انصارالله از توافقی برای گشودن 2 گذرگاه انسانی در الحدیده خبر داد

به گزارش کنفرانس هکا، انصارالله یمن امروز (چهارشنبه) در هفتمین نشست مشترک کمیته استقرار مجدد در الحدیده واقع در غرب یمن به ریاست رئیس هیئت سازمان ملل به توافقی با دولت مستعفی یمن دست یافت.

انصارالله از توافقی برای گشودن 2 گذرگاه انسانی در الحدیده خبر داد

به گزارش خبرنگاران، شبکه المسیره یمن به نقل از سرتیپ علی الموشکی، رئیس تیم انصارالله در کمیته مشترک گزارش داد: بر سر باز کردن دو گذرگاه انسانی در الدریهمی و حیس توافق کردیم. البته ما گذرگاهی در الحیس گشوده ایم اما طرف مقابل یعنی دولت مستعفی کاملا الدریهمی را محاصره کرده است.

وی افزود: پیشنهاداتی در زمینه عقب نشینی نیروهای نظامی مان به خارج از استان الحدیده در ازای عقب نشینی طرف مقابل از استان دادیم اما آنها پاسخ دادند که فقط می توانند از اطراف خیابان صنعا در الحدیده در حدود 350 متر عقب نشینی کنند.

الموشکی بر آمادگی این هیئت برای تبادل اسیران به طور کلی و جزئی تاکید کرد و دولت مستعفی را طرف ناقض عهد خواند.

وی درباره نقض های آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل گفت: ما هر روز قربانیانی را در مناطق مختلف به دلیل حملات و بمباران های دشمن با گذشت یک سال از توافقنامه سوئد شاهد هستیم.

این مقام انصارالله افزود: بیش از 72 حمله توسط جنگنده های سعودی به الحدیده شده که 34 حمله در زمان تصدی گری آبهیجیت گوها، رئیس هیئت سازمان ملل بوده است.

وی اعلام کرد: 10 روز گذشته در مناطق مختلف الحدیده به بهانه اعزام نیروهای جدید ائتلاف سعودی جنگی کامل را شاهد بودیم در حالیکه این گام نقض توافقنامه آتش بس است.

الموشکی گفت، سازمان ملل در اجرای تعهدات خود در خصوص توافقنامه سوئد کوتاهی می کند و هیچ یک از بندهای مربوط به سازمان ملل در توافقنامه را در زمینه آماده سازی بنادر اجرایی نکرده و تیم های تفتیش بعد از اعتراض امارات از الحدیده خارج شدند.

وی به محروم کردن یمنی ها درباره ورود بیش از 450 قلم جنس از بندر الحدیده و ادامه محاصره الدریهمی توسط ائتلاف سعودی اشاره کرد.

الموشکی فاش کرد، دولت مستعفی از طریق کادرها، خودروها یا تماس های مستقیم اعضای تیم های نظارتی را علنا تهدید می کند.

رئیس تیم انصارالله در کمیته الحدیده ضمن انتقاد از صلیب سرخ گفت: ما انتظار داشتیم کمیته صلیب سرخ دارو و غذا را بین ساکنان الدریهمی توزیع کند اما این نهاد در زمینه رفتن ساکنان از خانه و شهرشان با آنها مذاکره کرده است.

هفتمین دور مذاکرات قرار است فردا نیز روی عرشه کشتی سازمان ملل در آب های بین المللی در دریای سرخ ادامه پیدا کند.

تیم گوها قرار است به تسهیل مذاکرات درباره اجرای توافقنامه الحدیده ، بررسی برداشتن گام های دیگر برای تقویت آتش بس و نیز بهبود ارسال کمک های انسانی به الحدیده بپردازد.

مجله آیرخ: مجله گردشگری و مسافرتی

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7850

به "انصارالله از توافقی برای گشودن 2 گذرگاه انسانی در الحدیده خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انصارالله از توافقی برای گشودن 2 گذرگاه انسانی در الحدیده خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید