باشگاه های ایران و عربستان؛ زمین بی طرف شاید برچیده گردد

به گزارش کنفرانس هکا، شواهد نشان می دهد کنفدارسیون فوتبال آسیا به دنبال آن است که باشگاه های ایران و عربستان در زمین های خود میزبان شوند و موضوع بازی در زمین بی طرف برچیده گردد.

باشگاه های ایران و عربستان؛ زمین بی طرف شاید برچیده گردد

به گزارش ایلنا، نزدیک به چهارسال است که تنش های موجود بین کشور ایران و عربستان، در ورزش فوتبال به صورت مستقیم تاثیرگذار است. رویارویی نمایندگان دو تیم در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در زمین بی طرف برگزار شده است و هیچ کدام از آنها نتوانسته اند که میزبانی حریف را در استادیوم خانگی خود انجام بدهند.

پیش بینی می شد که با توجه به میزبانی پیروز پرسپولیس به ویژه در فینال لیگ قهرمانان آسیا کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم بگیرد که قانون بازی زمین بی طرف را بین نماینده های ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا بردارد اما وضعیت میزبانی ها برای فصل جدید مسابقات هنوز تعیین نیست.

فدراسیون فوتبال کشورمان مخالف میزبانی در زمین بی طرف بوده چرا که در وضعیت مالی باشگاه های ایرانی، برای نمایندگان کشورمان مقرون به صرفه نبوده که در کشور دیگری استادیوم رزرو نمایند و هزینه گزافی بابت آن بپردازند اما در مقابل کشور عربستان مخالف سر سخت این طرح بوده و به میزبانی در زمین بی طرف میل دارد.

برای فصل جدید اگرچه پیش بینی می شد کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم دارد با توجه به نفوذ بالای عربستان در این نهاد تصمیم به مخالفت با درخواست فدراسیون کشورمان ادامه بدهد اما خبرنگار سعودی که پیش از این اخبار موثقی درباره فوتبال آسیا به اشتراک گذاشته بود، پیغام های خوبی برای انتها این مقوله را منتشر نموده است.

سعد الحارثی، خبرنگار سعودی و عضو سابق AFC اطلاع داد که شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا جلسه ای مهم و سرنوشت ساز با روسای فدراسیون های ایران و عربستان برگزار می نماید تا مشکل بازی در زمین بی طرف در لیگ قهرمانان آسیا 2020 را حل نماید. این جلسه سرنوشت ساز بنا به ادعای این خبرنگار سعودی در آخر ماه سپتامبر (شهریورماه) برگزار می گردد تا تکلیف این پرونده تعیین گردد.

حال بعد از 4 سال، کنفدراسیون فوتبال آسیا باید به این قائله انتها بدهد. دوسال پیش بود که شروط هیات رئیس AFC برای برای لغو بازی در زمین بی طرف مطرح شده بود. یکی از سه شرط مطرح شده این بود که کمیته ای بلند پایه تشکیل گردد تا شرایط میزبانی را به خوبی آنالیز کند و بعد از آن دستور اجازه بازی داده گردد. حال همه چیز به جلسه انتها ماه آینده بستگی دارد و باید دید تاج و رئیس فدراسیون فوتبال عربستان برای انتها داستان برگزاری بازی در زمین بی طرف به توافق می رسند یا خیر.

ترکیه: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

مجله دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 5189

به "باشگاه های ایران و عربستان؛ زمین بی طرف شاید برچیده گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باشگاه های ایران و عربستان؛ زمین بی طرف شاید برچیده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید