اعلام آمادگی شهرداری برای ایجاد موزه های مشارکتی در بجنورد

به گزارش کنفرانس هکا، شهردار بجنورد با تأکید بر توسعه فرهنگی شهر و رویدادهایی که سبب جذب گردشگر می گردد، نقش موزه ها را در تحقق این امر، تأثیرگذار دانست و نسبت به برنامه ریزی و ایجاد موزه های مشارکتی با میراث فرهنگی، اعلام آمادگی کرد.

اعلام آمادگی شهرداری برای ایجاد موزه های مشارکتی در بجنورد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، روح الله براتیان در نشست مشترک با معاون میراث فرهنگی استان پیرامون همکاری های مشترک به منظور توسعه فرهنگی شهر، از ایجاد موزه های مشارکتی، استقبال کرد.

براتیان گفت: امروزه موزه ها از مهم ترین عناصر شهری و کانون تبادلات فرهنگی به شمار می روند که محل مناسبی برای عرضه داشته های تاریخی، ادبی و فرهنگی هر منطقه است و در این راستا شهرداری بجنورد، آمادگی خود برای ایجاد موزه های مشارکتی را اعلام می نماید.

وی یکی از مأموریت های اصلی شهرداری را توجه به توسعه فرهنگی و ایجاد زمینه برای برگزاری رویدادهای فرهنگی-اجتماعی برشمرد و اضافه نمود: ایجاد موزه و چنین فضاهایی از ابزارهای مورد احتیاج برای جذب گردشگر است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از دیدگاه فرهنگی شهردار بجنورد، از برنامه ریزی برای ایجاد و راه اندازی موزه های مشارکتی و خصوصی در استان اطلاع داد.

علی مستوفیان گفت: در این راستا موزه مفاخر در محل پارک توریستی بش قارداش و موزه تاریخ شهر بجنورد با مشارکت شهرداری ایجاد خواهد شد.

وی اظهار کرد: مذاکراتی که با شهرداری بجنورد انجام و با ایجاد موزه تاریخ شهر در مکان ساختمان قدیمی این شهرداری که قدمتی حدود 100 ساله دارد موافقت شده است.

وی گفت: این موزه بیانگر و نمودار فرهنگ و تاریخ شهر بجنورد خواهد بود، گفت: جمع آوری، محافظت و به نمایش گذاشتن این اسناد در موزه به جذب گردشگر یاری و نیز اطلاعات بازدیدکنندگان از تاریخ شهر را افزایش می دهد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 4884

به "اعلام آمادگی شهرداری برای ایجاد موزه های مشارکتی در بجنورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی شهرداری برای ایجاد موزه های مشارکتی در بجنورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید