امکان امریه سربازی در شرکت های دانش بنیان فراهم شد

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری بعد از ظهر سه شنبه در انتها نشست شورای اداری استان سمنان و در جمع خبرنگاران ضمن جمع بندی سفر یک روزه خود به سمنان و با بیان اینکه این استان ظرفیت های فوق العاده ای دارد، ابراز کرد: بخشی از این ظرفیت ها مانند معدنی شناخته شده است اما بخش دیگری نمایان نیست که این بخش شامل شرکت های دانش بنیان و نیروی انسانی است.

امکان امریه سربازی در شرکت های دانش بنیان فراهم شد

وی با بیان اینکه استان سمنان بیش از 80 هزار دانشجو و چهار هزار هیئت علمی دارد که در دانشگاه ها، مراکز علمی و پارک های علم و فناوری مشغول به تحقیق و پژوهش هستند، بیان نمود: کارها در این استان نسبت به سفر پیشین ما به سمنان رشد قابل توجهی دارند و این نشان می دهد مسئولان برای ارتقای داشته های استان کمر همت بسته اند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه حمایت های خاص از حوزه شرکت های دانش بنیان و فناوری در سفر به استان سمنان مطرح شده است، گفت: بلافاصله می کوشیم تا قول هایی که داده شده عملی گردد.

ستاری بیان نمود: یکی از مسائل استان سمنان ضعف در صندوق پژوهش و فناوری است، لذا ما برای بالا بردن سرمایه اولیه صندوق و همینطور واحدهای فناور بودجه قابل ملاحظه ای را می گذاریم که البته میزان آن بستگی به مشارکت بخش خصوصی نیز دارد چرا که 51 درصد این صندوق متعلق به بخش خصوصی است و ما آمادگی داریم که بخش دولتی صندوق را توسعه ببخشیم.

وی با بیان اینکه در رتبه بندی شرکت ها به هر میزانی که بخش خصوصی اعتبار به میان آورد ما نیز در سهم دولتی مان به همان اندازه به این طرح یاری می کنیم، اضافه کرد: ارتقای این صندوق می تواند وام های خوبی را برای نوآوری و شکوفایی شرکت های فناوری و تهیه سرمایه اولیه آنها و هم در زمینه سرمایه گذاری بر روی شرکت های دانش بنیان در اختیار متقاضیان قرار دهد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه صندوق های نوآوری و شکوفایی می تواند زمینه خوبی را برای رشد شرکت های دانش بنیان به خصوص شرکت های کوچکی که در درون پارک ها در شهرستان ها و استان ها فعالیت می نمایند باشد، گفت: دولت آماده یاری به این صندوق ها است.

ستاری با بیان اینکه تفاهم نامه تبدیل چند ساختمان در استان سمنان به پارک علم و فناوری و استقرار شرکت های دانش بنیان با هدف یاری به آن ها اجرا شده است، گفت: به هر میزانی که این ساختمان ها مهیا شوند، در این بخش یاری های دولتی ارائه خواهد شد تا توسعه پارک علم و فناوری استان را از لحاظ فیزیکی و ساختمانی ببینیم.

وی با بیان اینکه شرکت های خوبی در زمینه دانش بنیان در سطح استان سمنان مشغول به کار هستند، گفت: خوشبختانه این شرکت ها می توانند فرهنگ کار آفرینی را ترویج دهند که در این حوزه نیز حمایت های لازم به شرکت ها داده می گردد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه جوانان عضو شرکت های دانش بنیان می توانند سربازی خود را در درون این شرکت ها بگذرانند، گفت: این امر با موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی و همکاری سردار باقری از نظام وظیفه صورت گرفت تا بتوانیم یاریی به شرکت های دانش بنیان کنیم.

ستاری با بیان اینکه طرح های جایگزین سربازی سال ها است که مطرح می گردد، تاکید نمود: این کار به وسیله بنیاد نخبگان و شرکت های دانش بنیان پیگیری و در آخر بدون سهمیه خاصی متقاضیان اگر بتوانند کیفیتی را که توسط بنیاد نخبگان و ستاد کل نیروهای مسلح شده را داشته باشند می توانند در این شرکت ها سرباز باشند و همان کارشان جز سربازی آن ها محسوب گردد.

ayrokh.ir: مجله گردشگری و مسافرتی

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 5593

به "امکان امریه سربازی در شرکت های دانش بنیان فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان امریه سربازی در شرکت های دانش بنیان فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید