تأکید پوتین بر لزوم توسعه امکانات نظامی ناوگان دریایی روسیه

به گزارش کنفرانس هکا، رئیس جمهوری روسیه توسعه امکانات نظامی ناوگان دریایی این کشور و مجهز شدن آن به نسل جدید تسلیحات و فناوری های نظامی را ضروری دانسته و این اقدام را تضمین کننده مقابله موثر با هر نوع اقدام تهاجمی علیه روسیه نامید.

تأکید پوتین بر لزوم توسعه امکانات نظامی ناوگان دریایی روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه در نشستی با مقامات بلندپایه نظامی این کشور، آنها را موظف به افزایش امکانات نظامی ناوگان نظامی-دریایی این کشور کرد.

پوتین در این نشست گفت: ضروری است تا در سالهای آینده فعالانه به روی افزایش امکانات نظامی ناوگان دریایی کشور کار گردد. این مسئله در بسیاری از جهات بستگی به برنامه ریزی های صورت گرفته برای تقویت ترکیب ناوگان و تحویل کشتی ها و زیردریایی های جدید و تجهیز آنها به جدیدترین تسلیحات و فناروی های نظامی، از جمله موشک های مافوق صوت زیرکن دارد.

به گفته وی، برای تحقق این هدف ضروری است تا اقدامات هماهنگی بین ارگان های دولتی و نظامی، مجتمع صنایع نظامی و همچنین مراکز علمی کشور صورت بگیرد.

رئیس جمهوری روسیه تاکید نمود که استفاده از سلاح های مافوق صوت در ناوگان دریایی برای حفظ ثبات راهبردی بسیار ضروری و مهم هستند.

وی همچنین ادامه تحویل انواع کشتی های جدید به ناوگان دریایی را مورد تاکید قرار داده و گفت: روسیه باید توسعه ناوگان نظامی دریایی و استفاده از تجهیزات و فناوری های مدرن را توسعه دهد و ضروری است تا سرعت در استفاد از تجهیزات مدرن نسل جدید و فرایند توسعه ناوگان دریایی حفظ گردد.

رئیس جمهوری روسیه یادآور شد که در حال حاضر ناوگان دریایی کشور در حال دریافت کشتی های نظامی جدید است و استفاده از تسلیحات نظامی موثر می تواند به طور کامل شرایط اقدامات نظامی را تغییر داده و هرگونه اقدام تهاجمی علیه روسیه را خنثی کند.

پوتین همچنین خاطرنشان کرد که تحقق اجرای دستورالعمل ها برای توسعه نیروهای مسلح و مجتمع صنایع نظامی کشور رضایت بخش و بیش از 70 درصد این موارد اجرا شده است. وی اضافه کرد: بقیه موارد نیز در مراحل مختلف اجرا هستند و این مسئله نشان دهنده ضرورت و تاثیر چنین نشست هایی است که هر شش ماه یکبار برگزار می گردد.

آموزشگاه ما: آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7547

به "تأکید پوتین بر لزوم توسعه امکانات نظامی ناوگان دریایی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید پوتین بر لزوم توسعه امکانات نظامی ناوگان دریایی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید