تحریم های آمریکا موجب آسیب به تجارت این شرکت شده است

به گزارش کنفرانس هکا، شرکت هواوی اظهار داشت که تحریم های دولت آمریکا علیه این شرکت موجب وارد شدن آسیب به کسب و کار آن شده است.

تحریم های آمریکا موجب آسیب به تجارت این شرکت شده است

به گزارش خبرگزاری مالی ایران ، هواوی از یک سال پیش در لیست سیاه دولت آمریکا نهاده شد و از هرگونه رابطه تجاری با شرکت های آمریکایی منع شد. همین مسئله به نوبه خود باعث شد که این شرکت از دریافت لایسنس سیستم عامل اندروید منع و فروش تلفن های هوشمند آن در کشور های خارج از چین تحت تاثیر قرار بگیرد.

وینسنت پنگ، مدیر بخش اروپای غربی این شرکت می گوید که با وجود افزایش 19.1 درصدی درآمد این شرکت نسبت به سال گذشته، هواوی در سال 2019 با چالش های بزرگی روبرو شد. فروش تلفن های هوشمند هواوی بدون داشتن نرم افزار ها و سرویس های گوگل پلی واقعا کار سختی است.

از طرفی دیگر، چینی ها به دنبال تقویت اکوسیستم نرم افزاری Huawei Mobile Services بوده و طبق تحقیقات ما پیشرفت های چشمگیری هم داشته است. اما به هرحال، بعضی محدودیت ها نیز هم چنان باقی مانده اند.

در شرایط فعلی، عدم استفاده از سرویس های گوگل و اندروید ضربه بزرگی به شرکت های تولیدکننده تلفن وارد می نماید. اما اگر هواوی بتواند قابلیت های اکوسیستم نرم افزاری خود را تا حد بسیار زیادی بهبود ببخشد و سرویس های موبایلی گوگل را پشت سر بگذارد، به جرات می توان گفت که گوگل نیز در آینده ضربه بزرگی از سوی این شرکت خواهد خورد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 9653

به "تحریم های آمریکا موجب آسیب به تجارت این شرکت شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های آمریکا موجب آسیب به تجارت این شرکت شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید