اعلام برنامه ها و پیش بینی سفرهای نوروزی

به گزارش کنفرانس هکا، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با پیش بینی انجام سفرهای نوروزی در محدوده زمانی 24 اسفند تا 24 فروردین ماه، بعضی مصوبه ها، دستورالعمل ها و خدمات قابل عرضه در تعطیلات نوروز را تشریح کرد.

اعلام برنامه ها و پیش بینی سفرهای نوروزی

به گزارش خبرنگاران، علی اصغر شالبافیان، معاون جهانگردی وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی در شصتمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که با حضور عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی و نمایندگان حدود 27 دستگاه مرتبط با موضوع سفر، شنبه 12 اسفندماه در وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی برگزار گردید، گفت: درباره نحوه عملکرد و برخورد با جهانگردان در نوروز 1403 که سال جاری مصادف با ماه رمضان است، مصوبه شورای فرهنگ عمومی منشور فعالیت است.

معاون جهانگردی ادامه داد: این مصوبه از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزیران مربوطه و استان ها ابلاغ شده است. نحوه عملکرد در چارچوبی مشخص و با رعایت حرمت جهانگردان و ماه رمضان مشخص شده است.

شالبافیان با اشاره به تقویم تعطیلات نوروز 1403 اظهار کرد: با توجه به اینکه عید فطر مصادف با روزهای پایانی فروردین ماه است، تعطیلات تا 24 فروردین ماه ادامه خواهد داشت و استان های دارای جهانگرد بیشتر باید در این باره برنامه ریزی بیشتر و دقیق تری داشته باشند.

او فعالیت ستاد سفر در طول سال را دائمی دانست و اضافه کرد: جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر به صورت مستمر مشغول خدمت رسانی به مسافران خواهند بود.

شالبافیان بعلاوه با بیان اینکه معرفی شهرهای مکمل و جایگزین در دستور کار واقع شده است، گفت: مبنای معرفی شهرهای مکمل و جایگزین ستاد سفر را نظر استان قرار داده ایم که برنامه ریزی و خدمات رسانی به صورت کامل انجام گیرد.

معاون جهانگردی از استان هایی که در تأمین سوخت، کارت سوخت و مواد غذایی سال گذشته با مسائلی روبرو بودند، درخواست کرد از حالا اعلام نمایند تا پیگیری لازم با دستگاه مربوطه برای برطرف مسائل انجام گردد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 12 اسفند 1402 بروزرسانی: 12 اسفند 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 15593

به "اعلام برنامه ها و پیش بینی سفرهای نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام برنامه ها و پیش بینی سفرهای نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید