه شمارش آرای حضوری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اوهایو، پیروزی دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تا این لحظه نشان می دهد.

بدین ترتیب، ترامپ در این ایالت از جو بایدن رقیب دموکرات خود جلو زده است.

سایت انتخابات آمریکا در این خصوص گفت: با شمارش 94 درصد از آرای ایالت اوهایو، بایدن 45.2 و ترامپ 53.4 درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.

این در حالیست که اوهایو 18 رأی الکترال دارد.

بایدن: فعلاً از استراحت خبری نیست!

جو بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 (13 آبان ماه) آمریکا امروز چهارشنبه در پیامی توئیتری گفت: تا زمانیکه همه آرا شمارش نشود، ستاد انتخاباتی من استراحت نخواهد کرد.

نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 در ادامه از مردم کشورش خواست تا برای اطلاع از شرایط با مسئولان ستاد انتخاباتی او به طور دائم در ارتباط باشند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، جو بایدن هم اکنون گفت: تا ساعات آینده با مردم کشورم سخن خواهم گفت.

ترامپ: آرای من تک تک محو شدند

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات 2020 امروز چهارشنبه در خصوص نتایج اعلام شده در پیامی توئیتری ادعا کرد: دیشب در ایالت های تحت کنترل دموکرات ها پیش افتاده بودم -اغلب قاطع- و حالا به نحو معجزه آسایی تک تک آنها ناپدید شدند.

رئیس جمهور آمریکا در این خصوص مدعی شد: خیلی عجیب است.

ترامپ از بایدن در کارولینای شمالی جلو زد

ادامه شمارش آرای حضوری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت کارولینای شمالی، پیروزی دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تا این لحظه نشان می دهد.

بدین ترتیب، ترامپ در این ایالت از جو بایدن رقیب دموکرات خود جلو زده است.

شبکه تلویزیونی فاکس نیوز در این خصوص گفت: با شمارش 94 درصد از آرای ایالت کارولینای شمالی، بایدن 48.7 و ترامپ 50.1 درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.

این در حالیست که کارولینای شمالی 15 رأی الکترال دارد.

جورجیا قرمز شد / ترامپ با 50.5 بایدن با 48.3 درصد آرا

ادامه شمارش آرای حضوری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت جورجیا، پیروزی دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را نشان می دهد.

بدین ترتیب، ترامپ در این ایالت از جو بایدن رقیب دموکرات خود جلو زده است.

سایت انتخابات آمریکا در این خصوص گفت: با شمارش 94 درصد از آرای ایالت جورجیا، بایدن 48.3 و ترامپ 50.5 درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.

این در حالیست که جورجیا 16 رأی الکترال دارد.

ایالت میشیگان آبی شد / بایدن با 49.3 بر ترامپ با کسب 49.1 درصد از آرا

سایت انتخابات آمریکا با شمارش 94 درصد از آرای ایالت کلیدی میشیگان گفت: بایدن با 49.3 بر ترامپ با کسب 49.1 درصد از آرا، در این ایالت کلیدی پیروز شد. ادامه شمارش آرای حضوری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت میشیگان، پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را نشان می دهد.

بدین ترتیب، بایدن در این ایالت از دونالد ترامپ رقیب جمهوریخواه خود جلو زده است.

سایت انتخابات آمریکا در این خصوص گفت: با شمارش 94 درصد از آرای ایالت کلیدی میشیگان، بایدن 49.3 و ترامپ 49.1 درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.

این در حالیست که میشیگان 16 رأی الکترال داشته و از ایالت های معین کننده است.

دموکراتها: تیم های حقوقی خود را به دادگاه اعزام می کنیم

جن اومالی دیلون مدیر ستاد انتخاباتی جو بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز چهارشنبه در واکنش به تهدید به تهدید ترامپ مبنی بر مبنی بر مراجعه به دادگاه عالی آمریکا تأکید کرد: ما تیم های حقوقی داریم که برای جلوگیری از این اقدام آماده هستند.

مدیر ستاد انتخاباتی نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه افزود: تیم های حقوقی مان را به دادگاه اعزام می کنیم و برنده خواهیم شد.

واکنش لندن به فرایند شمارش انتخابات آمریکا

دومینک راب وزیر امور خارجه انگلیس امروز چهارشنبه در پیامی توئیتری در واکنش به ادامه فرایند شمارش آرا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: ما باید صبور بوده و منتظر باشیم و ببینیم چه کسی در انتخابات آمریکا پیروز می شود.

انتخابات کنگره آمریکا به دیار باقی کشید

در اتفاقی عجیب مربوط به انتخابات کنگره آمریکا، در رقابت های داکوتای شمالی فردی پیروز شده که چند روز قبل بر اثر ابتلاء به کرونا جان خود را از دست داده است.

شمارش آرا در نوادا متوقف شد

کار شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا همچنان در ایالت های مختلف این کشور ادامه دارد اما با این وجود مقامات نوادا اعلام کرده اند که کار شمارش را تا صبح فردا متوقف می کنند.

مقامات این ایالت تا به امروز هیچ گونه شرحی را درباره علت توقف شمارش آرا اعلام نکرده اند.

وزیر دفاع آلمان: آمریکا در نقطه انفجار واقع شده است

آنه گرت کرامپ-کارن باوئر وزیر دفاع آلمان شرایط آمریکا را خطرناک و در نقطه انفجار توصیف کرد.

وی در این باره گفت: شرایط بسیار انفجاری است. آنگونه که کارشناسان به درستی گفته اند؛ این شرایط می تواند به بحران قانون اساسی در آمریکا منجر شود و این چیزی است که باید مایه نگرانی عمیق ما باشد.

عبدالباری عطوان: طرفداران ترامپ برای جنگ داخلی آماده می شوند

عبدالباری عطوان تحلیلگر مطرح جهان عرب با انتشار یک پست توئیتری به فرایند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا واکنش نشان داد.

وی در این پست توئیتری نوشت: زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام می کند که برای محافظت از پیروزی اش به دادگاه عالی مراجعه خواهد کرد به این معنی است که نبرد قضائی در آمریکا آغاز شده است.

وی افزود: این مرد در کاخ سفید سنگر گرفته و ما هرگز شاهد انتقال مسالمت آمیز قدرت در آمریکا نخواهیم بود.

عطوان در ادامه نوشت: طرفداران ترامپ آماده جنگ داخلی هستند و حضور شبه نظامیان شاخه اصلی آینده آمریکا خواهد بود.

بایدن در آرای حضوری ویسکانسین جلو افتاد

شمارش آرای حضوری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت ویسکانسین نشانگر آن است که جو بایدن توانسته از رقیب جمهوریخواه خود در این ایالت پیشی بگیرید.

بر همین اساس تا این لحظه بایدن 49.4 درصد آرا را در این انتخاب تصاحب کرده است. ترامپ نیز با فاصله ای کم و با تصاحب 49.1 درصد آرا در این ایالت در تعقیب بایدن است.

با توجه به آنکه شمارش آرای پستی در این ایالت هنوز انجام نشده، معین شدن آرای الکترال و فرد پیروز قطعی در ویسکانسین هنوز معین نیست.

وزیر اول اسکاتلند: روزها و لحظات حساسی پیش روی دموکراسی است

نیکلا استرجن وزیر اول اسکاتلند با انتشار پیامی در توئیتر در واکنش به ادعای دونالد ترامپ در خصوص پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا نوشت: ساعتها و روزهای حساسی پیش روی یکپارچگی و دموکراسی ایالات متحده است. بیایید امیدوار باشیم که صدای جمهوریخواهانی را که اهمیت آن را درک می کنند بشنویم.

کمپین انتخاباتی بایدن: تلاش ترامپ برای متوقف کردن شمارش آرا بی شرمانه است

کمپین انتخاباتی جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به صحبت های دونالد ترامپ در خصوص پیروزی در انتخابات و لزوم توقف شمارش آرا واکنش نشان داد.

بر اساس اعلام کمپین انتخاباتی بایدن، متوقف کردن شمارش آرای انتخابات بی شرمانه و بی سابقه است.

واکنش رسانه ها به ادعای پیروزی ترامپ

رسانه های دموکراتی چون واشنگتن پست، سی ان ان، لس آنجلس تایمز و حتی رسانه های غیر آمریکایی همچون بی بی سی و رویترز ادعای اخیر ترامپ را به چالش کشیده و در بازتاب اظهارات وی نوشتند: ترامپ به غلط اعلام پیروزی کرد.

بایدن در ایالت مِین پیروز شد

جو بایدن با کسب 53.4 درصد آرا از آرای انتخاباتی ایالت مین، در این ایالت به پیروزی رسید.

میزان آرای کسب شده از سوی دونالد ترامپ در این ایالت 43.7 درصد بوده است. از انتخابات سال 2008 تا به امروز نامزدهای حزب دموکرات در این ایالت به پیروزی رسیده اند.

با حساب پیروزی بایدن در ایالت مین، مجموع آرای الکترال بایدن به 238 و آرای الکترال ترامپ به 213 رسیده است. نامزدی که بتواند 270 رأی الکترال را کسب کند برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود.

مایک پنس: شمارش آرا ادامه دارد اما ترامپ انتخابات را برده است

مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا، طی سخنرانی کوتاهی در کاخ سفید که پس از سخنرانی دونالد ترامپ انجام شد، گفت که شمارش آرا ادامه دارد، اما جمهوری خواهان در ایالت های مهم و کلیدی با اختلاف زیاد به پیروزی رسیده اند.

پیش از پنس، ترامپ در اظهاراتی بعد از تشکر از مردمی که رأی خود را به سبد او انداخته بودند؛ مدعی شد: متأسفانه بعضی ها سعی می کنند حق ما را سلب کنند.

ترامپ مدعی پیروزی در انتخابات شد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا همانطور که پیشتر اعلام شده بود، با هدف ارائه روایت انتخاباتی خود، به ایراد سخنرانی در کاخ سفید پرداخت. وی بعد از تشکر از مردمی که رأی خود را به سبد او انداخته بودند؛ مدعی شد: متأسفانه بعضی ها سعی می کنند حق ما را سلب کنند.

ترامپ ادامه داد: در ایالاتی که انتظار نداشتیم مثل فلوریدا نه تنها بردیم بلکه با اختلاف زیاد پیروز شدیم. در ایالات بزرگی چون اوهایو و تگزاس هم برنده شدیم. ما در تگزاس 700 هزار رأی بیشتر آوردیم. ما جورجیا را هم بردیم. از همه مهم تر ما در حال پیروزی در پنسیلوانیا با تعداد فوق العاده ای از آرا هستیم.

این اظهارات ترامپ در حالی ایراد شد که شمارش آرا در ایالات کلیدی جورجیا و پنسیلوانیا هنوز تمام نشده حال آنکه، در مرحله شمارش آرای حضوری، ترامپ پیشتاز است. اما مسئله مهم آن است که آرای پستی این دو ایالت دیرتر شمرده خواهد شد و احتمال دارد وزنه انتخابات به نفع رقیب دموکرات تغییر کند.

ترامپ در ادامه مدعی شد: آماده جشن و پایکوبی هستیم. داریم آماده می شویم در این انتخابات برنده شویم. به زبان ساده، ما در این انتخابات برنده شدیم. ما به دیوان عالی آمریکا خواهیم رفت. می خواهیم همه رأی گیری ها متوقف شوند. نمی خواهیم آنها ساعت 4 صبح رأی دیگری پیدا کنند و آنها را به لیست اضافه کنند.

رقابت نزدیک بایدن و ترامپ در آرا حضوری جورجیا و نیویورک

تا ساعت 10:47 به وقت تهران شمارش آرا مردمی در جورجیا حکایت از آن دارد که ترامپ 50.7 درصد آرا حضوری را تصاحب کرده است.

بر همین اساس آرا حضوری بایدن در این ایالت 48.1 درصد است. در نیویورک نیز آرا مردمی ترامپ 50.1 درصد و بایدن 48.7 درصد است.

نشانه های آغاز آشوب در آمریکا؛ تجمع معترضان در مقابل کاخ سفید

هزاران نفر از رأی دهندگان آمریکایی از صبح امروز چهارشنبه در مقابل کاخ سفید تجمع کرده اند.

با توجه به اینکه پیش از انتخابات درباره آشوب های پسا انتخاباتی هشدار داده شده بود، در مقابل کاخ سفید حصارهایی برای جلوگیری از ورود معترضین به محل اسکان رئیس جمهور آمریکا قرار داده شده است.

علاوه بر محوطه بیرونی کاخ سفید، چندین خیابان در واشنگتن نیز صحنه اعتراضات است.

توئیتر پیام ترامپ را گمراه کننده توصیف کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواه، در پیامی توئیتری با اشاره به اینکه خیلی جلوتر از رقیب است، دموکراتها را به تلاش برای دزدیدن انتخابات متهم کرد.

وی همچنین گفت: البته ما هرگز اجازه چنین کاری را به آنها نخواهیم داد. پس از بسته شدن حوزه ها دیگر نمی توان رأی داد.

توئیتر هم دسترسی به این توئیت ترامپ را به دلیل آنچه گمراه کننده بودن تمام یا قسمتی از آن عنوان کرده است؛ محدود کرد.

رقابت شانه به شانه بایدن و ترامپ در آرا مردمی

نتایج شمارش آرا مردمی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان می دهد که جو بایدن با کسب 63 میلیون و 338 هزار و 393 رأی پیروز به کسب 49.8 درصد از آرا مردمی شده است.

از سوی دیگر دونالد ترامپ نیز با کسب 61 میلیون و 707 هزار و 227 رأی، توانسته 48.6 درصد از آرا مردمی را کسب کند.

بر همین اساس در آرای الکترال نیز تا ساعت 10 و 13 دقیقه به وقت تهران، بایدن با حساب 238 به 213 از ترامپ جلوتر است.

ترامپ: ما جلو هستیم / بایدن می خواهد انتخابات را بدزدد

دونالد ترامپ با انتشار پیامی در توئیتر مدعی شد: ما جلو هستیم اما آن ها (بایدن) تلاش می کنند انتخابات را سرقت کنند. ما هرگز این اجازه را نخواهیم داد، آرایی که بعد از سرانجام رأی گیری و بسته شدن محل رأی داده شود شمرده نخواهد شد.

بعضی از مشاوران ارشد می گویند که روایت و تفسیر دموکرات ها از شمارش آرا و اشاره آنها به سراب سرخ باعث خشم جمهوری خواهان شده است.

منظور دموکرات ها از سراب سرخ این است که پیشبینی های اولیه ای که حاکی از پیروزی دونالد ترامپ در بعضی ایالت ها است، گمراه کننده است، چرا که شامل رای های پستی نمی شود.

تصور می شود که تعداد دموکرات هایی که از طریق پست رأی داده اند، از جمهوری خواهان بیشتر باشد.

بایدن 237 رأی الکترال / ترامپ فلوریدا، اوهایو و تگزاس را قرمزپوش کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و همچنین نامزد حزب جمهوریخواه در این دور از رقابت ها، پیروز به پیروزی در ایالات یوتا و میسوری شد. به این ترتیب، در حال حاضر، وی 213 رأی الکترال دارد، حال آنکه این رقم برای جو بایدن رقیب دموکرات او، 237 رأی الکترال است.

بایدن پیروزی در ایالت های واشنگتن، اورگن و کالیفرنیا را از آن خود کرده است. این ایالت ها در مجموع 74 رأی الکترال دارند. به گفته فاکس نیوز، ترامپ اوهایو را با 18 رأی الکترال قرمزپوش (شناسه رنگی جمهوری خواهان) کرده است.

در ایالت پنسیلوانیا نیز که شاه کلید ورود به کاخ سفید است، با شمارش 40 درصد آرای حضوری، ترامپ فزونی 54.7 درصدی خود را در مقایسه با بایدن با 42.6 درصد آرا حفظ کرده است. اما از آنجا که در این ایالت حساس، آرای پستی بعد از آرای حضوری شمرده می شوند، نباید به نتایج فعلی اعتماد چندانی کرد.

در ایالت کلیدی فلوریدا ترامپ پیروز میدان شد و 29 رأی الکترال را به دست آورد حال آنکه او نیوهمپشایر را نیز از آن خود کرده است.

همزمان خبرها حاکی از آبی شدن (شناسه رنگی دموکرات ها) آریزونا با 11 رأی الکترال است که پیروزی بزرگی برای بایدن محسوب می شود؛ وی همچنین مینه سوتا را با 10 رأی الکترال از آن خود کرد.

دونالد ترامپ ایالت کلیدی تگزاس را با 38 رأی الکترال از آن خود کرد.

جو بایدن: در راستا پیروزی قرار داریم

جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات 2020 آمریکا در ایالت دِلاور سخنرانی کرد. این نخستین بار است که یکی از نامزدهای انتخاباتی در چنین مرحله ای از شمارش آرا سخنرانی می کند.

وی با ابراز رضایت از دورنمای آینده انتخاباتی خود، مدعی شد از شرایط فعلی دموکرات ها راضی است.

بایدن با این ادعا که در راستا پیروزی واقع شده است، گفت با توجه به میزان بالای مشارکت غیرحضوری، باید تا معین شدن نتیجه نهایی صبور بود.

ادامه دارد...

مجله عکسها: مجله تفریحی و سرگرمی عکسها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12104

به "تحولات اصلی انتخابات آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحولات اصلی انتخابات آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید