تحقیق فدرال رزرو درباره ارتباط قرنطینه و بازیابی مالی در جریان آنفولانزای اسپانیا

به گزارش کنفرانس هکا، یک مطالعه تحقیقاتی در آمریکا نشان می دهد ارتباط مثبتی بین اعمال قرنطینه شدید شهری در جریان آنفولانزای اسپانیایی و بازیابی مالی وجود داشته است.

تحقیق فدرال رزرو درباره ارتباط قرنطینه و بازیابی مالی در جریان آنفولانزای اسپانیا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، این مطالعه تحقیقی توسط اقتصاددانان در فدرال رزرو و دانشگاه ام آی تی اجرا شده و کوشش شده تا تاثیر اپیدمی 1918 که به آنفولانزای اسپانیایی معروف شد و دخالت های غیردارویی بر فعالیت های واقعی مالی را مورد آنالیز قرار دهد.

منظور اقتصاددانان از دخالت های غیردارویی به اقداماتی گفته می گردد که برای مقابله با یک بیماری همه گیر اتخاذ می گردد و شامال فاصله گذاری اجتماعی، توقف فعالیت های تجاری غیرضروری و خواستن از مردم برای ماندن در خانه می گردد.

نویسندگان به این نتیجه رسیده اند که آنفولانزای اسپانیایی فی نفسه تاثیر شدیدی برای اقتصاد داشت چرا که مردم می ترسیدن بیرون بروند و در هزینه های خود و عادت های کاری تغییراتی ایجاد کردند.

آنها همچنین دریافتند، شهرهای که سریع تر و با شدت بیشتری قرنطینه را اعمال کردند شاهد رکود اقتصاد بدتری پس از خاتمه اپیدمی نبودند.

در این مطالعه تحقیقی آمده است: در مقابل، شواهد درباره فعالیت تولیدی و دارایی بانک ها نشان می دهد، اقتصاد در مناطقی که دخالت های غیردارویی شدیدی اعمال شده بود پس از خاتمه اپیدمی بهتر عمل نموده است.

این مطالعه همچنین چندین ملاحظه را مطرح نموده است. نخست، شرایط مالی آمریکا در سال 1918 کلا متفاوت از شرایط امروزی بود. دوم اینکه ماهیت پیچیده زنجیره تامین دنیا مدرن، نقش گسترده خدمات و پیشرفت در تکنولوژی های ارتباطی شرایط متفاوتی نسبت به زمان شیوع آنفولانزای اسپانیایی ایجاد نموده است. سوم اینکه شهرهای دورتر غربی واکنش سریع تری داشتند چرا که شاهد شیوع این اپیدمی در بخش شرقی بودند.

نویسندگان تاکید نموده اند: شواهد نشان می دهند بیماری های مسری قویا برای فعالیت های مالی اختلال ایجاد می نمایند... اما اقدامات به موقع که از شدت اپیدمی می کاهد، ممکن است از شدت رکود مالی نیز بکاهد.

مجله عکسها: مجله تفریحی و سرگرمی عکسها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 9889

به "تحقیق فدرال رزرو درباره ارتباط قرنطینه و بازیابی مالی در جریان آنفولانزای اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیق فدرال رزرو درباره ارتباط قرنطینه و بازیابی مالی در جریان آنفولانزای اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید