به کار گیری سیستم تشخیص چهره اینتل در المپیک 2020 توکیو

به گزارش کنفرانس هکا، اینتل با همکاری مسئولان برگزاری مسابقات المپیک 2020 توکیو از سیستم تشخیص چهره پشتیبانی می کند.

به کار گیری سیستم تشخیص چهره اینتل در المپیک 2020 توکیو

به گزارش خبرنگار ، شرکت اینتل مسئولیت پشتیبانی و هماهنگی فنی سیستم های تشخیص چهره مسابقات المپیک 2020 توکیو را برعهده گرفته است. اینتل قرار است از جدیدترین و پیشرفته ترین فناوری های مرتبط با تشخیص چهره طراحی شده توسط مهندسان این شرکت در این رویداد بزرگ ورزشی استفاده کند. با توجه به ابعاد وسیع محل های برگزاری مسابقات و تعداد زیاد گردشگرانی که از سراسر جهان برای تماشای این رویداد به توکیو می آیند، اینتل به هیچ عنوان کار راحتی در پی ندارد.

عرضه تراشه های 7 نانومتری اینتل بعد از سال 2021 میلادی

اینتل قصد دارد از فناوری جدید با نام NEC برای ارتقا سطح کیفی و ایمنی سیستم تشخیص چهره در المپیک 2020 استفاده کند. این غول فناوری این سیستم را به طور اختصاصی برای مسابقات المپیک طراحی کرده و مدعی است عملکردی مثال زدنی در مکان های شلوغ و پرازدحام دارد.

افزایش سطح امنیتی المپیک 2020 با بهره گیری از فناوری تشخیص چهره اینتل

یکی از بزرگ ترین چالش های پیش روی اینتل دستیابی به منابع اطلاعات و آماری ورزشکاران و تماشاگران حاضر در توکیو است. در این راستا مدیران اینتل مصاحبه های فشرده ای را با مقامات دولتی ژاپن انجام داده اند و در صدد کسب مجوز های لازم برای دسترسی به منابع مذکور هستند. خوشبختانه مسئولان برگزاری المپیک 2020 و دولت مردان ژاپنی تا حد زیادی با اینتل همکاری می کنند و اطلاعات لازم را در اختیار آن ها قرار می دهند.

مقامات ژاپنی در پروژه ای بسیار عظیم قصد دارند برای همه ورزشکاران حاضر در رشته های ورزشی گوناگون و جمع کثیری از تماشاگران و ورزشکاران کارت های مخصوص شناسایی صادر کنند. این پروژه بزرگ با هدف افزایش امنیت مسابقات و سهولت در شناسایی افراد انجام می شود و شرکت اینتل را نیز در جهت بهره گیری بهتر از سیستم های تشخیص چهره، یاری می کند.

اینتل از صد ها دستگاه مجهز به پردازنده Core i5 در سیستم های تشخیص چهره خود استفاده می کند. البته گروهی از کارشناسان فناوری معتقدند سیستم های تشخیص چهره بار ها دچار اشتباه شده اند و بعضا موجب دستگیری افراد بی گناهی به جای مجرمان شده است.

maeaedu.ir: آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 5545

به "به کار گیری سیستم تشخیص چهره اینتل در المپیک 2020 توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به کار گیری سیستم تشخیص چهره اینتل در المپیک 2020 توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید