بازار موبایل همچنان در سکوت رکود!

به گزارش کنفرانس هکا، موسسه تحقیقاتی و آماری IDC به تازگی برآورد و اعلام نموده است که بازارهای جهانی موبایل در سال 2019 نیز همچون دو سال گذشته روندی نزولی و کاهشی را تجربه خواهد نمود.

بازار موبایل همچنان در سکوت رکود!

به گزارش خبرنگاران، در سال های اخیر که بازارهای دنیای موبایل با روزهای سختی دست و پنجه نرم نموده است، بسیاری از شرکت های فراوریکننده گوشی های هوشمند نیز با انتشار گزارش های مالی خود به صورت فصلی و سالانه، اعلام کردند که گرفتار کاهش قابل توجهی در میزان فروش، درآمدزایی و سودآوری شده اند. به همین دلیل نیز بسیاری از آنها تمرکز خود را از روی توسعه و فراوری گوشی های هوشمند به صورت محض و اختصاصی، به سمت و سوی سایر گجت های هوشمند نظیر ساعت هوشمند سوق داده اند.

حالا به تازگی محققان و پژوهشگران فعال در مؤسسه تحقیقاتی و آماری IDC برآورد و اعلام نموده اند که وضعیت فروش گوشی های هوشمند در امسال میلادی نیز همچون دو سال اخیر همچنان نابسامان خواهد بود، به گونه ای که بازار موبایل در سال 2019 میلادی برای سومین سال متوالی، افت شدید فروش موبایل در دنیا را تجربه خواهد نمود.

این بدان معناست که میزان فروش موبایل در امسال میلادی نیز با یک رشد منفی و 0.8 درصد کاهش نسبت به سال 2018 میلادی، تنها 1.39 میلیارد دستگاه تخمین زده شده است.

بر اساس گزارش وب سایت phonearena ، این پژوهشگران و تحلیلگران علت این روند نزولی در فروش گوشی های هوشمند را تنش های تجاری، تحریم های مالی علیه بعضی کشورهای تأثیرگذار و کشمکش های ژئوپلتیکی عنوان نموده اند.

البته آنها در این گزارشی که منتشر نموده اند، همچنین خاطرنشان نموده اند که نیمه دوم سال 2019 میلادی نقطه عطفی برای میزان فروش موبایل در دنیا به شمار خواهد آمد به گونه ای که تا حد زیادی میزان فروش بسیار پایین در نیمه نخست سال را جبران خواهد نمود.

این روند نزولی حداقل تا سال 2023 میلادی همچنان ادامه و تداوم خواهد یافت.

پارمیس: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای پارمیس

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 2207

به "بازار موبایل همچنان در سکوت رکود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار موبایل همچنان در سکوت رکود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید