بچه ها هم می توانند ویروس کرونا را منتقل نمایند؟

به گزارش کنفرانس هکا، بحث هایی زیادی درباره تاثیر ویروس کرونا بر بچه ها و نقش آنها به عنوان ناقل بالقوه بیماری در جریان بوده است.اما کمبود داده ها در این باره باعث شده اظهارنظر در این باره مشکل باشد.

بچه ها هم می توانند ویروس کرونا را منتقل نمایند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از بیزنس اینسایدر از آنجایی که بچه ها احتمالا دچار علائم خفیف عفونت ویروس کرونا می شوند یا اصلا علامتی بروز نمی دهند، در اغلب آنالیز های بالینی و داده های گردآوری شده از مراکز آزمایش حضور ندارند.

بعضی از مقامات بهداشت عمومی این نبود داده ها را دلیلی بر این گرفته اند که بچه ها نسبت به عظیمسالان کمتر ویروس کرونا را سرایت می دهند.

دانیل کخ، رئیس بخش بیماری های عفونی وزارت بهداشت سوئیس اخیرا گفته بود: بچه ها کمسن دچار عفونت با ویروس کرونا نمی شوند و ویروس را هم به دیگران منتقل نمی نمایند.

بچه ها زیر 10 سال سوئیسی اکنون اجازه دارند پدر و مادر عظیم هایشان را در آغوش بگیرند، به شرطی که این تماس کوتاه مدت باشد و علائم ویروس کرونا را نداشته باشند. سوئیس این هفته به دنبال چین، نروژ، دانمارک، آلمان و ژاپن مدارسش را باز کرد.

  • نظر پژوهشگران آلمانی درباره بازگشایی مدارس

اما مجموعه فزاینده ای از پژوهش ها نشان می دهند که بچه ها می توانند مانند افراد عظیمسال ویروس کرونا را به دیگران منتقل نمایند.

پژوهشگران در آلمان اخیرا در یک آنالیز به این نتیجه رسیدند که علائم عامل پیش بینی نماینده خوبی برای عفونت نیست، چرا که عظیمسالان و بچه ها حتی هنگامی علامتی ندارند، ذرات ویروسی را منتشر می نمایند. دانشمندان هنوز تفاوتی میان بار ویروسی (میزان ذرات ویروسی که به درون محیط آزاد می گردد) در بچه ها و عظیمسالان نیافته اند.

پژوهشگران آلمانی در رابطه با بازگشایی مدارس نوشتند: ما بر اساس این نتایج مجبوریم درباره بازگشایی نامحدود مدارس و مهدکودک ها در شرایط کنونی هشدار دهیم. بچه ها ممکن است به همان اندازه عظیمسالان ویروس را سرایت دهند.

مراکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا (CDC) نیز می گوید: اشخاصی که بی علامت هستند و بیماری خفیف دارند، از جمله بچه ها احتمالا نقشی در سرایت و گسترش کووید-19 دارند.

بچه ها زیر 10 سال حدود یک درصد از موارد ثابت شده عفونت با ویروس کرونا را تشکیل می دهند. اما هنوز روشن نیست که علت این درصد پایین چیست، آیا بچه ها با احتمال کمتری دچار عفونت با ویروس می شوند، یا به علت اینکه اغلب بیماری خفیف و بی علامتی دارند، آزمایش نمی شوند.

  • نوزادان در میان بچه ها بیشتر در معرض خطر هستند

عظیمترین آنالیز درباره بچه ها دچار ویروس کرونا تا به حال که بوسیله مراکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا اجرا شده است، نشان داد که 18 درصد بچه ها آزمایش مثبت دارند، اما علائمی را گزارش نمی دهند. البته این گزارش درباره موارد تایید شده بیماری در بچه ها بوده است، در نتیجه این درصد ممکن است واقعیت را نشان ندهد.

با توجه به اینکه دستگاه ایمنی با افزایش سن بیشتر ممکن است دچار بی نظمی گردد، بعضی از کارشناسان معقتدند دستگاه ایمنی بچه ها نسبت به دستگاه ایمنی عظیمسالان در مبارزه با ویروس کرونا بهتر عمل می نماید. اما نوزادان استثنایی بر این قاعده هستند: 62 درصد از نوزادان دچار عفونت در آنالیز CDC بستری شده بودند که در میان گروه های سنی بچه ها بیشترین درصد را به خود اختصاص می دادند.

بعضی از دانشمندان معتقدند که با توجه به اینکه نوزادان پاسخ التهابی شدیدتری نسبت به سایر گروه های سنی بچه ها بروز می دهند، با احتمال بیشتری ممکن است دچار آسیب بافتی ناشی از واکنش دستگاه ایمنی شوند.

  • آیا بچه ها کمتر ویروس کرونا می گیرند؟

دانشمندان همچنین شواهدی یافته اند که گیرنده های ACE2 که محل ورود ویروس کرونا به سلول ها است- در بچه ها بلوغ کمتری دارد، بنابراین ورود ویروس کرونا به سلول های بچه ها مشکل تر است.

یک آنالیز اخیر دیگر هم که در ژورنال لنست منتشر شد، نشان داد که بچه ها در شنزن چین به همان اندازه عظیمسالان محتمل است دچار عفونت با ویروس کرونا شوند: این آنالیز نشان داد در بچه ها زیر 10 سال میزان عفونت 7.4 درصد است، در حالیکه این میزان در جمعیت عمومی 6.6 درصد است. در مقابل آنالیز جمعیت دهکده ایتالیایی وو نشان داد که هیچ کودک 10 ساله و کمتری دچار ویروس کرونا نشده است- گرچه دست کم 13 کودک با اعضای خانواده دچار عفونت در این دهکده زندگی می کردند.

با وجود این یافته های متناقض، اغلب دانشمندان توافق دارند که کودک دچار عفونت لازم نیست حتما سرفه یا عطسه کند تا ویروس را به دیگران سرایت دهد.

  • نشانگان جدیدی که ویروس کرونا در بچه ها ایجاد می نماید

رپورتاژ آگهی: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 10594

به "بچه ها هم می توانند ویروس کرونا را منتقل نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه ها هم می توانند ویروس کرونا را منتقل نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید