تاثیرگذاری نگرانی های شدید دوران بارداری بر جنسیت و توسعه مغز جنین

به گزارش کنفرانس هکا، آنالیز های جدید علمی محققان انگلیسی نشان می دهد فشارهای عصبی و نگرانی های روحی و ذهنی مادران باردار بر روی شکل گیری و توسعه وضعیت مغز جنین و حتی جنسیت وی تاثیر می گذارد.

تاثیرگذاری نگرانی های شدید دوران بارداری بر جنسیت و توسعه مغز جنین

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، به هر میزان نگرانی و فشارهای روحی و عصبی وارد شده بر مادران باردار افزایش یابد، احتمال توسعه ناقص و نامناسب مغز جنین بیشتر و احتمال تولد نوزاد زودرس بیشتر می گردد.

در آنالیز که توسط کالج کینگ لندن در این زمینه اجرا شده، وضعیت 251 نوزاد زودرس و مادران آنها مورد مطالعه قرار گرفته و با اسکن مغز آنها و استفاده از پرسشنامه ارسالی برای مادران اطلاعات لازم گردآوری شده است.

یکی از بخش های مغز که به علت استرس مادران دچار مشکل عدم توسعه مناسب می گردد، uncinate fasciculus نام دارد که هرگونه اختلال در آن می تواند در آینده موجب ابتلای افراد به بیماری های خطرناکی همچون آلزایمر، افسردگی و حتی اسکیزوفرنی گردد.

همین تحقیق حاکی است که تشدید استرس مادران احتمال تولد نوزاد با جنسیت مونث را افزایش می دهد. در حالت عادی نسبت تولد نوزاد مونث به مذکر 105 به 100 است. اما تشدید استرس مادران می تواند این نسبت را تغییر دهد.

ترکیه: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

مجله دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 6549

به "تاثیرگذاری نگرانی های شدید دوران بارداری بر جنسیت و توسعه مغز جنین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیرگذاری نگرانی های شدید دوران بارداری بر جنسیت و توسعه مغز جنین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید