اوراکل با 1060 مینی کامپیوتر رزبری پای ابررایانه ساخت

به گزارش کنفرانس هکا، شرکت اوراکل با 1060 مینی پی سی رزبری پای یک ابررایانه خارق العاده ساخته است. این ابررایانه روز دوشنبه در همایش OpenWorld اوراکل رونمایی شد.

اوراکل با 1060 مینی کامپیوتر رزبری پای ابررایانه ساخت

اوراکل تنها با استفاده از پی سی های رزبری پای پیروز به ساخت یک کلاستر قدرتمند شده است تا نشان دهد ترکیب کامپیوترهای محاسباتی کوچک با فناوری های شبکه و خوشه بندی چگونه می تواند یک قدرت محاسباتی عظیم بسازد.

در هر قفسه 21 کامپیوتر رزبری پای مدل 3 بی پلاس (+Raspberry Pi 3 B) قرار داده شده است و بعد این ها به یک سوییچ Ubiquiti UniFi با 48 درگاه متصل می شوند. آپ لینک این سوییچ ها یک درگاه +SFP با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه است.

مینی کامپیوترهای رزبری پای از مجموعه ای منبع تغذیه USB تغذیه می نمایند و بعد به یک سرور سوپرمیکرو 1U Xeon سفارشی شده ای متصل می شوند. این سرور نقش سرور مرکزی ذخیره نماینده اطلاعات را در ابررایانه دارد.

کم مصرف و بدون خنک نماینده

اگر قیمت هر رزبری پای استفاده شده در این ابررایانه را 35 دلار در نظر بگیریم؛ تقریبا 37 هزار دلار فقط برای خرید کامپیوترهای رزبری پای هزینه شده است. البته، این هزینه برای کاربران معمولی است وگرنه قطعا شرکتی مانند اوراکل کامپیوترهای رزبری پای را ارزان تر خریداری نموده است.

در ساخت این ابررایانه از کابل ها و فناوری PoE (دریافت انرژی روی کابل های شبکه اترنت) استفاده نشده است چون هم بهره وری کل سیستم را کاهش می دهد و هم کابل های PoE فراوری گرما و حرارت زیادی دارند. در عوض، از یک منبع تغذیه USB بهره گرفته شده تا کمترین سربار انرژی و حرارت برای ابررایانه فراوری گردد.

به همین دلیل، این ابررایانه جزو کم مصرف ترین مدل های بازار محسوب می گردد و احتیاجی به سیستم خنک نماینده ندارد. بعضی از قطعات این ابررایانه هم با چاپگرهای محاسباتی ساخته شده است.

این ابررایانه رزبری پای قادر به اجرای سیستم عامل Oracle Autonomous Linux و البته اپلیکیشن های مبتنی بر جاوا است و می تواند در صورت احتیاج به 9 صفحه نمایش خروجی ویژوالی بدهد. همین طور می تواند یک خروجی پی سی کامل X86 را روی یک مانیتور بیندازد.

قطعا این ابررایانه راهی به فهرست 500 ابررایانه برتر دنیا پیدا نمی کند ولی نمونه خوبی برای نمایش فناوری ها و قدرت کلاستربندی کامپیوترهای دارای قدرت محاسباتی پایین است.

منبع

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kalarena.com: کالارنا: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

منبع: یک پزشک
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 5675

به "اوراکل با 1060 مینی کامپیوتر رزبری پای ابررایانه ساخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوراکل با 1060 مینی کامپیوتر رزبری پای ابررایانه ساخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید