تحریم، انگیزه بومی سازی اپلیکیشن های محبوب در ایران

به گزارش کنفرانس هکا، وب سایت بیزینس اینسایدر نوشت: تحریم ها دسترسی شهروندان ایرانی را به فناوری های دنیای محدود نموده اما ازسوی دیگر انگیزه ای ایجاد شده است تا بسیاری از اپلیکیشن های پرطرفدار دنیا، در ایران بومی سازی شوند.

تحریم، انگیزه بومی سازی اپلیکیشن های محبوب در ایران

در گزارش این وب سایت آمده است: دسترسی محدود به بازار اپلیکیشن ها و پلتفرم های مختلف به انگیزه ای برای توسعه دهندگان داخلی تبدیل شده تا خلاقیت خود را نشان دهند و با توجه به تقاضای روزافزون برای فناوری های نوین دست به کار شوند. به گونه ای که درحال حاضر اپلیکیشن های متعددی برای سفارش غذا، تماشای فیلم در رایانه و تاکسی اینترنتی داخل ایران ارائه شده است.

به عنوان مثال به دلیل تحریم ها شهروندان ایرانی نمی توانند به تمام اپلیکیشن های اپ استور دسترسی یابند اما آنها به وسیله یک اپ استور ایرانی می توانند به اپلیکیشن های مورد احتیاج خود برای آیفون دسترسی یابند.

همچنین در ایران چند پیغام رسان وجود دارد که عملکرد آنها شباهت زیادی به نمونه های خارجی دارد، از سوی دیگر وب سایت ها و اپلیکیشن های اشتراک گذاری ویدئو نیز در بازار اپلیکیشن های ایرانی ارائه شده اند و در یکی از این پلتفرم ها روزانه10.5 میلیون ویدئو به نمایش گذاشته می گردد.

همچنین اپلیکیشن ها و وب سایت های تجارت الکترونیک متعددی در ایران پا گرفته اند و مردم با عضویت در آنها برای دریافت خدمات مختلف از بلیت سینما و کنسرت گرفته تا رستوران، تخفیف دریافت می نمایند.

در این گزارش آمده است: یکی دیگر از نمونه های جالب بومی سازی در ایران، مربوط به اپلیکیشن دوچرخه های اشتراکی است که با هدف ایجاد حمل ونقل حافظ محیط زیست در تهران ارائه شده است. بازار اپلیکیشن های تاکسی اینترنتی در ایران نیز بسیار داغ است. یکی از این اپلیکیشن ها در 34 شهر ایران فعال است و 1.5 میلیون راننده دارد. در ایران حتی اپلیکیشنی از یک مخزن اطلاعاتی از املاک نیز ایجاد شده است که سرویس های مختلفی برای شهروندان ارائه می نماید.

در کنار این موارد وب سایت و اپلیکیشن های مختلفی برای خرید و فروش اجناس دست دوم در ایران راه اندازی شده است و اپلیکیشن های مسیریابی نیز بسیار محبوبیت دارند به همین دلیل نسخه بومی سازی شده این نوع اپلیکیشن نیز ساخته شده است.

در این گزارش همچنین آمده است: در ایران حتی نمونه بومی موتور جستجوی اینترنتی ابداع شده که به زبان فارسی فعال است و همچنین برای علاقه مندان به کارهای دستی نیز اپلیکیشن بومی طراحی شده که در آن دست سازه های مختلف به فروش می رسد.

،مهر

آیان کتاب: مجموعه ای از بهترین کتاب های دنیا را در این مجموعه بخوانید

دبی: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 6982

به "تحریم، انگیزه بومی سازی اپلیکیشن های محبوب در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم، انگیزه بومی سازی اپلیکیشن های محبوب در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید