افزایش بهره وری و کاهش هدررفت آمونیاک با محصولی دانش بنیان

به گزارش کنفرانس هکا، یک شرکت دانش بنیان محصولی ساخته است که باعث بالاتر رفتن فراوری آمونیاک در صنعت می گردد و از هدر رفتن آن نیز جلوگیری می نماید.

افزایش بهره وری و کاهش هدررفت آمونیاک با محصولی دانش بنیان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،آرش نصراللهی مدیرعامل شرکت دانش بنیان طراحی و مهندسی جهت سبز دلتا با بیان اینکه تنها سازنده ایرانی پکیج های سرد نماینده آمونیاک با استانداردهای بین المللی هستیم، گفت: واحد سرد نماینده آمونیاک در پروژه های اوره و آمونیاک برای نگهداری محصول آمونیاک مورد احتیاج است.

خنک کردن آمونیاک در واحدهای فراوریی

در گرما آمونیاک تبدیل به بخار می گردد، این محصول بخار آمونیاک را خنک نموده و به مایع تبدیل می نماید به طوری که در سایت قابل استفاده باشد. این محصول عموماً در صنایع پتروشیمی کاربرد دارد که فراوری آمونیاک انجام می دهند. مجموعه سرد نماینده آمونیاک به یک یخچال بسیار بزرگ صنعتی شباهت دارد و در صنایع پتروشیمی نقشی مهم ایفا می نماید.

پتروشیمی فراوری آمونیاک هزینه های زیادی را برای راه اندازی واحد صرف می نمایند و اگر آمونیاک بر اثر گرما به بخار تبدیل گردد و پس از آن فرآیندهایی به وسیله این دستگاه انجام نگردد، تمام تلا از بین می رود، درواقع این دستگاه برای واحدهای فراوری آمونیاک مرحله پایانی محسوب می گردد تا محصول را قابل استفاده کند.

طراحی با در نظر گرفتن احتیاج و شرایط آب و هوایی

از مزیت های این محصول دانش بنیان، می توان به قیمت بسیار پایین آن نسبت به نمونه خارجی و بعلاوه طراحی و ساخت با توجه به شرایط آب و هوایی ایران به خصوص جنوب کشور اشاره نمود.

نمونه های خارجی این محصول، معیارهای ثابتی دارند اما محصول ایران ساخت، بر اساس احتیاج کارفرما ساخته می گردد و بعلاوه در کنار خدمات پس از فروش، حمل و نصب آن نیز به وسیله خود شرکت صورت می گیرد.

صرفه جویی ارزی 2 میلیون یورویی هر پکیج

فراوری هر دستگاه در حدود 2 میلیون یورو صرفه جویی ارزی به همراه دارد، علاوه بر این هر پکیج برای حدود 35 نفر اشتغال ایجاد می نماید و در حال حاضر نیز در این شرکت 60 نفر مشغول به فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان طراحی و مهندسی جهت سبز دلتا با اشاره به اینکه تا به امروز دو واحد از این محصول به فروش رسیده و سفارش سوم نیز در دست راه اندازی است، اضافه کرد: دو واحد فروش رفته متعلق به پتروشیمی شیراز و ماهشهر بود که خوشبختانه مسئله ای نداشتند و با موفقیت کامل روبه رو بودند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13895

به "افزایش بهره وری و کاهش هدررفت آمونیاک با محصولی دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بهره وری و کاهش هدررفت آمونیاک با محصولی دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید