اوباما: روسیه باید بخشی از راهکار ها باشد نه مسائل

به گزارش کنفرانس هکا، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک کاخ سفید با نخست وزیر ایتالیا، روسیه را یک کشور بزرگ و مهم با داشتن دومین ارتش بزرگ و مجهز دنیا و در عین حال کشوری تهاجمی تلقی کرد و از نامزد جمهوری خواستار در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به خاطر اقدامی بی سابقه در سیاست های آمریکا یعنی چاپلوسی و تملق رئیس جمهور روسیه انتقاد کرد.

اوباما: روسیه باید بخشی از راهکار ها باشد نه مسائل

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک کاخ سفید با ماتئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا گفت: ما معتقدیم که روسیه یک کشور بزرگ و مهم و دارای ارتشی است که پس از ارتش کشورمان در صندلی دوم واقع شده است و در عرصه دنیای به جای آنکه بخشی از مسائل باشد، باید بخشی از راهکار ها باشد.

وی اضافه نمود: چاپلوسی مداوم دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواستار در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و راهی که پیش گرفته برای شبیه سازی سیاست ها و روینمودهایش به سیاست های پوتین در سیاست های آمریکا، بی سابقه هستند و نه تنها با طرز تفکر دموکرات ها هماهنگ نیست بلکه با طرز تفکر جمهوری خواستار از جمله افرادی که ترامپ را تحسین می نمایند نیز همخوان و همگام نیست.

اوباما ادامه داد: رئیس جمهور آینده آمریکا باید از روسیه به خاطر رفتارهایش که اصول و مقررات بین المللی را متزلزل می سازد، شرح بخواهد. هر کسی که به این سمت برسد باید چنین روشی را پیش بگیرد. کارهای ترامپ این روزها به شدت مرا متعجب می نماید. من از اظهارات ترامپ مبنی بر وقوع یک تغییر و تحول کلی در بین جمهوری خواستار به ویژه در بین مقاماتی که از قدیم به شدت ضد روسیه بودند به شدت متعجب و پریشان شدم و به مشارکت دیپلماتیکی ترامپ با روس ها انتقاد دارم.

وی به شروع دوره ریاست جمهوری خود اشاره نمود و گفت: واشنگتن کوشش نموده تا یک الگوی سازنده تر را در رابطه با روابط دو جانبه میان روسیه و آمریکا ایجاد کند. فکر می کنم که ما در نهایت به احترام به اختلافات بزرگ و ارزش های متفاوت اذعان داشتیم و در عین حال به راه هایی برای همکاری با یکدیگر نیز دست یافتیم. اما نمی توان به اقدامات تهاجمی روسیه نیز اشاره ای نکرد. مسکو در بعضی نقاط دنیا چالش بزرگ محسوب می گردد.

اوبام ضمن تحسین کوشش هایش برای همکاری با روسیه حول محور سوریه، پوتین را به افزایش حمایت هایش از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به جای همکاری با آمریکا برای حل این مشکل متهم کرد.

اوباما و رنتزی همچنین درباره جنگ با داعش در موصل عراق نیز سخن گفته و این نبرد را یک راهبرد کلیدی خواندند.

رئیس جمهور آمریکا تاکید نمود که ائتلاف آمریکا استراتژی جامعی برای رویارویی با فجایع انسانی درآور این مبارزه دارد. اطمینان دارم که ما می توانیم پیروز شویم؛ گرچه نبرد سخت و مبارزه دشواری پیش روی داریم. این عراقی ها هستند که این مبارزه را انجام می دهند. آنها شجاعانه و اثرگذار عمل می نمایند و تلفات قابل توجهی گرفتند. در این فرایند پستی و بلندی هایی خواهد بود اما انتظارم این است که این عملیات نهایتا پیروزیت آمیز خواهد بود.

طرفداران رونالدو: مجله فوتبال و طرفداران بازکن محبوب رونالدو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7945

به "اوباما: روسیه باید بخشی از راهکار ها باشد نه مسائل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوباما: روسیه باید بخشی از راهکار ها باشد نه مسائل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید