اقدامات لازم در مواجهه با مصدومان حوادث چهارشنبه سوری

به گزارش کنفرانس هکا، رئیس اداره آموزش اورژانس تهران به بیان توضیحاتی در مورد اقداماتی که باید در مواجهه با مصدومان حوادث چهارشنبه سوری انجام دهیم، پرداخت.

اقدامات لازم در مواجهه با مصدومان حوادث چهارشنبه سوری

سعید مهرسروش در مورد اقداماتی که باید در روبروه با مصدومان حوادث چهارشنبه سوری انجام دهیم گفت: یکی از حوادثی که ما در بحث چهارشنبه آخر سال با آن روبرو هستیم آسیب به چشم است که اگر این نوع آسیب به سبب حرارت بروز پیدا نموده باشد و موجب چسبیدن پلک به چشم گردد ما به هیچ عنوان نباید پلک فرد را باز کنیم.

وی ادامه داد: چنانچه آسیب چشمی به سبب مواد شیمیایی اتفاق افتاده باشد باید حدود 20 دقیقه از سمت داخل چشم به خارج این عضو با مایعی نظیر آب با یک دمای معمولی شست وشو داده گردد.

رئیس اداره آموزش اورژانس تهران اظهار کرد: اگر با مصدومی روبرو شدیم که بر اثر حوادث آخر سال دچار سوختگی شده است در درجه اول باید ایمنی خود را حفظ و سعی کنیم آتش را خاموش کنیم.

مهر سروش ادامه داد: اگر فردی در حال آتش گرفتن است از غلتاندن فرد و کار هایی از این قبیل خودداری کنیم و بهتر است یک پتو دور او بپیچیم و فرد در همان مکان بنشیند تا آتش خاموش گردد و باید برای عضو سوخته کنترل فرایند سوختن انجام گردد و در دقیقه اول فرصت داریم عضو سوخته را با آب معمولی خنک کنیم.

وی با بیان اینکه اگر در دست فرد آسیب دیده زیورآلات نظیر انگشتر و دستبند باشد باید حتما آن ها را از دست فرد خارج کنیم، اضافه نمود: اگر لباس به بدن فردی که دچار سوختگی است، چسبیده باشد حق نداریم آن را جدا کنیم و باید دور محل سوختگی را ببریم و به قسمتی که چسبیده است دست نزنیم و چنانچه لباس نجسبیده است بهتر است آن را از تن فرد خارج کنیم.

رئیس اداره آموزش اورژانس تهران متذکر شد: در سوختگی های درجه 2 به بالا به هیچ عنوان نباید از کرم های سنتی نظیر سیب زمینی و خمیر دندان و پماد سوختگی استفاده گردد و باید منتظر بمانید تا همکاران ما بر بالین فرد حادثه دیده حاضر شوند و اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: اندازه

خبرنگاران وب گردی وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 خرداد 1401 بروزرسانی: 1 خرداد 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13750

به "اقدامات لازم در مواجهه با مصدومان حوادث چهارشنبه سوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات لازم در مواجهه با مصدومان حوادث چهارشنبه سوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید